Skocz do zawartości

ocieplenie domku z pustaka


Recommended Posts

Napisano

Witam, mam na działce postawiony domek murowany,który z racji swojej powierzchni  i funkcjonalności mógłby być  domkiem całorocznym, problem w tym, że nie jest ocieplony. Jaki rodzaj i grubość styropianu najlepiej wybrać oraz jaki położyć tynk, by budynek był dobrze ocieplony i nie powstał na ścianach grzyb? Budynek jest wykonany z zewnątrz z pustaka żużlowego, następnie przerwa i od wewnątrz cegła dziurawka.

 

 

Napisano

Zakładam że budynek będzie ogrzewany...

Do ocieplenia są ściany  trójwarstwowe (ściana konstrukcyjna, pustka powietrzna  i od wewnątrz ściana  z cegły dziurawki). Pierwsze docieplenia  budynków wzniesionych w technologii ściany trójwarstwowej  zostały wykonane w latach 90 i jak wynika z ponad dwudziestoletniego okresu eksploatacji, ocieplanie styropianem  nie powoduje zawilgocenia. To brak odpowiedniej ochrony cieplnej jest powodem powstawania zawilgocenia, zagrzybienia, złych warunków higienicznych, braku komfortu, itp. Słabo zaizolowane ściany zewnętrzne lub całkowity brak zastosowania materiałów izolacyjnych powoduje nadmierne wychładzanie się ścian oraz innych przegród budowlanych jak strop, podłoga, itp., co stanowi bardzo dobre warunki do rozwoju pleśni. Para wodna zawarta w powietrzu (optymalne warunki dla użytkowników to około 55% wilgotności) przy źle zaizolowanych ścianach zewnętrznych lub całkowitym braku ocieplenia ( w tym również braku ocieplenia stropu lub skosów na poddaszu) będzie się skraplać  na zimnej powierzchni ściany wewnątrz domu. W sytuacji, gdzie ściany zewnętrzne budynku są docieplone, nie dochodzi do ich wychłodzenia, a temperatura na powierzchni ścian wewnątrz jest na tyle duża, że nie dochodzi do skroplenia się wilgoci. Nie powstają warunki sprzyjające rozwojowi pleśni, grzybów. Zdecydowanie poprawia się komfort użytkowania, zmniejszają się wydatki na ogrzewanie.

Jaki styropian wybrać ? Docieplając omawiany budynek warto zastosować styropian grafitowy o znacznie lepszych właściwościach izolacyjnych np. TERMONIUM PLUS fasada, którego właściwości izolacyjne  w porównaniu z tradycyjnym styropianem  są o około 30% lepsze. W podobny sposób przekłada się to na zastosowaną grubość płyt. Np. 15 cm grubość płyt TERMONIUM PLUS fasada, będzie chronić budynek w taki sam sposób jak warstwa zwykłego białego styropianu o grubości 21 cm .  Rekomendowana grubość styropianu grafitowego to 15 cm. Dokładną informację o grubości styropianu można  uzyskać wykonując dokładne obliczenia w postaci audytu energetycznego. Jaki tynk ? - wariantów jest wiele, ale najbardziej odpornym na zabrudzenia jest tynk silikonowy Termo Organika GOLD ze specjalną formułą samoczyszczącą DUST CLEAN.  Każdy tynk z czasem ulega zabrudzeniu podobnie jak inne elementy budynku (najlepiej widać to po szybach w oknach).   Warto pamiętać, że ocieplenie domu, powinno być wykonane przy użyciu kompletnego systemu ociepleń, pochodzącego od jednego producenta, objętego Aprobatą Techniczną. Termo Organika w swojej ofercie posiada   kompletny system, w skład którego wchodzą: styropian, tynki, farby, kleje, siatki. Więcej informacji odnośnie materiałów i szerokiej palety kolorów znaleźć można na www.termoorganika.pl

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To prawda, ale od strony ściany ma prosty kanał, a tam jest jeszcze gorzej, nie widać przesyłu. Z tego zdjęcia widać, że strefa brzegowa u pana nie istnieje. Tam, gdzie powinna być wyższa temperatura podłogi, jest na odwrót.   Może trzeba było zrobić to tak. Pominąć suchy jastrych. Sander Alu Standard EPS 300        
    • Ja bym to dopianował i pokrył gumą w płynie.
    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...