Skocz do zawartości

Historia edycji

Ermenegildo

Ermenegildo

To tylko kolejny dowód na to, żeby nie sugerować się marką, czy ceną tylko zajść do sklepu kupić pierwszą z brzegu, która nie ma zalanego plastikiem bębna, a przez to ma wymienne łożyska i tyle w temacie:icon_biggrin: A czy to Bosch z łódzkiej fabryki, czy rosyjskiej w Petersburgu, czy Amica nie ma znaczenia. Amica ma większość modeli z rozbieralnym bębnem (ich pralki mają też większe o 3cm "okno") i to ich duży atut, niektóre serie Boscha też. Elektronika większości tych wybajerowanych pralek zalewana jest żywicą po to, żeby nie grzebać i po upływie gwarancji kupić nową.

Przy przedłużaniu gwarancji koniecznie czytać warunki, bo często małym drukiem jest zaznaczone, że "skorzystać" z naprawy można...tylko raz:icon_confused:

 

Mile to klasa sama w sobie, zastanawia tylko różnica w okresie gwarancyjnym ich pralek na rynku niemieckim vs polskim:D Tak, czy siak używana prywatnie, a nie jakaś z publicznej pralni, która przeprała tony pościeli, butów i nie wiadomo czego jeszcze powinna przechodzić każdą nową innej marki.

Ermenegildo

Ermenegildo

To tylko kolejny dowód na to, żeby nie sugerować się marką, czy ceną tylko zajść do sklepu kupić pierwszą z brzegu, która nie ma zalanego plastikiem bębna, a przez to ma wymienne łożyska i tyle w temacie:icon_biggrin: A czy to Bosch z łódzkiej fabryki, czy rosyjskiej w Petersburgu, czy Amica nie ma znaczenia. Amica ma większość modeli z rozbieralnym bębnem (ich pralki mają też większe o 3cm "okno") i to ich duży atut, niektóre serie Boscha też. Elektronika większości tych wybajerowanych pralek zalewana jest żywicą po to, żeby nie grzebać i po upływie gwarancji kupić nową.

Przy przedłużaniu gwarancji koniecznie czytać warunki, bo często małym drukiem jest zaznaczone, że "skorzystać" z naprawy można...tylko raz:icon_confused:

Ermenegildo

Ermenegildo

To tylko kolejny dowód na to, żeby nie sugerować się marką, czy ceną tylko zajść do sklepu kupić pierwszą z brzegu, która nie ma zalanego plastikiem bębna, a przez to ma wymienne łożyska i tyle w temacie:icon_biggrin: A czy to Bosch z łódzkiej fabryki, czy rosyjskiej w Petersburgu, czy Amica nie ma znaczenia. Amica ma większość modeli z rozbieralnym bębnem (ich pralki mają też większe o 3cm "okno") i to ich duży atut, niektóre serie Boscha też. Elektronika większości tych wybajerowanych pralek zalewana jest żywicą po to, żeby nie grzebać i po upływie gwarancji kupić nową.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...