Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

A więc zacznę od tego, że jestem DEBILEM.... chciałem odmalować wnękę balkonową i po zeskrobaniu starej farby i zagruntowaniu położyłem na to GŁADŹ szpachlowoą finisz franspola do użytku wewnętrznego 

wiadomo jaki to efekt dało... 


próbowałem skrobać gładź spachelką na sucho i na mokro ale idzie jak po grudzie... mocno się trzyma i nie puszcza.....

pytanko do Was czy jak bym to zagruntował i położył na to tynk silikonowy to coś jeszcze odratuję czy jestem skazany przez 3-4 najbliższe dni skrobać gładź? 

wiem, że jestem idiotą tak więc nie musicie mnie cisnąć w komentarzach 

Napisano
2 godziny temu, Kuba Wal napisał:

wiem, że jestem idiotą tak więc nie musicie mnie cisnąć w komentarzach 

E, tam, nieprawda! Głowa do góry!

Cytat

próbowałem skrobać gładź spachelką na sucho i na mokro ale idzie jak po grudzie... mocno się trzyma i nie puszcza.....

To po co skrobiesz?

Kiedyś na wsi otynkowałem sobie ganek gładzią wewnętrzną. I co? Ano jak po pierwszym deszczu coś mi odpadło to poczekałem aż wszystko wyschnie, uzupełniłem ubytek i całość pomalowałem emulsją fasadową. Do dzisiaj się trzymie!  :icon_biggrin:

Napisano

Problem w tym, że gips traci wytrzymałość w stanie wilgotnym i teoretycznie kolejne warstwy mogą odpadać. Gładź można usunąć korzystając ze szlifierki (tarcza do betonu lub papier , siatka) . Nie trzeba usuwać dokładnie - wystarczy odsłonić podłoże i naciągnąć np.zaprawę klejową do systemu ociepleń a dalej - zależnie od wymagań co do wykończenia.

Napisano
33 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Problem w tym, że gips traci wytrzymałość w stanie wilgotnym  

No właśnie. Ale gdy go przykryłem emulsją i odciąłem możliwość zawilgocenia, to się nawet trzyma. Od lat już kilkunastu co najmniej.

 

Napisano
3 godziny temu, Kuba Wal napisał:

pytanko do Was czy jak bym to zagruntował i położył na to tynk silikonowy to coś jeszcze odratuję czy jestem skazany przez 3-4 najbliższe dni skrobać gładź? 

Może jest to większy wydatek aniżeli tynk silikonowy ale ja bym położył na tynk żywiczny mozaikowy, będzie się trzymał "dzieci po dzieciach" :) 

Napisano

Szanowny Panie,
Gładź najlepiej usunąć, gdyż wraz z upływem czasu może stracić swoje właściwości i odspajać się. Gładź można usunąć mechanicznie przy pomocy szlifierki. Powierzchnię trzeba następnie dokładnie oczyścić i zagruntować. Kolejny krok to aplikacja kleju, siatki oraz tynku. Można tu wykorzystać tynk silikonowy TN30 Foveo-Tech lub tynk mozaikowy TD 50 Foveo-Tech.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...