Skocz do zawartości

Remont 30-letniego domu.


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam, "dostałem" dość spory dom, niestety jest tutaj bardzo dużo wkładu finansowego i chciałbym prosić o porady fachowców. Mianowicie dom jest wybudowany w miarę starej technologii, mur trójwarstwowy, deski na stropie z trzciną i tynkiem itd. Z tego powodu chciałbym zadać kilka pytań

1. Planuję wymienić dach na blachodachówkę, strop jest nieużywany z tego powodu chciałbym go ocieplić, czy wystarczy poukładać na nim ok 30-40 wełny? Czy są lepsze rozwiązania?

2. Dom posiada ogromne okna, w niektórych pomieszczeniach praktycznie na całą ścianę, chciałbym je zmniejszyć, czy potrzeba do tego pozwolenia?

3. Dom posiada również wnęki na kaloryfery które również chciałbym zlikwidować, czy można wypełnić je wełną i zamurować powiedzmy 10cm bloczkiem?

3. Najważniejsza sprawa ocieplenie ścian... Z racji tego, że mur jest dość gruby bo z tynkiem ma ponad 40 cm(z tego co mi wiadomo wzniesiony jest z pustaka szlakowego - mur trójwarstwowy) mam pytanie, jak to ocieplić, czy to w ogóle można ocieplać itd? Słyszałem, że można wypełnić pustkę powietrzną jakimiś specjalnymi środkami, czy to wystarczy?

4. Również ważna kwestia mianowicie podłogi, dom składa się jakby z dwóch części, domu piętrowego i dobudówki(półpiętro). Stąd pytanie, mianowicie podłogi w części z piętrem są wylane betonem, na to położone legary i podłoga z desek, chciałbym zapytać czy można zlikwidować te legary, puścic rurki od nowego ogrzewania, ewentualnie kanalizacyjjne, ocieplić i zalać nową posadzką i wykończyć panelami? I teraz pytanie o półpiętro, tam sytuacja jest trochę inna, mianowicie pod podłogą jest piasek, cegły, na tym legary i podłoga z desek, w przyszłości chciałbym położyć tam płytki itd, czy również można to jakoś ocieplić i zalać nową posadzką? Czytałem różne tematy o wilgoci i ocieplneiu ale nie bardzo orientuje się od czego to zależy.

5. Belki na stropie są dość podziurawione przez korniki, chciałbym wyciągnąć starą wełnę, przeczyścić wszystko i zaimpregnować drewno i wytępić szkodniki, czy jest taka możliwość, jeśli tak to jakimi środkami?

 

Z góry dziękuję za sensowne odpowiedzi, Pozdrawiam

Edytowano przez Piotr Em (zobacz historię edycji)
Napisano

Radzę zacząć od wstępnej oceny stanu budynku przez fachowca - konstruktora (na miejscu), bo oprócz wymienionych problemów mogą być również inne niezwykle istotne, które może dostrzec profesjonalista. Na zmianę elewacji (modernizacja poprzez zmianę wielkości okien) potrzeby będzie projekt i zgłoszenie. Swoją drogą to dom ma pewnie znacznie więcej niż  30 lat o czym świadczy technologia wykonania. (raczej z lat 30 ubiegłego wieku)    

Napisano

Dom z całą pewnością ma 30 lat, bo był budowany przez mojego ojca. Dlaczego budował go w starej technologii tego nie wiem, i nie mam zamiaru rozdmuchiwać bo "mam co mam" nurtuje mnie tylko kwestia pytań które zadałem, czy jest to możliwe do wykonania i czy czasem koszt nie przewyższy kosztów inwestycji w nowy dom...

Napisano
4 godziny temu, Piotr Em napisał:

Dom z całą pewnością ma 30 lat, bo był budowany przez mojego ojca. Dlaczego budował go w starej technologii tego nie wiem, i nie mam zamiaru rozdmuchiwać bo "mam co mam" nurtuje mnie tylko kwestia pytań które zadałem, czy jest to możliwe do wykonania i czy czasem koszt nie przewyższy kosztów inwestycji w nowy dom...

Wszystko jest do zrobienia ..

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

1. Jeżeli strop oddziela pomieszczenie ogrzewane od nieogrzewanego i nie zamierzasz w żaden sposób wykorzystywać pomieszczenia stryszku to wystarczy położyć na nim wełnę mineralną np. Toprock super https://www.rockwool.pl/produkty/toprock-super/ tylko koniecznie w dwóch warstwach z mijaną między warstwową.

3.  Generalnie jeżeli będzie likwidował kaloryfery to możesz włożyć we wnękę wełnę w płytach i tutaj bym proponował ci np. SUPERROCK https://www.rockwool.pl/produkty/superrock-7f3a59b3/?selectedCat=materialy-do-pobrania 

 

4.W kwestii ścian trójwarstwowych to w tym wypadku Najkorzystniejszym rozwiązaniem wydaje się wpuszczenie granulatu np. GRNAROCK SUPER https://www.rockwool.pl/produkty/granrock-super/?selectedCat=aprobaty-i-certyfikaty   który wdmuchujesz do szczeliny za pomoca specjalnego agregatu. Bardzo fajne i szybkie rozwiązanie a co najważniejsze efektywne.

 

5. do ogrzewania podłogowego możesz zastosowac węłnę mineralną np STEPROCK HD https://www.rockwool.pl/produkty/steprock-hd/  ale tutaj musisz pamiętać że na wełnę musi przyjść albo mata z wypustkami albo siatka stalowa gdyż klipsy do utrzymywania rurek w wełnie się nie sprawdzą. Wcześniej na wełnę folia paroizzolacyjna i mozna lać wylewkę. 

6. Podobnie na pół piętrze ale najpierw sprawdź czy to podloże ceglane będzie równe, Jak nie wylej zaprawę wyrównująca nastepnie wełna  steprock hd i wylewka 

 

Napisano

Dzień dobry,

 

z uwagi na to, że jest to budynek dosyć stary, rekomendujemy zastosowanie cienkich warstw ogrzewania, aby nie dociążać stropu.

 

Do zalewania ogrzewania, w tym przypadku, polecamy masę weber.floor 4310 o grubości min. 25 mm, przy czym, nad rurkami powinno być ok. 10 mm grubości.

Samopoziomujący podkład podłogowy weber.floor 4310 jest wzmacniany włóknami, o wysokiej wytrzymałości.

 

Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310

 

Pozdrawiamy!

 

Napisano
14 minut temu, Eksperci Weber napisał:

z uwagi na to, że jest to budynek dosyć stary, rekomendujemy zastosowanie cienkich warstw ogrzewania, aby nie dociążać stropu.

 

Do zalewania ogrzewania, w tym przypadku, [...]

Oj, expercie, expercie...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...