Skocz do zawartości

Własny projekt wentylacji


Recommended Posts

Witam. Chciałbym poprosić o opinie na temat mojej instalacji. "Zaprojektowałem" ją na systemie Pe-Flex, wentylacja parteru w posadzce na piętrze, wentylacja piętra w stropie podwieszanym. Rekuperator w pomieszczeniu gospodarczym. Chciałem to zrobić tak, aby na dole było trochę więcej powietrza nawiewanego, a na górze wywiewanego, aby klatka schodowa również była wentylowana w kierunku do góry. Jak na rysunku - przewody 75 i czasami 50, anemostaty dałbym 125. Przewody są dość długie, z uwagi na położenie rekuperatora. Grube przewody w ścianie, po drodze skrzynki rozdzielcze dla parteru a na końcu dla piętra. Czerpnia w ścianie pomieszczeni gosp, wyrzutnia w kominie wentylacyjnym. Jaki byście mi polecili rekuperator ze średniej półki? Czy umiejscowienie anemostatu nawiewnego nad kanapą w salonie byłoby ok?

 

 

rekuperacja_parter.thumb.jpg.708b3924220036e817b8c8a3cddac3db.jpgrekuperacja_pietro.jpg

 

Zrzut ekranu 2019-07-03 o 11.52.04.png

Edytowano przez piexa (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Skąd akurat takie wartości wymiany powietrza? Przykładowo, salon ma dużą, zaś spiżarnia tylko 10 m3/h, garderoba tak samo. Kiedy wymagane prawem jest 15m3/h. Do tego garderoba ma nawiew zamiast wyciągu. Powinien tu być wyciąg, żeby powietrze płynęło z innych wnętrz, przez garderobę i na zewnątrz.

Co najważniejsze, jak tu zostaną zrównoważone straty ciśnienia? Tak żeby osiągnąć założony przepływ. Bo długość przewodów jest bardzo zróżnicowana. Wystarczy spojrzeć na plan górnej kondygnacji i znajdujące się tam 3 pokoje.

Link do komentarza

Takie wartości n podstawie wytycznych z rekuperatory.pl i ilości osób zamieszkałych w domu. Nie czytałem rozporządzenia. Jeżeli 10 to za mało to może być 15. Nawiew dodałem po tym jak gdzieś wyczytałem, ze dobrze świeże powietrze przepuścić przez garderobę, wcześniej co widać na schematach nie ma tam nawiewu, jest tylko w pokoju a w łazience połączonej z pokojem jest wywiew i te dwie wartości się równoważą, powietrze płynąc z pokoju do łazienki przewietrzy garderobę. Myślałem o jakiejś kratce w ścianie garderoby które by trochę rozproszyło ten przepływ. Jeżeli chodzi o straty o zrównoważenie ciśnienia to liczę na jakaś podpowiedź, bo raczej nie umieszczę rekuperatora na środku domu, żeby wszędzie było po równo jeśli chodzi o przewody... Może dobrym pomysłem byłoby na piętrze zainstalowanie nad korytarzem skrzynki rozprężnej, z której wychodziłyby mniej więcej równe przewody do trzech pokoi?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...