Skocz do zawartości

różnica grubości wylewki + wylewka pod drzwiami zew.


Recommended Posts

witam. 

1. jestem na etapie  układania styropianu pod wylewki tylko że chudziak strasznie krzywy i wychodzi mi na to że wylewki w min. gr. będzie 5.8cm A w maksymalnej gr. będzie 8cm. I teraz zastanawiam się czy to minimum jest wystarczające pod ogrzewanie podłogowe.

A 2. pytanie ma co do drzwì zew. 

Drzwi zew. będą otwierane na zewnątrz budynku więc rozumie że będą zlicowane z zewnętrzną stroną pustaka. czy jak zlicuje Styrodur gr. 3cm z zewnetrzna str. pustaka i dojade do niego wylewką ktora bedzie we wiatrołapi to bedzie dobre rozwiazanie?

 

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Pozdrawiam

Edytowano przez Dawid Szłapa (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
1 godzinę temu, Dawid Szłapa napisał:

1. jestem na etapie  układania styropianu pod wylewki tylko że chudziak strasznie krzywy i wychodzi mi na to że wylewki w min. gr. będzie 5.8cm A w maksymalnej gr. będzie 8cm. I teraz zastanawiam się czy to minimum jest wystarczające pod ogrzewanie podłogowe.

Zapewne chodzi o wylewkę betonową. Jeżeli będzie około 6 cm ale bliżej 6 cm niż 5 cm to będzie ok.

1 godzinę temu, Dawid Szłapa napisał:

A 2. pytanie ma co do drzwì zew. 

Drzwi zew. będą otwierane na zewnątrz budynku więc rozumie że będą zlicowane z zewnętrzną stroną pustaka. czy jak zlicuje Styrodur gr. 3cm z zewnetrzna str. pustaka i dojade do niego wylewką ktora bedzie we wiatrołapi to bedzie dobre rozwiazanie?

Jak rozumiem po zamontowaniu drzwi próg drzwi zakryje ten styrodur? Dom będzie ocieplany, tak?

Link do komentarza
Gość mhtyl
11 godzin temu, Dawid Szłapa napisał:

A próg się jakoś montujemy wtedy na tym styrodurze?

Zależy, jedne futryny są z progami przykręcanymi a inne nie musza być i nie są przymocowywane.

Link do komentarza
Gość mhtyl
1 godzinę temu, Dawid Szłapa napisał:

ok. A mam jeszcze pytanie jak wykończyć wylewke pod bramą garażową.wiedzac że przed garażem będzie kostka betonowa.

Zrób szalunek na z deski i wylej posadzka równo z licem ściany zewnętrznej garażu. 

Link do komentarza
Gość mhtyl
24 minuty temu, Dawid Szłapa napisał:

A dawać siatke zbrojeniową do wylewki? 5.2cm wylewki może pękać jak i 8cm też

O to jeżeli trafisz na dobrą firmę od wylewek to ona powinna o to zadbać. Jedni nie lubią dawać siatki a drudzy uważają że musi być. Dla pewności można dać siatkę oraz do mieszanki dodać włókna PP oraz plastyfikator. Warto o tym wspomnieć gdy będziesz rozmawiał z wykonawca wylewki.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...