Skocz do zawartości

czy tak położona dachówka (zał. zdjęcia) jest OK czy wymaga poprawy?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Dzień dobry,

 

uprzejma prośba o poradę nt. dachówki. Załączam zdjęcia, na których widać nierówności w okolicach okna, komina oraz na samej górze dachu przy prawej krawędzi. Ponieważ jestem zielony w temacie dachów, chciałbym prosić o poradę - czy tak połozona dachówka spełnia ogólne zasady dobrych praktyk budowlanych czy jest to jednak jakaś niedoróbka i wymaga poprawy?

 

Dziękuję z góry za pomoc,

pozdrawiam!

P1630418.jpg

P1630418-2.jpg

P1630418-3.jpg

Edytowano przez michalrynkiewicz (zobacz historię edycji)
Napisano

Dachówka należy do jednych z trudniejszych do położenia. Widać, że za robotę zabrał się fachowiec. Najpierw wypoziomował dach (a wielu tego nie robi) oraz starał się równo dociąć i ułożyć dachówkę. Świetnie poradził sobie z obróbkami - są równe i wykonane bardzo estetycznie. Moim zdaniem nie ma się czego przyczepić.

Napisano
20 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Część dachówek nie zamyka się na zamkach  - wystarczy jedna odstająca co pociąga za sobą błędne ułożenie następnych . Trudno jednoznacznie określić powód - czy to wina dekarzy czy dachówek bądź krzywych łat.

Dziękuję za wszystkie wypowiedzi i porady. Czy, niezależnie od tego czy jest to wina dachówek, dekarzy czy krzywych łat, tak wykonane pokrycie wymaga poprawy czy też jest to "odchyłka" mieszcząca się w normie i te nierówności/prześwity nie powinny mieć znaczenia dla użytkowania tak pokrytego budynku?

 

Napisano

Dachówka płaska, jedna z najbardziej wymagających od wykonawców, ale też sama w sobie ma mankamenty.

Wybudowaliśmy już dwa domy, przy drugim bardzo chcieliśmy ten model dachówki, ale każdy punkt sprzedaży uprzedzał właśnie o tym że widoczne są takie mankamenty i są one czasem w normie,

ale nie o tym tu mowa...   Zawsze można spróbować reklamować - nic nas to nie kosztuje poza drogą i czasem spędzonym na reklamację, możemy nawet zyskać jakiś dodatkowy rabat-sąsiadowi uznano reklamację takiej dachówki

Napisano

Może poproś innego dekarza (z dobrą opinią), aby na miejscu zobaczył dach. Dojrzy więcej niż ktoś, kto tylko ogląda zdjęcia. Taka pisemna opinia przyda Ci się w razie reklamacji. Ważne, aby ten drugi dekarz nic nie odkrecal, nie odkrywal, a tylko obejrzał.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A jeśli kogoś dodatkowo interesuje kredytowanie budowy domu, cały proces i ryzyka z tym związane to odsyłam do świetnego poradnika: https://blogkredytowy.pl/kredyt-na-budowe-domu/
    • Nie, nie musisz. Skoro masz już fizyczne przyłącza (energia, woda, kanalizacja) i podpisane umowy z gestorami sieci, to znaczy, że: warunki techniczne zostały już kiedyś wydane, a podłączenie do sieci jest faktycznie i formalnie zapewnione. W takiej sytuacji nie składasz ponownie wniosków o warunki przyłączenia. Zamiast tego: - do wniosku o pozwolenie na budowę dołącz: - kopie umów z gestorami sieci (energia, woda, kanalizacja), - fragment mapy z zaznaczonymi przyłączami, - oświadczenie projektanta, że budynek zostanie podłączony do istniejących przyłączy. Taki komplet w 99% przypadków wystarcza urzędowi – nie wzywa on wtedy do uzupełnień. Więcej nt pozwolenia przy kredycie budowlanym możesz przeczytać: https://blogkredytowy.pl/pozwolenie-na-budowe-a-kredyt-hipoteczny/
    • Nie jest konieczne podnoszenie dachu — przy spadku ok. 12° możliwe jest wykonanie nowego pokrycia, pod warunkiem zastosowania szczelnego wstępnego krycia zgodnego ze sztuką dekarską. Blachodachówka modułowa wymaga zwykle nachylenia ≥15°, natomiast blachodachówki cięte na wymiar dopuszczalne są już od ok. 9°. Przy spadkach <15° należy zastosować wstępne krycie zapewniające 1. lub 2. klasę szczelności, aby ograniczyć ryzyko podciekania. Alternatywnie można zastosować blachę trapezową lub panele dachowe na rąbek. W praktyce zaleca się wzmocnienie więźby, wykonanie pełnego deskowania, położenie szczelnego krycia wstępnego oraz montaż kontrłat i łat dla szczeliny wentylacyjnej min. 40 mm.
    • Cześć zastanawiam się nad wyborem komina do domu mam piec na ekogroszek, a w przyszłości planuję dołożyć gazowe. Zależy mi na rozwiązaniu trwałym i niedrogim. Proszę o poradę
    • Czyli normalnie - znana z tego, że jest znana... 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...