Skocz do zawartości

Wypełnienie szczelin między drzwiami i oknem balkonowym a podłogą


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry, 

 

niestety pospieszylem się z podłoga w mieszkaniu i nie zrobiłem wylewki, którą podniosłaby poziom podłogi przez co mam teraz takie kwiatki jak na zdjęciu. Zdecydowanie wpływ na to miał również fakt montażu paneli winylowych, które są bardzo cieńkie. Co radzicie żeby zarobić z tym szpecącym problemem? 

IMG_20190216_161642.jpg

IMG_20190216_161627.jpg

Napisano

Lepszym rozwiązaniem byłoby osadzić raz jeszcze drzwi, opuszczając futrynę do poziomu podłogi a szczelinę która powstanie między futryna a nadprożem zaszpachlować.

Wstawiając listwę aby zlikwidować szczelinę nie będzie to wyglądało estetycznie i praktycznie bo próg będzie wysoki między pomieszczeniami.

Napisano

Kurde osadzenie drzwi raz jeszcze a zwłaszcza okna balkonowego odpada, za duży koszt. No i jest to blok więc nie mogę ingerować w elewacje. Macie jakieś konkretne uszczelki na myśli? Da się dobrać coś pod kolor, wypełnić może jakaś pianka, zaakrylować? 

Napisano

To są okna balkonowe czy drzwi? Powinny mieć ramę a ja jej na zdjęciu nie widzę.

Co do drzwi wewnętrznych to ponowne osadzenie chyba by nie sprawiło kłopotu?

Napisano

Na pierwszym zdjęciu to pewnie drzwi wewnętrzne, a na drugim balkonowe...

 

Kto i dlaczego tak odrzwia zamontował? :zalamka:

Nie były pasowane na zwykłe panele, bo to różnica trzech, czterech mm... A tu od dolnego krańca futryny do podłogi jest ze dwa cm...Miał być parkiet?

Pod tym brązowym skrzydłem widać płytki podłogowe w przedpokoju czy łazience? Też nie do tych płytek pasowana była futryna...

Napisano

To był stan surowy a później moja ekipa kładła podłogę. Niestety nikt nie podpowiedzial o wylewce tylko położyli winyl i wsio.. Płytek nie ma. Teraz nie wiem jak to zamontować. Najgorzej bo podłogi nie ściągnę bo już meble są częściowo pod sufit ehh. Dlatego pozostaje tylko próba zamaskowania. Skopana robota. Wylewka na 2cm by załatwiła sprawę albo jakiś korek pod panel. Nie wiem teraz jak to zamaskowac. Może macie jakieś rady? 

Jedno zdjęcie to drzwi zewnętrzne od środka a drugie to drzwi balkonowe, okno i jest szpada po prostu z folią itp. Wygląda to mało ciekawie niestety. Silikon, guma, może wyciąć z listew przypodlogowych coś? 

Napisano

To okno balkonowe czy drzwi? Mają one jakiś próg?

Weź zdemontuj ościeżnice i osadź ponownie a szczelina jaka pozostanie na górze zamaskujesz w jakiś sposób, np dokleisz 2 cm styropianu i zaciągniesz go klejem. Nie widzę prostszego sposobu aby to poprawić.

Co do wylewki to sobie ją daruj, no chyba że masz za dużo kasy do pozbycia się :) 

Napisano

Zdjęcie 1 to drzwi z progiem. 

Zdjęcie 2 to szerokie okno balkonowe (szczelina między podłogą a nim - wystaje troche podkładu paneli)

 

Dokładnie na wylewkę już za późno i kasy brak na takie zabawy, do tego szafa komandor już stoii 

 

Hmm liczyłem na jakiś mniej inwazyjny pomysł deontaż ościeżnicy pewno by rozwiązał problem ale tego samego z oknem już nie da rady zrobić niestety. Chyba pozostaje kawałek gumowej taśmy :'D chociaż zastanawiałem się czy może to jakoś poakrylować czy silikon czy wcyiąć kawałek z listwy i dokleić. Cholera tragedia z tym.. 

Napisano
11 godzin temu, Kamil Miłkowski napisał:

Zdjęcie 2 to szerokie okno balkonowe (szczelina między podłogą a nim - wystaje troche podkładu paneli)

To okno nie jest czasami nie otwierane? Bo jak już wcześniej pisałem nie widzę futryny.

Jeżeli jest to fix to możesz to estetycznie zakryć/zamaskować listwą przypodłogową pcv dobraną pod kolor ramy okna, a w szczelinę wcisnąć kawałek styropianu lub piankę montażową.

Napisano

To okno a obok rozsuwane drzi, na zdjęciu nie widać i znowu okno. Coś na 2m szerokości plus minus. Dzięki! Chyba tak zrobię, trochę pianki i listwa powinna zdać egzamin. Przy drzwiach spróbuję podobnie. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...