Skocz do zawartości

Cegła w łazience i kwestia oświetlenia


Recommended Posts

Napisano

Witam, nie wiem czy w dobrym miejscu pisze. :) ale chciałam rozwiać swoje wątpliwości, jak również liczę na porady i konstruktywną krytykę mojego pomysłu, który przedstawię poniżej. Zaznaczę, że jestem kobietą i dopiero rozpoczynam swoją edukację związana z działką budowlana 😉🙄😁

 

W łazience w prysznicu chciałam położyć czerwona cegłę klinkierową taka postarzaną. Będzie ona narażona na ciągle działanie wody, więc wydaje się że trzeba ją jakoś zabezpieczyć. Czym radzicie ją zaimpregnować?, ale w taki sposób by nie straciła swojego charakteru (mi przychodzi na myśl jakiś matowy lakier nadający się do miejsc gdzie będzie duże działanie wody). Jakie są wasze opinie jako fachowców na taki pomysł?

A druga kwestia to oświetlenie. Zależy mi żeby oświetlenie było w podłodze pod prysznicem. Myslalm żeby tam zamontować oświetlenie ogrodowe IP68 (https://lumina.sklep.pl/atria-led-ip68-4048601-p-45543.html) dokładnie o tej lampce myślałam. W załączeniu obraz na którym chce się wzorować. Liczę na wasze uwagi co do poziomu trudności, funkcjonalności i wykonalności takiego projektu. Pozdrawiam. 

ceglana ściana pod prysznicem.jpg

Napisano
48 minut temu, Lana napisał:

W łazience w prysznicu chciałam położyć czerwona cegłę klinkierową taka postarzaną. Będzie ona narażona na ciągle działanie wody, więc wydaje się że trzeba ją jakoś zabezpieczyć. Czym radzicie ją zaimpregnować?, ale w taki sposób by nie straciła swojego charakteru

Kiedyś interesowałem się modelarstwem kolejowym i czytałem nieco o takim hobby. We wszystkich poradnikach autorzy przestrzegali, żeby na makietach do imitowania jeziora nie używać wody! Bo na makiecie jezioro z wodą wygląda nienaturalnie! :icon_biggrin: Paradoks, ale tak ono jest. 

Oczywiście, o gustach się nie dyskutuje, ale obawiam się, że podobnie będzie z cegłą pod prysznicem. Że impregnacja naturalnej cegły zniszczy cały jej urok. Pomijam tutaj inne niedogodności związane z użytkowaniem takiej ściany, ale to już będzie Twój problem.

Cytat

A druga kwestia to oświetlenie. Zależy mi żeby oświetlenie było w podłodze pod prysznicem. Myslalm żeby tam zamontować oświetlenie ogrodowe IP68 

A montuj, tylko niech zajmie się tym kumaty elektryk, żeby nie narobił kłopotów podczas prowadzenia przewodów instalacyjnych. Łazienka jest miejscem w którym najłatwiej stracić życie w przypadku pomyłek, należy o tym pamiętać.

 

W każdym razie jestem przekonany, że jeśli zrealizujesz swoje marzenia, dość szybko będziesz tę łazienkę remontowała.

Napisano

mam cegłę klinkierową pod prysznicem, ale gładką.

Z czasem osadza się mydło i kamień.

U mnie to obecnie prysznic "gościnny", nie używany na co dzień, ale trzy lata był używany normalnie. Trzeba było co kilka m-cy wyszorować i przejechać octem. 

 

Ale cegłę rustykalną, pełną zagłębień doczyścić będzie o wiele trudniej. Z drugiej strony, jak cegła rustykalna będzie miała niejednolite wybarwienie, osady nie będą rzucały się w oczy.

Impregnaty bardzo często nadają połysk, a nie wiem czy o taki efekt chodzi? 

 

 

Napisano

Też myślę o klinkierowej i chyba jednak zaryzykuje. Policzę koszty i ewentualne koszty zmiany jakby było naprawdę bardzo źle to się zbije i zrobi zwykłe kafle. Czy Ty tą cegłę klinkierową zabezpieczałeś dodatkowo impregnatem, lakierem? Zorientowałam się że cegła elewacyjna na domach która jest narażona na bardzo różne warunki pogodowe jest zabezpieczana olejem. I daje rade, więc nie może być aż tak źle. :)

Napisano

Nie zabezpieczałam.

Klinkier jest nienasiąkliwy. Na dodatek, jak pisałam mam gładką cegłę (Pomerania).

A chciałam uniknąć połysku.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Impregnat powinno się położyć - tak doradzali sprzedawcy ręcznie wypalanego klinkieru. Są specjalne impregnaty, bezbarwne, które delikatnie wymatawiają. Na Twoim miejscu, bym zabezpieczył. 

Napisano

Naszedł mnie szalony pomysł! A jakby przykryć tę ceglaną ścianę szkłem... wiem że efekt będzie zupełnie inny, ale może być równie interesujący

Napisano

Jest tyle ładnych wzorów na kaflach - taka cegła jest wg mnie bardzo mało praktyczna. Jakby moja wpadła na taki pomysł to bym się nie zgodził. Owszem, ładnie to może wyglądać (gusta), ale dla mnie liczy się jeszcze praktyczność. Za to oświetlenie od spodu super, takie rzeczy też mi się podobają, takie nowoczesne. 

  • 1 rok temu...
Napisano

Muszę się zgodzić z resztą, ta cegła to może być totalny strzał w kolano. Na samą myśl odechciewa się tego czyścić :D A co do lamp w podłodze to wydają się naprawdę dobrym pomysłem, tylko faktycznie lepiej, żeby elektryką tu zajął się jakiś porządny elektryk. Z samych opraw chyba najlepiej sprawdziłby się ogrodowe najazdówki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...