Skocz do zawartości

grzejniki aluminiowe czy stalowe


aga1301

Recommended Posts

  • 4 tygodnie temu...
Proszę wybaczyć,ale takie pytanie jest nieco bez sensu.Takie grzejniki można porównywać jedynie w kategoriach estetyki.Nikt nie ma prawa udowadniać,że jedne są bardziej ekonomiczne od drugich,bo takiej różnicy nie ma.
Jednym klientom podobają się panele a innym aluminiowe żeberka.I to jest w mojej pracy jedyne kryterium,jeśli chodzi o wybór rodzaju grzejników.Potem dopiero omawia się producenta i wzór.
Duże znaczenie dla wielu ma fakt,że 1W wydajności z żeberka aluminiowego kosztuje ok. 28gr a z płytowego ok. 38gr.,czyli grzejnik aluminiowy 1000W kosztuje ok. 280zł,a panelowy o takiej samej mocy ok. 380zł.
To tak w dużym przybliżeniu.
Link do komentarza
Nalezy rowniez zwrocic uwage na to, z czego jest robiona instalacja C.O.
jesli z miedzi, to najgorszym wyborem grzejnika moze byc miedziany.
Dlaczego??
Miedz i aluminium strasznie sie gryza.
Zachodza jakies dziwne reakcje chemiczne - nie wiem dokladnie na czym polega, ale slyszalem o czyms takim.
Jesli rurki sa plastikowe, to mozna zastosowac kazdy rodzaj grzejnika, za wyjatkiem starych zeberkowych zeliwnych i stalowych.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Nalezy rowniez zwrocic uwage na to, z czego jest robiona instalacja C.O.
jesli z miedzi, to najgorszym wyborem grzejnika moze byc miedziany.


To ostatnie słówko chyba przez pomyłkę? icon_wink.gif
Niby racja,ale są w sprzedaży od dawna grzejniki aluminiowe przystosowane do współpracy z miedzią,wiec problem z głowy.
Mam w domu instalację miedzianą i takie właśnie aluminiowe grzejniki f-my Ferolli.
Link do komentarza
Trochę dziwne pytanie.
Dobre,bo grzeją,były (i są) tańsze od stalowych,no i odpowietrzają się same,a wygląd to rzecz gustu,który w ekonomice nie zawsze ma znaczenie.
Wcześniej miałem stalowe,z tym,że starszej generacji.Zużycie paliwa takie samo.Przecież dom potrzebuje tyle samo ciepła,więc grzejniki nie mają tu zbyt wielkiego znaczenia.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...