Skocz do zawartości

Recommended Posts

35 minut temu, Mirosław Fudali napisał:

Czy dobrym pomysłem jest układanie kafli pod wanna, ktora i tak ma zostać zabudowana ?

Czy ma to sens i jest zgodne ze sztuką ?

To zależy o jakiej zabudowie mówisz. i jaką wannę masz na myśli.

Link do komentarza
5 godzin temu, Mirosław Fudali napisał:

Wanna prostokątna 180x80 . Zabudowa równierz z kafli na konstrukcji szkieletowej z profili metalowych.

Z jednej strony to gdybyś położył płytki pod wanna to dużo tego  nie wyjdzie a z drugiej strony jeżeli ma to być zabudowa na stelażu to nie ma potrzeby kłaść płytki pod wanną. przypilnuj tylko kafelkarza aby zrobił Ci rewizję w tej obudowie do syfonu. Baterię jaką planujesz? ścienną czy stojącą przymocowana do wanny.

Link do komentarza

Dzieki za odpowiedz. Baterie planuję scienna . Generlanie pytam bo kafelkarz tłumaczył mi, że lepiej kłaść kafle pod wanna bo jest wtedy szczelniejsze podłoże i gdybym kiedyś zmienił koncepcje i zamiast wanny chciał wstawić prysznic to bede miał juz kafle połozone . Tylko sie zastanawiam, skoro wanna jest obudowana to stelaż obudowy trzeba przywiercic do kafli. Takze gdybym za kilka lat chciał faktycznie zamiast wanny wstawic kabine prysznicowa to i tak musze wymienic kafle bo po co mi kafle z dziurami .

 

Edit Redakcja: błagam - słownik ortograficzny jest w każdej księgarni. Nie mówię o ś, ć, ę

Link do komentarza
3 godziny temu, Mirosław Fudali napisał:

Tylko sie zastanawiam, skoro wanna jest obudowana to stelarz obudowy trzeba przywiercic do kafli. Takze gdybym za kilka lat chciał faktycznie zamiast wanny wstawic kabine prysznicowa to i tak musze wymienic kafle bo po co mi kafle z dziurami .

No raczej stelaż musi być przymocowany :) Co innego gdybyś chciał zastosować obudowę akrylową, wtedy tak jak pisałeś wcześniej za jakiś czas koncepcja może sie zmienić i wtedy płytki położone po całości jak znalazł :) 

Link do komentarza
10 godzin temu, Mirosław Fudali napisał:

  pytam bo kafelkarz tłumaczył mi, że lepiej kłaść kafle pod wanna bo jest wtedy szczelniejsze podłoże i gdybym kiedyś zmienił koncepcje i zamiast wanny chciał wstawic prysznic to bede miał juz kafle połozone .  

Niech nie pipczy głodnych andronów i zapewni Ci "szczelniejsze podłoże" bez układania kafelków pod wanną. A jeśli kiedyś zmienisz koncepcję i zamiast wanny będziesz chciał prysznic, to te kafelki spod wanny będziesz musiał zbijać i będziesz miał dodatkową robotę. Bo to się nie da tak o, wyjąć wannę i wstawić prysznic niczym zamiana krzesła na fotel albo odwrotnie. Przy zmianie wanny na prysznic zawsze będziesz przerabiał i remontował całą łazienkę, bo inaczej się nie da!!! A to bateria nie w tym miejscu, a to odpływ i syfon, a to moda się zmieniła i wszystkie kafelki będą do wymiany... Tak, tak! Nic nie jest wieczne, ja też mam już prysznic bo do wanny wejść było za wysoko... Ale gdybym chciał podczas remontu w miejscu wanny wstawić ot tak kabinę prysznicową... znajomi chyba by pękli ze śmiechu. 

1 godzinę temu, aaaa napisał:

właśnie sprawdziłem u siebie przez rewizję (wanna rogowa) - nie mam kafli pod wanna ;)

Bo i po co?

Link do komentarza

Dzień dobry,

 

jeśli chce Pan bez kładzenia płytek ceramicznych zapewnić szczelność powierzchni (czego same płytki nie gwarantują), to polecamy pomalować po prostu powierzchnię pod wanną folią w płynie weber.tec 822https://www.pl.weber/hydroizolacje/srodki-uszczelniajace/webertec-822

 

Będzie miał Pan porządnie wykonaną hydroizolację łazienki, przygotowaną już pod ewentualną, przyszłą okładzinę z płytek ceramicznych. :)

 

W przypadku pytań, zapraszamy do kontaktu.

 

Pozdrawiamy!

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...