Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

A więc zacznę od tego, że jestem DEBILEM.... chciałem odmalować wnękę balkonową i po zeskrobaniu starej farby i zagruntowaniu położyłem na to GŁADŹ szpachlowoą finisz franspola do użytku wewnętrznego 

wiadomo jaki to efekt dało... 


próbowałem skrobać gładź spachelką na sucho i na mokro ale idzie jak po grudzie... mocno się trzyma i nie puszcza.....

pytanko do Was czy jak bym to zagruntował i położył na to tynk silikonowy to coś jeszcze odratuję czy jestem skazany przez 3-4 najbliższe dni skrobać gładź? 

wiem, że jestem idiotą tak więc nie musicie mnie cisnąć w komentarzach 

Napisano
2 godziny temu, Kuba Wal napisał:

wiem, że jestem idiotą tak więc nie musicie mnie cisnąć w komentarzach 

E, tam, nieprawda! Głowa do góry!

Cytat

próbowałem skrobać gładź spachelką na sucho i na mokro ale idzie jak po grudzie... mocno się trzyma i nie puszcza.....

To po co skrobiesz?

Kiedyś na wsi otynkowałem sobie ganek gładzią wewnętrzną. I co? Ano jak po pierwszym deszczu coś mi odpadło to poczekałem aż wszystko wyschnie, uzupełniłem ubytek i całość pomalowałem emulsją fasadową. Do dzisiaj się trzymie!  :icon_biggrin:

Napisano

Problem w tym, że gips traci wytrzymałość w stanie wilgotnym i teoretycznie kolejne warstwy mogą odpadać. Gładź można usunąć korzystając ze szlifierki (tarcza do betonu lub papier , siatka) . Nie trzeba usuwać dokładnie - wystarczy odsłonić podłoże i naciągnąć np.zaprawę klejową do systemu ociepleń a dalej - zależnie od wymagań co do wykończenia.

Napisano
33 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Problem w tym, że gips traci wytrzymałość w stanie wilgotnym  

No właśnie. Ale gdy go przykryłem emulsją i odciąłem możliwość zawilgocenia, to się nawet trzyma. Od lat już kilkunastu co najmniej.

 

Napisano
3 godziny temu, Kuba Wal napisał:

pytanko do Was czy jak bym to zagruntował i położył na to tynk silikonowy to coś jeszcze odratuję czy jestem skazany przez 3-4 najbliższe dni skrobać gładź? 

Może jest to większy wydatek aniżeli tynk silikonowy ale ja bym położył na tynk żywiczny mozaikowy, będzie się trzymał "dzieci po dzieciach" :) 

Napisano

Szanowny Panie,
Gładź najlepiej usunąć, gdyż wraz z upływem czasu może stracić swoje właściwości i odspajać się. Gładź można usunąć mechanicznie przy pomocy szlifierki. Powierzchnię trzeba następnie dokładnie oczyścić i zagruntować. Kolejny krok to aplikacja kleju, siatki oraz tynku. Można tu wykorzystać tynk silikonowy TN30 Foveo-Tech lub tynk mozaikowy TD 50 Foveo-Tech.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Rozumiem, wezmę ekspertyzę. Co do wylewki to planowałem zrobić wyrównanie styrobetonem i na to albo cienki styropian podłogówka i wylewka albo od razu podłogówka i wylewka bez styropianu. Boję się że wyrównanie tego samym styropianem będzie katorżniczą pracą a i tak nie dam rady tego prosto i szczelnie zrobić. Co by Pan tutaj doradził?
    • Wylewka ma być zrobiona za styrobetonu? Ale w takim razie rury od ogrzewania podłogowego nie powinny być w niej zatopione, Styrobeton ma właściwości izolacyjne, znacznie słabsze niż styropian, ale jednak.  Pęknięcia można zwykle wypełnić odpowiednimi preparatami na bazie żywic polimerowych. Ale to w sytuacji, gdy wymagane jest utrzymanie wysokiej wytrzymałości betonu w naprawianym miejscu. Jednak równie dobrze może się okazać, że są to tylko płytkie powierzchniowe rysy, bez znaczenia konstrukcyjnego i w zasadzie ich naprawiać nie musimy. Między innymi dlatego strop powinien obejrzeć i ocenić fachowiec. Z kolei aplikacja takich żywic to nie jest zadanie dla amatora. 
    • Nie jest inna. przy ciepłej wodzie długość przepływu wody jest inna (większa) poza tym dochodzą małe przekroje w urządzeniach podgrzewających, jakie by one nie były.  Praw fizyki nie da się zmienić, niestety.       Musiałbyś doprowadzić wodę na piętro oddzielną rurą prosto z piwnicy (o średnicy co najmniej cala, a jeszcze lepiej większej)  i na piętrze zwiększyć wszystkie przekroje zastosowanych rur o co najmniej jeden stopień.    Można też próbować podnieść ciśnienie w instalacji hydroforu, pytanie tylko czy rury (szczególnie na łączeniach) to zwiększone ciśnienie wytrzymają.
    • Czyli żadne urządzenie pomocnicze czy też inne rozwiązanie nie pomoże, bo ograniczeniem są rury ?    W takim razie przy poborze ciepłej wody powinno być podobnie, a jest znacznie gorzej, więc raczej przyczyna jest inna ? 
    • Kwestią zasadniczą są przekroje zastosowanych rur. Te na parterze nie były przewidziane do zwiększonego poboru wody na górę, te na górze są prawdopodobnie zbyt małe, bo przewidziano je na normalną instalację, a nie instalację podniesioną wyżej (spadek ciśnienia o wysokość słupa wody od piwnicy do piętra). Ot i masz przyczynę.    Niestety, hydraulicy na rynku są w większości przyuczonymi amatorami i stosuję utarte schematy, które jednak trzeba dopasowywać do zmieniających się warunków, ale oni tego nie potrafią. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...