Skocz do zawartości

Historia edycji

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

Z drugiej jednak strony na konkurencyjnym forum przeczytałem coś takiego "Doradzają Panu wentylację przemysłowa w domu, ja doradzam domową. Przemysłowa jest na kubaturę (krotność wymian) domowa, dla ludzi 20-30m3/h na osobę. 
Przy 200m3/h strumienia wentylacji, niezależnie w rekuperacją czy bez, nie da się normalnie funkcjonować. W okresie grzewczym za sucho i cały rok za głośno. " Komu wierzyć? :D

 

PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie :D No i co jak zajadę mokrym autem w zimę do garażu? Nie będzie tam grzybów ani wilgoci? Jakaś wentylacja chyba pasowałoby żeby była. No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję.

Dzięki Ci kolego MrTomo jeszcze raz że mi pomagasz.

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie :D No i co jak zajadę mokrym autem w zimę do garażu? Nie będzie tam grzybów ani wilgoci? Jakaś wentylacja chyba pasowałoby żeby była. No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję.

Dzięki Ci kolego MrTomo jeszcze raz że mi pomagasz.

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie :D No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję.

Dzięki Ci kolego MrTomo jeszcze raz że mi pomagasz.

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie :D No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję.

Dzięki Ci kolego MrTomo jeszcze raz że mi pomagasz.

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

PS: Ostatnia kwestia, wpięcie w komin wentylacyjny na strychu czyli wysoko WYRZUTNI od WM a na dole czyli niżej wycięcie kratki w tym samym kominie wentylacyjnym w garażu będzie się gryźć? Na logikę wydawało mi się że nie i tak też czytałem że to dobra opcja, jakbym zapomniał zgasić starego motocykla w garażu to jest mniejsza szansa na uduszenie :D No ale nie wiem, nie mądrzę się bo jestem laikiem, jedynie dywaguję.

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być no ewentualnie 25, żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być co najmniej, tym bardziej żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

Wstępnie to tak by wyglądało,  nawiew 190 - wyciąg 200. Na codzień będzie używana ta łazienka przy wejściowych drzwiach bo tam jest prysznic więc chyba pasowałoby tam te 50m/s, wanna to wiadomo że rzadziej niż częściej więc można ująć i zrobić 40, wtedy będzie 190-190. W pralni myśle że te 35 powinno być co najmniej, tym bardziej żeby zapachy z garażu nie szły do domu. 

 

d2abe67c2405.png

herbatkowy

herbatkowy

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić. Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i to będzie prowizoryczna podłoga, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy do roku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

 

 

c6068abeca24.png

 

Cytat

 

 

 

herbatkowy

herbatkowy

58 minut temu, MrTomo napisał:

Te "rurki" fi 160mm w jakim celu? Przepusty?

Chcesz dawać anemostaty 150mm? Policzył to ktoś?

Kanały wentylacyjne będziesz prowadził w wylewce?

Zacznij od dokładnego policzenia ile m3 nawiewów i wywiewów potrzebujesz.

Z pomieszczeń brudnych wywiewy

kuchnia licz 50-70 m3/h , 50 m3/h z łazienki, 30 m3/h z WC, 15m3/h z pomocniczego pomieszczenia bez okna (garderoba)

Nawiewy licz pokoje 30m3/h, sypialnie 20m3/h dla 1 osoby

Potem podlicz, zrób bilans - ile masz wywiać i ile nawiać.

Zobacz czego jest więcej, gdzie ewentualnie dołożyć i czego żeby było zrównoważone.

Dobierz średnice przewodów (kanałów)

 

image.png.19936ab6fdd80cb793231fe540a1ae16.png

 

W salonie masz zaznaczony na planie wywiew, powinien być nawiew.

 

Nie możesz łączyć wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, pamiętaj o tym.

Czyli kotłownia i garaż muszą być odcięte szczelnie.

 

To tyle z grubsza. 

 

 

Dzięki za rzeczową odpowiedź, takich jest niewiele jak człowiek czegoś szuka w internecie. Rurki 160mm mają być przepustowe żeby nie wiercić potem w stropie, jakoś te kanały  trzeba ocieplić więc lepiej chyba większe te przepusty zrobić (czy jednak nie?). Anemostatów nikt nie liczył ale myślałem żeby zastosować się do zasady " Nie przekraczać wydatku 40 m3 /h z anemostatem 100, oraz wydatku 70 m3 /h z anemostatem 125". Zamieszczam niżej mój wstępny plan rozmieszczenia rurek- ma to ręce i nogi? Kanałów wentylacyjnych nie będę prowadzić w wylewce, będą luzem na strychu bo to nieużytkowe poddasze, położę płyty sklejki na ocieplenie i tyle, wchodzić na te poddasze będzie się kilka razy d oroku. Aaa tutaj jeszcze dochodzi kwestia ocieplenia stropu, czy mogę te kanały wentylacyjne przykryć wełną? Czy lepiej zostawić na wierzchu i zaizolować oddzielnie wszystkie kanały?

c6068abeca24.png

 

58 minut temu, MrTomo napisał:

 

 

 

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...