Skocz do zawartości

ocieplenie ścian z betonu komórkowego, jaki styropian?


Recommended Posts

Napisano

jaki mam wybrać styropian do ocieplenia scian z betonu komórkowego o grubości  bloczka 24 cm. W projekcie domu mam styropian 15 cm ja chciałem ocieplic 20cm tylko nie wiem jaki współczynik wybrać który by był najlepszy a i dobry cenowo pozdrawiam

Napisano

Obecnie standardem staje się ocieplenie styropianem grafitowym o  grubości 20 cm. Jeżeli w projekcie jest 15 cm izolacji, to widocznie takie założenia ochrony cieplnej przyjął projektujący co też  nie jest złym rozwiązaniem, ale obecnie przyjęte wytyczne projektowania budynków energooszczędnych zakładają izolację cieplną ścian zewnętrznych na poziomie 20 cm styropianu. Najlepiej sprawdza się styropian grafitow z linii TERMONIUM. Proszę zwrócić uwagę na fakt, że dom jest budowany z założeniem kilkudziesięcioletniego okresu użytkowania, dlatego w kwestii zapotrzebowania budynku na energie i późniejszych kosztów z tym związanych trzeba przypilnować spraw ochrony cieplnej na etapie budowy. Odmian styropianów różniących się głównie współczynnikiem lambda (parametr izolacyjności) jest kilka.  Firma Termo Organika w swojej ofercie ma siedem odmian styropianu przeznaczonego do ocieplania ścian zewnętrznych budynku. W bardzo uproszczony sposób można porównać właściwości styropianów. Pomiędzy styropianem o najlepszych właściwościach izolacyjnych TERMONIUM PLUS fasada, którego współczynnik lambda wynosi 0,031 W/mK, a styropianem najczęściej wybieranym DALMATYŃCZYK fasada jest ponad 30% różnicy porównując właściwości izolacyjne. Sugeruję zastosowanie 20 cm ocieplenia płytami TERMONIUM PLUS fasada. Taki wariant zapewni uzyskanie ochrony cieplnej budynku w podobny sposób jak zastosowanie 27 cm zwykłego styropianu.

Napisano

Grubość i parametr przewodzenia ciepła materiału termoizolacyjnego należy dobierać w taki sposób, by parametr ocieplonej ściany był zgodny z obowiązującymi warunkami technicznymi. Standard termoizolacyjności ścian zewnętrznych określa współczynnik U, który od 2017 roku nie powinien przekraczać wartości 0,23 W/m2K, a od 2021 roku – 0,20 W/m2K. Jak widać, wymagania związane z termoizolacyjnością przegród budowlanych stopniowo zaostrzają się, dlatego warto rozważyć wybór materiału o lepszych właściwościach termoizolacyjnych, bo to przyszłościowa inwestycja. Jednym z najlepszych izolatorów jest styropian grafitowy o parametrze 0,031 W/mK, dla porównania najtańszy biały styropian posiada współczynnik przewodzenia ciepła na poziomie 0,042 W/mK. Rozpatrując koszty termomodernizacji, należy mieć na względzie nie tylko na jednorazowy wydatek na materiał, ale poziom przyszłych oszczędności na ogrzewaniu, a także komfort mieszkania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czemu pralko - suszarka nowa? Co zrobisz ze starymi? I gdzie tu ekologia? 
    • Witam Nie jestem pewna, w którym dziale powinnam zamieścić post. Tytułem wstępu podam kilka według mnie istotnych faktów. Jakiś czas temu mój ojciec nabył od Lasów Państwowych część nieruchomości (pierwotnie był to dom jednorodzinny, który został wstępnie podzielony na dwa lokale). Nieruchomość została podzielona w sposób delikatnie mówiąc mało uczciwy (patrząc na to z perspektywy mojego ojca). Podziału lokalu NIE dokonano po granicy ściany działowej domu, która jest od piwnicy po strych, a z zabraniem części pokoju na parterze celem utworzenia klatki schodowej umożliwiającej wejście do pokojów mieszczących się na piętrze. Patrząc na budynek istniała inna możliwość np dobudowanie klatki (rozbudowanie ganku na szczycie budynku, w którym jest wejściem do budynku i zrobienie tam klatki z wejściem do pokojów na górze). Po podziale ojcu pozostał jeden maleńki pokój, duży pokój, kuchnia, łazienka na górze i strych do zagospodarowania. Sąsiadka otrzymała łącznie 3 pokoje, łazienkę, kuchnię. Piwnica podzielona po ścianie głównej na dwa oddzielne pomieszczenia. Działka podzielona "umownie". No i teraz do brzegu... Od niedawna jestem nowym właścicielem tej części domu przypadającej po ojcu. Ojciec już niestety nie żyje  Pytanie moje jest następujące. Czy istnieje możliwość wystąpienia o ponowny podział tego domu w taki sposób, aby stanowił faktycznie dwa odrębne lokale łącznie z dachem?   Pytanie jest podyktowane głównie brakiem dobrego kontaktu z właścicielką drugiej części (fizycznie tam nie zamieszkuje, wynajmuje jakimś ludziom), w niedalekiej przyszłości trzeba będzie przeprowadzić remont dachu, a przy takiej komunikacji widzę marne szanse na porozumienie. Poza tym, chciałabym ubiegać się o dofinansowanie na remont w ramach "czyste powietrze" i nie wiem, czy istnieje taka możliwość w takim układzie jaki jest teraz. Co można z tym zrobić?  Będę wdzięczna za każdą podpowiedź. Pozdrawiam serdecznie Julia  
    • Jak poprawnie zaprojektować i wykonać wentylację dachu z pełnym deskowaniem, pokrytego papą i blachodachówką, przy połaci o długości 10 m i kącie 30°?
    • Przygotowuję się do odświeżenia łazienki. Kwestia tego, że nie chcę się pchać w generalny remont, ponieważ robiłam taki 13 lat temu i zasadniczo płytki "siedzą" porządnie.  Zdecydowałam się więc na metamorfozę. Płytki ścienne pomaluję na biało, jedynie w strefie prysznicowej (też zamieniam wannę na prysznic) zastosuję fornir kamienny lub płytę węglową, które przykleję na istniejące płytki. Na podłodze na istniejące płytki położę panele winylowe.  Zrobiłam kosztorys. Z wymianą wszystkich sanitariatów, mebli łazienkowych, drobnymi przeróbkami hydraulicznymi i zakupem pralko-suszarki wyszedł na kwotę około 17.000 zł.  Edit: zapomniałam dodać, że wszystkie prace wykonam samodzielnie z wyjątkiem przeróbek hydraulicznych. 
    • Przy 5 m² w bloku i wymianie wanny na prysznic plus nowe płytki, realnie trzeba dziś liczyć mniej więcej: remont podstawowy (bez „wodotrysków”): okolice 15–20 tys. zł z robocizną, bardziej „na bogato” (lepsza armatura, zabudowy, droższe płytki): spokojnie 20–30 tys. zł i wyżej. Wymiana samej wanny na prysznic (brodzik, odpływ, kabina + przeróbki hydrauliczne i płytki w tej strefie) to często już 5–10 tys. zł, zależnie od tego, co tam wyjdzie po skuciu starego. Najlepiej popytać lokalnie 2–3 ekipy o wycenę „pod klucz” na podstawie kilku zdjęć i przybliżonego metrażu – szybko się okaże, w jakim widełkach faktycznie będziesz się poruszać w Twojej okolicy.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...