Skocz do zawartości

Historia edycji

dedert

dedert

Ok, czyli zostawię same rury. Bo już myślałem żeby kupować taki biały rękaw na allegro. A czy gramatura geowłókniny na spód kamyków jest ok? 160g, taką znalazłem na allegro bo w sklepie mieli tylko 0,5m a tym nie owinę na raz wszystkich kamieni i szukam takiej o szerokości 2m.

https://allegro.pl/oferta/geowloknina-160g-2m-x-50m-wloknina-drenaz-8292793268

 

Ewentualnie taka 200g. Coś takiego kolega przywiózł mi z Niemiec i wiem że jak jest suche to długo nasiąka wodą, ale w ziemi pewnie zawsze będzie wilgotne.

https://allegro.pl/oferta/geowloknina-wloknina-drenaz-200g-2x50m-wyprzedaz-8097190027

 

Jeśli już jesteśmy przy drenażu to mam pytanie odnośnie XPS. Nie będę nakładał siatki i kleju bo mi odradzano, XPS jest wodoodporny (chociaż byli tacy co mówili że mi się w XPS myszy zalegną i siatka z klejem ma przed tym chronić więc już sam nie wiem). Jedynie pianka na którą kleiłem XPSa może wodę przepuszczać. Stąd pytania:

 

1. Przed nałożeniem masy KMB zrobiłem fasetki z masy PCC do odprowadzana wody z narożników. Jaki one miały sens jeśli teraz są one przykryte XPSem (który musiałem zfazować w tych miejscach)

 

95c22a39682feb07gen.jpg

 

 

2. Kierownik doradził mi żeby zrobić jeszcze fasetki z masy KMB na XPS tuz przy ławie żeby woda nie wchodziła dołem. Ale ja tak sobie myślę że może lepiej to zostawić bo jeśli w razie czego za XPSem znajdzie się kiedykolwiek woda to dołem wyjdzie poprzez piankę. A jak zakleję masą KMB to w tym miejscu będzie pewnie stała

4937e1d530755403gen.jpg

 

 

No i jednak wybiorę z okolić ław tą naleciałą z deszczu glinę aż do pojawienia się pospółki (która tak na prawdę jest wstępnie płukanym piaskiem) a na to wysypię i ubiję mocno moją dobrą podsypką zagęszczającą bo gdzieś tak znalazłem informację żeby pod kamienie dać podsypkę. Chociażby z tej uwagi że jak zostawię glinę to jej nie zagęszczę a muszę mieć poziom pod rury inaczej glina z czasem sama mi się zagęści i mogę utracić spadki, porobić się dołki w miejscu gdzie będzie np więcej gliny. I na tą dobrze ubitą podsypkę ułożę włókninę i zasypię żwirem ok 10 cm (chociaż w okolicy rury kanalizacyjnej nie wyjdzie mi 10 cm) na to rury i zasypane ok 30-50 cm lub więcej jak mi żwiru starczy.


A pod rury rewizyjne wykopię dołki ok 50 cm, ułożę i wypoziomuje bloczki 12 cm, zaleję betonem i od razu na tych bloczkach ułożę rury żeby je beton oblał dookoła i w środku czyli żeby było szczelne. Oczywiście jak zdążę to będzie to beton z gruszki a jak nie to ręcznie.

Rury rewizyjne 315, nie wzmacniane. Dopiero studnię chłonną (zbiorczą) kupię wzmacnianą bo będzie na działce więc może zdarzyć się po niej jeździć. Myślę o 80cm karbowanej.

dedert

dedert

Ok, czyli zostawię same rury. Bo już myślałem żeby kupować taki biały rękaw na allegro. A czy gramatura geowłókniny na spód kamyków jest ok? 160g, taką znalazłem na allegro bo w sklepie mieli tylko 0,5m a tym nie owinę na raz wszystkich kamieni i szukam takiej o szerokości 2m.

https://allegro.pl/oferta/geowloknina-160g-2m-x-50m-wloknina-drenaz-8292793268

 

Ewentualnie taka 200g. Coś takiego kolega przywiózł mi z Niemiec i wiem że jak jest suche to długo nasiąka wodą, ale w ziemi pewnie zawsze będzie wilgotne.

https://allegro.pl/oferta/geowloknina-wloknina-drenaz-200g-2x50m-wyprzedaz-8097190027

 

Jeśli już jesteśmy przy drenażu to mam pytanie odnośnie XPS. Nie będę nakładał siatki i kleju bo mi odradzano, XPS jest wodoodporny (chociaż byli tacy co mówili że mi się w XPS myszy zalegną i siatka z klejem ma przed tym chronić więc już sam nie wiem). Jedynie pianka na którą kleiłem XPSa może wodę przepuszczać. Stąd pytania:

 

1. Przed nałożeniem masy KMB zrobiłem fasetki z masy PCC do odprowadzana wody z narożników. Jaki one miały sens jeśli teraz są one przykryte XPSem (który musiałem zfazować w tych miejscach)

 

95c22a39682feb07gen.jpg

 

 

2. Kierownik doradził mi żeby zrobić jeszcze fasetki z masy KMB na XPS tuz przy ławie żeby woda nie wchodziła dołem. Ale ja tak sobie myślę że może lepiej to zostawić bo jeśli w razie czego za XPSem znajdzie się kiedykolwiek woda to dołem wyjdzie poprzez piankę. A jak zakleję masą KMB to w tym miejscu będzie pewnie stała

4937e1d530755403gen.jpg

 

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...