Skocz do zawartości

Scianka działowa i nietypowy sufit


Recommended Posts

Chciałbym postawić ściankę działową z płyt gk. Na górze jest sufit podwieszany, który naturalnie będzie trzeba w tym miejscu zdemontować. Niestety nad sufitem jest stalowy strop oraz drewniane (luźne) belki, do których przytwierdzony jest szkieletowy, lekki sufit podwieszany (z kwadratów 60x60cm).

Jakby tego było mało, ścianka ma przedzielać szkielet okna, który sięga od podłogi do sufitu podwieszanego. Wysokość od podłogi do sufitu, to ponad 3m. Podłoga pokryta kafelkami. Druga ściana mocna (prawdopodobnie beton).

Czy ścianka gk ma rację bytu w takich warunkach?

photo5866317052048945432.jpg

photo5866317052048945433.jpg

photo5866317052048945435.jpg

Link do komentarza
26 minut temu, harmageddon napisał:

Chciałbym postawić ściankę działową z płyt gk. Na górze jest sufit podwieszany, który naturalnie będzie trzeba w tym miejscu zdemontować. Niestety nad sufitem jest stalowy strop oraz drewniane (luźne) belki, do których przytwierdzony jest szkieletowy, lekki sufit podwieszany (z kwadratów 60x60cm).

Jakby tego było mało, ścianka ma przedzielać szkielet okna, który sięga od podłogi do sufitu podwieszanego. Wysokość od podłogi do sufitu, to ponad 3m. Podłoga pokryta kafelkami. Druga ściana mocna (prawdopodobnie beton).

Czy ścianka gk ma rację bytu w takich warunkach?

To zależy jakie wymagania jej postawisz . Bo jeśli ma dzielić pomieszczenia szczelnie (dźwiękowo chociażby) to nie wiem jak uszczelnisz skraj ściany z szybami okna. 

 

29 minut temu, harmageddon napisał:

Chciałbym postawić ściankę działową z płyt gk. Na górze jest sufit podwieszany, który naturalnie będzie trzeba w tym miejscu zdemontować.  

Zdemontować płyty, ale nie konstrukcję. Bo ją musisz uzupełnić tak, aby mieć do czego mocować płyty ściany. To się da zrobić, ale nad szczegółami wykonawczymi trzeba się zastanowić.

Kafelki podłogi nie są problemem, jesli w posadzce pod nimi nie ma jakichś instalacji i swobodnie można wiercić.

Link do komentarza
3 minuty temu, harmageddon napisał:

Scianka ma mieć ok. 15m2 Boje się, że murowana będzie za ciężka i administrator budynku nie wyda na nią zgody. Ale myślałem o takim rozwiązaniu. Wolałbym jako ostatecznym.

Murowanie byłoby bez sensu. Wyznaczasz na podłodze przebieg ściany, przykręcasz w tym miejscu profil i z niego lecisz pionowymi zupełnie standardowo. Profil górny musisz umocować do konstrukcji sufitu i też nie powinno być z tym problemów. Nawet jeśli będziesz gdzieś chciał umieścić drzwi.

Nie mam tylko doświadczeń w sprawie tego okna, bo widywałem ściany dzielące okno, ale tam zostawiano szparę o różnej szerokości. Nikt nie łączył ściany z szybą, przynajmniej ja takiego czegoś nie widziałem.

Link do komentarza
Gość mhtyl
6 minut temu, harmageddon napisał:

Scianka ma mieć ok. 15m2 Boje się, że murowana będzie za ciężka i administrator budynku nie wyda na nią zgody. Ale myślałem o takim rozwiązaniu. Wolałbym jako ostatecznym.

Czyli wychodzi na to abyś zrobił dobry, masywny stelaż pod płyty regips. Chyba nie ma sensu opisywać jak taki stelaż ma wyglądać bo w necie znajdziesz bez problemu jak takie ścianki się robi.

Link do komentarza
3 minuty temu, retrofood napisał:

Murowanie byłoby bez sensu. Wyznaczasz na podłodze przebieg ściany, przykręcasz w tym miejscu profil i z niego lecisz pionowymi zupełnie standardowo. Profil górny musisz umocować do konstrukcji sufitu i też nie powinno być z tym problemów. Nawet jeśli będziesz gdzieś chciał umieścić drzwi.

Nie mam tylko doświadczeń w sprawie tego okna, bo widywałem ściany dzielące okno, ale tam zostawiano szparę o różnej szerokości. Nikt nie łączył ściany z szybą, przynajmniej ja takiego czegoś nie widziałem.

