Skocz do zawartości

Cieknace kolano 1/2 stalowe


deepack16

Recommended Posts

Napisano

Witam posiadam kolano cieknace tak 1 kropla na 30 sekund cieknie w miejscu wkrecania rurki nie ma mozliwosci dokrecenie i wymiany czy taka obejma da rade a moze cos innego pokecicicie 

https://www.castorama.pl/obejma-naprawcza-gebo-dsk-1-2-id-1010875.html

Napisano

Najlepiej i najprościej byłoby gdybyś kupił taśmę izolacyjną samowulkanizującą, ma konsystencje gumy i jest bardzo elastyczna-rozciągliwa i tą taśmą owinąć cieknące miejsce. Nie muszę chyba dodawać aby taśma była dość mocno naciągnięta po to aby szczelnie przylegała wokół rury.

Napisano
22 minuty temu, deepack16 napisał:

  w miejscu wkrecania rurki nie ma mozliwosci dokrecenie i wymiany  

W układzie słonecznym to nie jest prawdą. Skoro ktoś to założył, musi istnieć możliwość wymiany. A klajstrowanie i tak się zemści. Wcześniej czy później.

Napisano

Jeżeli jest to robione ze złączek, kolanek, mufek to aby dokręcić czy wymienić trzeba nieraz pół nitki rozkręcić aby dostać się do cieknącego elementu.

Natomiast co do zaklejania taśma samo-wulkanizującą czy inaczej uszczelniającą to jakbym nie stosował i nie sprawdziłoby sie u mnie to bym nie polecał. Przy takim sposobie załatania dziury to rura prędzej zgnije od korozji niż to latanie puści.

 

Napisano
1 godzinę temu, retrofood napisał:

Skoro ktoś to założył, musi istnieć możliwość wymiany

Zgadza się , najprościej przeciąć rurkę kątówką poniżej przecieku , wykręcić  obie części rurki , dodać śrubunek uprzednio skracając jedną z rurek o długość śrubunku , nagwintować  . Prosta robota tylko narzędzia potrzebne .

Zostawienie tego przecieku lub doraźne łatanie może się zemścić .

Napisano
52 minuty temu, joks napisał:

Zostawienie tego przecieku lub doraźne łatanie może się zemścić .

Taki przeciek to nie przeciek, to bardziej można podciągnąć pod pocenie się i oczywiście fachowo zrobić to rozkręcić i skręcić poprawnie ponownie, tylko to zajmie trochę czasu a przy zastosowaniu taśmy jest to "ułamek sekundy".

Uszczelniałem w ten sposób większe przecieki i trzymało bez problemu, nic sie nie zemściło.

3 godziny temu, deepack16 napisał:

Witam posiadam kolano cieknace tak 1 kropla na 30 sekund cieknie w miejscu wkrecania rurki nie ma mozliwosci dokrecenie i wymiany czy taka obejma da rade a moze cos innego pokecicicie 

Żeby dyskusja nie zeszła na jakieś niepożądane tory to dla jasności udzielanych porad radziłbym o wklejenie fotki jak ten przeciek wygląda a raczej miejsce gdzie przeciek występuje. Wtedy będzie wiadomo z czym i jak to ugryź :) 

Napisano

Dodam ze jest to na dzialce w ziemi nie bede tego odkrecal bo zajmie mi 3/ dni plus kopanie bo pamietam ze od kolana ida 2 metrowe rurki 

Zwykla tasma izolacyjna do przewodow ? 

Napisano

Niekiedy może też pomóc, oczywiście jeżeli istnieje taka możliwość, np na noc rozładowanie ciśnienia w tych rurach, czyli zakręcenie zaworu przed tym przeciekiem. Czasami może to spowodować że bez ciśnienia, jak to mówią - szczelina się zaciągnie i przestanie kapać. U siebie to ostatnio testowałem i niestety nie pomogło, ale wcześniej w innym miejscu pomogło. Było to po wymianie licznika wody przez panów z wodociągów, którzy chyba zbyt agresywnie szarpali tymi rurami.

Przy zakładaniu tej taśmy o której pisze mhtyl chyba też dobrze rozładować ciśnienie.

Heniu ale ta taśma jest chyba bardziej do rurek plastikowych.

Obejma którą proponuje deepack16 może nie zadziałać bo tam jest uskok, przejście z kolanka na rurkę, więc różne średnice, a ona jest raczej na gładką rurkę. 

Napisano
2 minuty temu, demo napisał:

Niekiedy może też pomóc, oczywiście jeżeli istnieje taka możliwość, np na noc rozładowanie ciśnienia w tych rurach, czyli zakręcenie zaworu przed tym przeciekiem. Czasami może to spowodować że bez ciśnienia, jak to mówią - szczelina się zaciągnie i przestanie kapać. U siebie to ostatnio testowałem i niestety nie pomogło, ale wcześniej w innym miejscu pomogło. Było to po wymianie licznika wody przez panów z wodociągów, którzy chyba zbyt agresywnie szarpali tymi rurami.

Przy zakładaniu tej taśmy o której pisze mhtyl chyba też dobrze rozładować ciśnienie.

Heniu ale ta taśma jest chyba bardziej do rurek plastikowych.

Obejma którą proponuje deepack16 może nie zadziałać bo tam jest uskok, przejście z kolanka na rurkę, więc różne średnice, a ona jest raczej na gładką rurkę. 

Wlasnie szukam taka na kolanko 

Ok zrobie taka owine tasma tak grubo aby zniwelowac roznice miedzy kolanem a rurka ( tez bede owijal kolanko ) i na koniec zamkne to jeszcze w tej obejmie 

Napisano
5 minut temu, deepack16 napisał:

Zwykla tasma izolacyjna do przewodow ? 

Zwykła jest za sztywna. Kupisz w sklepie elektrycznym czy instalacyjnym taśmę samo-wulkanizacyjną lub uszczelniającą, jest ona grubsza od zwykłej izolacyjnej i bardzo elastyczna co pomaga na szczelne owinięcie uszkodzonego miejsce o nieregularnych kształtach.

3 minuty temu, deepack16 napisał:

Wlasnie szukam taka na kolanko 

Wątpię abyś znalazł. 

Napisano
1 minutę temu, deepack16 napisał:

Ok dzieki temat do zamkniecia 

Czyżbyś już to naprawił?

Opisz jak rozwiązałeś problem.

Napisano
16 minut temu, deepack16 napisał:

Dodam ze jest to na dzialce w ziemi nie bede tego odkrecal bo zajmie mi 3/ dni plus kopanie bo pamietam ze od kolana ida 2 metrowe rurki 

Zwykla tasma izolacyjna do przewodow ? 

Takie informacje podaje się na początku, bo to zmienia widzenie tematu. Jeśli sytuacja występuje na zewnątrz, na działce, to co Ci przeszkadza kapanie? Licznik tego nie zauważy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...