Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
samooray

Kuchnia z dziwnym umiejsciowieniem wlotu na okap i kratki wentylacyjnej

Recommended Posts

Odebrałem mieszkanie od dewelopera. Niestety, ale mam wrażenie, że piony wentylacyjne projektowało dziecko, bo jak widać na poniższych obrazkach - wlot do rury okapowej został "zamieniony" z kratką wentylacyjną . Rura wlotowa do okapu wystaje trochę poza standardowe 60 cm (nie da się jej CHYBA schować w meblach).
Mój błąd, że przed zakupem nie obejrzałem rysunków architektonicznych w siedzibie dewelopera (plany "marketingowe" oczywiście nie obrazowały umiejscowienia wentylacji) .

Pierwotnie planowałem szafki do sufitu i wzdłuż ściany, przez szafki, puścić rurę okapową. Przy samej ścianie z wlotami do kanałów wentylacyjnych ma stać lodówka.

Wobec powyższego mam do Was pytania:
1. Czy to są aktualne "trendy" w budownictwie i nie powinno mnie to dziwić?
2. W jaki sposób można rozwiązać problem jednoczesnego podłączenia rury okapowej i zapewnienia dostępu powietrza do kratki? Jestem skłonny zrezygnować z szafek do sufitu, ale żeby to jakoś wyglądało i żeby kominiarz się nie czepiał .

Z góry wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi!

 

 

okap_kratka.jpg.c8e1b76efafdd0fe3e2aa909efaede0a.jpg

 

 

 

 

 

 

20181109_100001.jpg

 

Edytowano przez samooray (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może nie jest tak źle ja myślisz.

Oba kanały są wentylacyjne i prowadzą na zewnątrz, więc...
A kratkę mógł źle zamontować fachuwiec dopieszczając mieszkanie przed odbiorem.

Odsunięcie otworu od ściany właśnie by sugerowało że nie ma być zasłonięty przez zabudowę górną kuchni.

Nota bene zabudowa górna to 32-35cm, no max 40cm. 60cm to korpusy dolne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie górnej zabudowy to zgadza się, ale przy kratkach planowałem lodówkę dać i szafkę nad nią, a to raczej 60cm głębokości, dlatego napisałem o tych 60cm. Przełożenie lodówki na drugą stronę to raczej duży problem i wolałbym tego nie robić.

Na upartego mogę dać rurę do otworu okapowego i niczym tego nie zabudować - kratka będzie miała dostęp do powietrza, no ale estetyczne to nie będzie raczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zrób półkę z G-K na szerokość pionu i w niej ukryj rury.

Później będziesz się bawił wysokością szafek. Obecnie nie ma żadnego problemu z rozmiarami frontów więc górną zabudowę możesz rozplanować i estetycznie i funkcjonalnie do wysokości obniżonego sufitu - półka G-K.

 

PS. Według załączonego schematu to i tak w tej kuchni blatu roboczego to Ty nie masz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba płyta G-K to jedyne rozwiązanie. Jakiś tam blat jest - obok lodówki (40cm), nad zmywarką (60cm) i za płytą indukcyjną (około 30cm). Mało gotuję, powinno wystarczyć 😉. Dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Blat roboczy to przestrzeń co najmniej 80cm długości blatu (da się wygospodarować) aby było w miarę komfortowo.
Przemyśl rozplanowanie szafek dolnych.

Powodzenia. :icon_wink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak bedziesz montowal przewody wentylacyjne i okap zadbaj o kilka rzeczy:

- otwór w scianie do komina (otwór fi) powinno byc takie jak wyjscie z turbiny (otwór fi)

- nie uzywaj rur spiro bo bedziesz mial glosno, zastosuj gładkie stalowe ocynk lub pvc ew. kanały plaskie

- owin je mata wygluszającą, bedzie ciszej

- wybierz dobry okap, z porzadną turbiną, stalowe (grube, solidne), szkło higieniczne i LEDy (bo halogeny żrą prądu i uwaga: rozgrzewają zaślepki szklane które poźniej pękają)

chyba tyle co pamiętam z porad fachowców ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, W ofertach na zakup blachodachówek mogą pojawiać się dwa różne określenia metrów kwadratowych - m2 całkowity lub m2 efektywny. W ofertach czy cennikach będą to dwie różne wartości wynikające z tego, że montaż blachodachówki wymaga zakładania części arkusza jeden na drugim (na zakład), co oznacza stratę części arkusza. Cena za metr całkowity to cena arkuszy przed montażem. Cena podawana za m2 całkowity będzie więc niższa niż ta podawana za m2 efektywny. W cennikach Blachy Pruszyński podawane są zarówno ceny za m2 całkowity jak i za m2 efektywny.  
    • Czym się różnią te dwie wartości. Co jest ważniejsze przy wyborze pokrycia, dlaczego w cennikach są różne ceny przy tych wartościach?
    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
    • Jeśli pokrycie dachu jest niezgodne z zatwierdzonym projektem nadzór budowlany może nakazać zmianę blachy, jeśli w MPZP wyraźnie  zaznaczono, że trapez nie może być układany.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...