Z szybą nie chcę łączyć ściany. Jedynie ze szkieletem okna. Szkielet jest wystarczająco gruby dla profilu C50.

A co z górnym profilem? Mocuję do tej drewnianej belki? One są jedynie umieszczone w stalowym stropie dachu (nie są przytwierdzone).

Edytowano przez harmageddon (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl

Jedynie o czym musisz pamiętać to zrobić dylatację pianką od dołu ścianki czyli między profilem a podłogą.

W którym miejscu ścianka miała by dzielić okno?

1 minutę temu, harmageddon napisał:

Mocuję do tej drewnianej belki? One są jedynie umieszczone w stalowym stropie dachu (nie są przytwierdzone).

Nie. Bo to belki są raczej ruchome, musiałbyś przytwierdzić profil do tych dwuteowników.

2 minuty temu, harmageddon napisał:

Z szybą nie chcę łączyć ściany. Jedynie ze szkieletem okna.

Aby nie kaleczyć ramy okna możesz dać listwę a raczej profil zamknięty  plastykowy, nie wiem jak to się fachowo nazywa ale u producenta okien można takie coś kupić, nawet pod kolor ramy.

Link do komentarza
6 minut temu, harmageddon napisał:

Z szybą nie chcę łączyć ściany. Jedynie ze szkieletem okna. Szkielet jest wystarczająco gruby dla profilu C50.

A co z górnym profilem? Mocuję do tej drewnianej belki? One są jedynie umieszczone w stalowym stropie dachu (nie są przytwierdzone).

1. No i dobrze, chociaż miejsce łączenia będzie pękać, więc trzeba go wykończyć akrylem.

2. Górny profil ja bym mocował do profili konstrukcyjnych sufitu podwieszanego i być może nawet przy założonych płytach wypełnienia (wzdłuż przebiegu ściany). Sam zresztą musisz się przymierzyć do tego aby zobaczyć jak to będzie wyglądało, czy kwadraty trzeba przecinać i gdzie. Czy schować górną krawędź płyty g/k (wg mnie chyba lepiej) czy jednak schować płyty i łączenie ze ścianą pokryć bandażem i szpachlować. Czy może wykończyć akrylem. Trudno zdecydować nie widząc wszystkiego.

Link do komentarza

ze zdjęć niewiele wynika, zapewne to jakiś blaszak z konstrukcją stalową, te belki drewniane, jeżeli nie mocowane do konstrukcji stalowej to co tam robią?

niemniej proponowałbym dać ze dwa pionowe profile typu UA ewentualnie takiż do montażu poziomego ( coś ala oczep, ale niekoniecznie) u góry konstrukcji, to zamocowane do konstrukcji stalowej (przedłużyć profile - złapać na sztywno) - albo nawiercić i przykręcić, albo "przystrzelić" osadzakiem;

do profilu okiennego możesz przykręcić zwykły profil do GK, ale na łączeniu GK z profilem okna lepiej dać dodatkowo listwy z tworzywa bo i tak będzie pracować i pękać; oczywiście pod profile przylegające do posadzki czy profilu okiennego - taśmę wygłuszającą

i pewnie tyle, nic nietypowego

oczywiście normalna konstrukcja pod GK, tylko zamiana tych dwóch profili na UA

Link do komentarza
4 minuty temu, aru napisał:

"(...) zapewne to jakiś blaszak z konstrukcją stalową (...)"

Dokładnie tak. Boje się, że jak będę wiercił w tych dwuteownikach, to cały budynek będzie się trząsł.

 

5 minut temu, aru napisał:

"(...) te belki drewniane, jeżeli nie mocowane do konstrukcji stalowej to co tam robią? (...)"

Do tych belek drewnianych przymocowany jest sufit podwieszany - kaseton.

Link do komentarza

ale na końcach są mocowane zapewne markami do belek stalowych

boisz się wiercenia - strzelaj :)

albo zrób to w niedzielę, dzień wolny i nic sie nie powinno dziać, bez obaw

aaaa, pamiętaj, taki osadzak zabija, znam z autopsji, niemniej to świetne urządzenie do takich robót, tu BHP ponad wszystko

wiercąc się tak nap.... że przez kilka dni nie będziesz mógł w nosie podłubać, nie mówiąc już, że wierteł po 2 PLN to nawet nie kupuj, szkoda tych dwóch zyli x set sztuk :)

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...