Skocz do zawartości

Włącznik światła z regulacją


Tadeusz3

Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry, poszukuję symbolu włącznika światła z regulacją natężenia do projektu oraz czy do takiego włącznika należy dać YKYp 4x1,5 czy wystarczy 3x1,5?

Napisano

Sądzisz, że tu same wróżki i wróżbity siedzą? Poszukujesz symbolu wyłącznika, jakiego? bo żadnego nie podałeś.

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Sądzisz, że tu same wróżki i wróżbity siedzą? Poszukujesz symbolu wyłącznika, jakiego? bo żadnego nie podałeś.

Szanowny Panie, bynajmniej nikogo nie posądzam tu o wróżbiarstwo i niezwłocznie uzupełniam moje informacje na temat przedmiotowego zapytania. Otóż w swoim roztargnieniu zapytywałem o włącznik, którym przy pomocy palca u dłoni można byłoby włączyć światło i poprzez regulację, np. obrotową zmniejszyć jego natężenie. Oczywiście jak słusznie Pan zauważył, funkcję wyłącznika także powinien posiadać. Bardzo dziękuje za zwrócenie uwagi i przepraszam za moje niedopatrzenie. Będę bardzo wdzięczny za podanie symbolu i rodzaju kabla.

Nowoczesne włączniki światła

Edytowano przez Tadeusz3 (zobacz historię edycji)
Napisano

Kolego, nie chodzi o to że kogoś posądziłeś czy nie, po prostu zwróciłeś się o poradę tymi słowami ", poszukuję symbolu włącznika światła z regulacją natężenia do projektu" więc zapytałem jakiego symbolu bo na rynku jest mnóstwo wyłączników z regulacją. Teraz jeszcze powiedz jaki rodzaj oświetlenia chcesz regulować, bo np przeznaczony do żarówek żarnikowych nie będzie działał przy żarówkach ledowych czy taśmach led. Nie podałeś jakiego typu ma być ten ściemniacz,puszkowy, na przewód czy jeszcze inny.

W zasadzie to do sterowania wystarczy przewód trzy żyłowy, ale to nie problem bo gdy zakupisz interesujący Cię ściemniacz będziesz wiedział ile przewodów potrzeba do prawidłowego jego  działania.

ORNO ŚCIEMNIACZ NAKABLOWY MAX. 80W CZARNY OR-AE-1393/B

KONTAKT-SIMON SIMON 54 BIAŁY ŚCIEMNIACZ OBROTOWY DO LED ŚCIEMNIALNYCH DS9L.01/11

OSPEL ŚCIEMNIACZ UNIWERSALNY (DO LED) - SONATA ŁP-8RL2/M/00 - BIAŁY

LEXMAN ŚCIEMNIACZ OBROTOWY SLIM LM500623

OSPEL - ŚCIEMNIACZ PRZYCISKOWO-OBROTOWY DO ŹRÓDEŁ LED IMPRESJA ECRU - ŁP-8YL2/M/27

OSPEL ŚCIEMNIACZ ŚCIENNY AKCENT PRZYCISKOWO-OBROTOWY DO ŻARÓWEK BIAŁY

Pytałeś o symbole, podałem, czy się przyda? sam ocenisz.

Napisano

Jakiś projekt masz zrobić, więc coś przy elektryce masz zamiar działać, więc jako bezpośrednio zaangażowany i uczący się powinieneś wiedzieć, że jest różnica pomiędzy KABLEM, a PRZEWODEM... i tutaj pokazać, że o tym wiesz... nie każdy przewód może być kablem, a po co używać kabla, kiedy wystarczy przewód...

Napisano

Nooo, ładnie...

Może go jeszcze nie wymyślili...

Napisano

O najczęściej używany symbol rysunkowy, jeśli ktoś już takie projekty robił lub przynajmniej ew. widział choćby z parę razy, żaby nie było, że się coś przewidziało...

Przed chwilą, MrTomo napisał:

ściemniacz oznacza się np. tak

 

image.png.b16163cd8dc420d828f6ea6e43d511cd.png

Dzięki! W razie czego dam jeszcze legendę.

Napisano

Zrób projekt, wymyśl jakiś symbol i opisz używane symbole w legendzie. Oczywiście te znane, nie budzące wątpliwości i używane normatywnie powinny się tam znaleźć bez żadnych zmian...

Napisano
2 minuty temu, uroboros napisał:

Zrób projekt, wymyśl jakiś symbol i opisz używane symbole w legendzie. Oczywiście te znane, nie budzące wątpliwości i używane normatywnie powinny się tam znaleźć bez żadnych zmian...

Jak nie masz nic do powiedzenia w temacie to przynajmniej nie trolluj.

Napisano

To doradzanie nazywasz  trollowaniem :icon_eek::zalamka:... no, ładnie...

Napisano
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

ściemniacz oznacza się np. tak

 

image.png.b16163cd8dc420d828f6ea6e43d511cd.png

 

1 godzinę temu, Tadeusz3 napisał:

O najczęściej używany symbol rysunkowy, jeśli ktoś już takie projekty robił lub przynajmniej ew. widział choćby z parę razy, żaby nie było, że się coś przewidziało...

Dzięki! W razie czego dam jeszcze legendę.

Tadziu, tym pytanie sam sobie strzeliłeś w kolano, nawet nie umiesz poprawnie zadać pytania, a wystarczyło napisać że chodzi o  symbol elektryczny włącznika światła z regulacją jaki się  stosowane w schematach instalacji.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mogła zmienić koryto.
    • Uparty uczy się na błędach.
    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
    • Nie warto w żaden. Ja się już wyleczyłem z tego.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...