vand70 Napisano 11 grudnia 2018 Udostępnij #1 Napisano 11 grudnia 2018 Mam pytanie do znawców w temacie - czy widoczna na zdjęciach wylewka samopoziomująca (o grubości ok 14mm, produkt WIM Extra) została wykonana prawidłowo? W pomieszczeniu o wielkości ok 30m2 pękła na całej długości i wykonawca twierdzi, że jest to wina osiadania budynku. Budynek wielorodzinny, kilkupiętrowy, stan zamknięty min. od ok kwietnia tego roku. Wylewka pękła 6 dni po wylaniu. Druga sprawa to w wielu narożnikach i przy ościeżach zrobiły się takie nazwijmy to "leje" i jest ok 5mm niżej w tych miejscach - nie ma poziomu tylko są dołki, czy to błąd wykonawczy? Co z tym zrobić? Link do komentarza
Gość Napisano 11 grudnia 2018 Udostępnij #2 Napisano 11 grudnia 2018 Oczywiście jest to błąd wykonawcy! Czy były jakieś pęknięcia pierwszej, podstawowej wylewki? Jak ggruntowana była ta wylewka? Dlaczego ta samopoziomująca warstwa ma aż 14 mm? musiała nieźle kosztować... Link do komentarza
vand70 Napisano 11 grudnia 2018 Autor Udostępnij #3 Napisano 11 grudnia 2018 W spodniej warstwie były prowadzone przewody ale nie w tym miejscu i tylko w narozniku. Grunt Cekol DL-80. Warstwa gruba bo potrzeba wyrównania do innych pomieszczeń a ta miała być żywicę. Link do komentarza
Gość Napisano 11 grudnia 2018 Udostępnij #4 Napisano 11 grudnia 2018 Nooo, wydałeś kupę kasy i nadal nie masz wypoziomowanej posadzki... a "to" pod żywicę się po prostu nie nadaje . Fachowcy powinni najpierw wyrównać posadzkę i wylać ok 5 - 6 mm samopoziomu... A teraz... Masz jeszcze miejsce na jakąś 3 mm dodatkową, wylaną prawidłowo warstwę samopoziomu? 4 godziny temu, vand70 napisał: wykonawca twierdzi, że jest to wina osiadania budynku. Powinien to przewidzieć i w tym miejscu wykonać dylatację. 4 godziny temu, vand70 napisał: Wylewka pękła 6 dni po wylaniu. Rozumiem, że wylewka była wykonana w ostatnim okresie, a kiedy wykonana była posadzka pierwotna? zaraz w kwietniu, czy z miesiąc temu? Grzanie jest podłogowe, czy grzejnikami? Jeśli grzejniki, to jak poprowadzone są rurki zasilające te grzejniki? Link do komentarza
vand70 Napisano 11 grudnia 2018 Autor Udostępnij #5 Napisano 11 grudnia 2018 (edytowany) Czemu się nie nadaje? Już nie ma miejsca na nic więcej. Oryginalna wylewka była zrobiona dawno (pewnie ok kwietnia) a samopoziom niedawno. skoro samopoziomu miałoby być tylko 5-6mm to co powinno być pod nim? ogrzewanie zwykłymi grzejnikami Edytowano 11 grudnia 2018 przez vand70 Dodanie zdania (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 11 grudnia 2018 Udostępnij #6 Napisano 11 grudnia 2018 Wygląda, jakby wylewka ta pod spodem była miejscami nieszczelna i samopoziom, a raczej pewnie woda z niego wyciekła. Tam są te leje. Wykonawca źle zabezpieczył spodnią warstwę. A co jest pod posadzką? I co ma być na tej wylewce docelowo? Link do komentarza
vand70 Napisano 11 grudnia 2018 Autor Udostępnij #7 Napisano 11 grudnia 2018 Pod posadzką jest wylewka jak na zdjęciu poniżej. na wierzch żywica albo mikrocement Link do komentarza
MrTomo Napisano 11 grudnia 2018 Udostępnij #8 Napisano 11 grudnia 2018 Pisales, ze budynek kilkupietrowy. Pytalem czy to jest pietro czy na gruncie Link do komentarza
vand70 Napisano 11 grudnia 2018 Autor Udostępnij #9 Napisano 11 grudnia 2018 1 minutę temu, MrTomo napisał: Pisales, ze budynek kilkupietrowy. Pytalem czy to jest pietro czy na gruncie Piętro Link do komentarza
Eksperci Weber Napisano 17 grudnia 2018 Udostępnij #10 Napisano 17 grudnia 2018 Dzień dobry, na zdjęciach nie widać dylatacji obwodowych. Jeśli jest wylane na 14 mm to zdecydowanie powinny być. Ich brak zazwyczaj powoduje pęknięcia prostopadłe do ściany. Brak dylatacji i związanie wylewki ze ścianami będzie powodować w przyszłości kolejne spękania. Należy wyciąć wzdłuż ścian fragmenty wylewki, zrobić dylatacje obwodowe i dolać na nowo masę samopoziomującą. Nie została też wykonana dylatacja w progu – z czasem w tym miejscu też pojawi się pękniecie. Inną przyczyna spękań może być zbyt duży skurcz wylewki spowodowany nieodpowiednią recepturą, zbyt dużą ilością wody zarobowej, nieodpowiednim gruntowaniem, zbyt niską wilgotnością w pomieszczeniu. Zagłębienia przy ościeżach i w narożnikach spowodowane są prawdopodobnie nieuszczelnieniem podłoża przed rozpoczęciem wylewania – płynna masa wpłynęła we wszystkie otwory powodując powstanie „lejków”. Jeśli wylewka trzyma się dobrze podłoża, wówczas pęknięcie trzeba zszyć za pomocą żywicy epoksydowej, np. weber.prim 803 - zachęcamy do zapoznania się z instrukcją krok po kroku https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/rozwiazania-systemowe-naprawa-spekan-w-podlozu-obiekty-remontowane Zgodnie z deklarowanymi przez producenta parametrami (C25), wylewka powinna mieć odpowiednie parametry pod żywicę lub mikrocement. Warto jednak sprawdzić wytrzymałość na odrywanie w teście pull-off oraz wilgotność. Wytrzymałość na odrywanie powinna wynosić min. 1,5 MPa. Dopuszczalna wilgotność zależy od rodzaju żywicy, jaka będzie stosowana. Przed położeniem wykończenia powierzchnię należy ześrutować lub przeszlifować mechanicznie grubym papierem ściernym i dokładnie odkurzyć. Pozdrawiamy! Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się