Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam

 

Czy dobrym pomysłem jest układanie kafli pod wanna, ktora i tak ma zostać zabudowana ?

Czy ma to sens i jest zgodne ze sztuką ?

 

Wiem , że temat był juz kiedys poruszany , ale wszystkie posty na ten temat są z przed 10 lub więcej lat .

 

Pozdrawiam

 

 

Napisano
35 minut temu, Mirosław Fudali napisał:

Czy dobrym pomysłem jest układanie kafli pod wanna, ktora i tak ma zostać zabudowana ?

Czy ma to sens i jest zgodne ze sztuką ?

To zależy o jakiej zabudowie mówisz. i jaką wannę masz na myśli.

Napisano
5 godzin temu, Mirosław Fudali napisał:

Wanna prostokątna 180x80 . Zabudowa równierz z kafli na konstrukcji szkieletowej z profili metalowych.

Z jednej strony to gdybyś położył płytki pod wanna to dużo tego  nie wyjdzie a z drugiej strony jeżeli ma to być zabudowa na stelażu to nie ma potrzeby kłaść płytki pod wanną. przypilnuj tylko kafelkarza aby zrobił Ci rewizję w tej obudowie do syfonu. Baterię jaką planujesz? ścienną czy stojącą przymocowana do wanny.

Napisano

Dzieki za odpowiedz. Baterie planuję scienna . Generlanie pytam bo kafelkarz tłumaczył mi, że lepiej kłaść kafle pod wanna bo jest wtedy szczelniejsze podłoże i gdybym kiedyś zmienił koncepcje i zamiast wanny chciał wstawić prysznic to bede miał juz kafle połozone . Tylko sie zastanawiam, skoro wanna jest obudowana to stelaż obudowy trzeba przywiercic do kafli. Takze gdybym za kilka lat chciał faktycznie zamiast wanny wstawic kabine prysznicowa to i tak musze wymienic kafle bo po co mi kafle z dziurami .

 

Edit Redakcja: błagam - słownik ortograficzny jest w każdej księgarni. Nie mówię o ś, ć, ę

Napisano
3 godziny temu, Mirosław Fudali napisał:

Tylko sie zastanawiam, skoro wanna jest obudowana to stelarz obudowy trzeba przywiercic do kafli. Takze gdybym za kilka lat chciał faktycznie zamiast wanny wstawic kabine prysznicowa to i tak musze wymienic kafle bo po co mi kafle z dziurami .

No raczej stelaż musi być przymocowany :) Co innego gdybyś chciał zastosować obudowę akrylową, wtedy tak jak pisałeś wcześniej za jakiś czas koncepcja może sie zmienić i wtedy płytki położone po całości jak znalazł :) 

Napisano
10 godzin temu, Mirosław Fudali napisał:

  pytam bo kafelkarz tłumaczył mi, że lepiej kłaść kafle pod wanna bo jest wtedy szczelniejsze podłoże i gdybym kiedyś zmienił koncepcje i zamiast wanny chciał wstawic prysznic to bede miał juz kafle połozone .  

Niech nie pipczy głodnych andronów i zapewni Ci "szczelniejsze podłoże" bez układania kafelków pod wanną. A jeśli kiedyś zmienisz koncepcję i zamiast wanny będziesz chciał prysznic, to te kafelki spod wanny będziesz musiał zbijać i będziesz miał dodatkową robotę. Bo to się nie da tak o, wyjąć wannę i wstawić prysznic niczym zamiana krzesła na fotel albo odwrotnie. Przy zmianie wanny na prysznic zawsze będziesz przerabiał i remontował całą łazienkę, bo inaczej się nie da!!! A to bateria nie w tym miejscu, a to odpływ i syfon, a to moda się zmieniła i wszystkie kafelki będą do wymiany... Tak, tak! Nic nie jest wieczne, ja też mam już prysznic bo do wanny wejść było za wysoko... Ale gdybym chciał podczas remontu w miejscu wanny wstawić ot tak kabinę prysznicową... znajomi chyba by pękli ze śmiechu. 

1 godzinę temu, aaaa napisał:

właśnie sprawdziłem u siebie przez rewizję (wanna rogowa) - nie mam kafli pod wanna ;)

Bo i po co?

Napisano

Dzień dobry,

 

jeśli chce Pan bez kładzenia płytek ceramicznych zapewnić szczelność powierzchni (czego same płytki nie gwarantują), to polecamy pomalować po prostu powierzchnię pod wanną folią w płynie weber.tec 822https://www.pl.weber/hydroizolacje/srodki-uszczelniajace/webertec-822

 

Będzie miał Pan porządnie wykonaną hydroizolację łazienki, przygotowaną już pod ewentualną, przyszłą okładzinę z płytek ceramicznych. :)

 

W przypadku pytań, zapraszamy do kontaktu.

 

Pozdrawiamy!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...