Skocz do zawartości

ocieplenie domku z pustaka


Recommended Posts

Napisano

Witam, mam na działce postawiony domek murowany,który z racji swojej powierzchni  i funkcjonalności mógłby być  domkiem całorocznym, problem w tym, że nie jest ocieplony. Jaki rodzaj i grubość styropianu najlepiej wybrać oraz jaki położyć tynk, by budynek był dobrze ocieplony i nie powstał na ścianach grzyb? Budynek jest wykonany z zewnątrz z pustaka żużlowego, następnie przerwa i od wewnątrz cegła dziurawka.

 

 

Napisano

Zakładam że budynek będzie ogrzewany...

Do ocieplenia są ściany  trójwarstwowe (ściana konstrukcyjna, pustka powietrzna  i od wewnątrz ściana  z cegły dziurawki). Pierwsze docieplenia  budynków wzniesionych w technologii ściany trójwarstwowej  zostały wykonane w latach 90 i jak wynika z ponad dwudziestoletniego okresu eksploatacji, ocieplanie styropianem  nie powoduje zawilgocenia. To brak odpowiedniej ochrony cieplnej jest powodem powstawania zawilgocenia, zagrzybienia, złych warunków higienicznych, braku komfortu, itp. Słabo zaizolowane ściany zewnętrzne lub całkowity brak zastosowania materiałów izolacyjnych powoduje nadmierne wychładzanie się ścian oraz innych przegród budowlanych jak strop, podłoga, itp., co stanowi bardzo dobre warunki do rozwoju pleśni. Para wodna zawarta w powietrzu (optymalne warunki dla użytkowników to około 55% wilgotności) przy źle zaizolowanych ścianach zewnętrznych lub całkowitym braku ocieplenia ( w tym również braku ocieplenia stropu lub skosów na poddaszu) będzie się skraplać  na zimnej powierzchni ściany wewnątrz domu. W sytuacji, gdzie ściany zewnętrzne budynku są docieplone, nie dochodzi do ich wychłodzenia, a temperatura na powierzchni ścian wewnątrz jest na tyle duża, że nie dochodzi do skroplenia się wilgoci. Nie powstają warunki sprzyjające rozwojowi pleśni, grzybów. Zdecydowanie poprawia się komfort użytkowania, zmniejszają się wydatki na ogrzewanie.

Jaki styropian wybrać ? Docieplając omawiany budynek warto zastosować styropian grafitowy o znacznie lepszych właściwościach izolacyjnych np. TERMONIUM PLUS fasada, którego właściwości izolacyjne  w porównaniu z tradycyjnym styropianem  są o około 30% lepsze. W podobny sposób przekłada się to na zastosowaną grubość płyt. Np. 15 cm grubość płyt TERMONIUM PLUS fasada, będzie chronić budynek w taki sam sposób jak warstwa zwykłego białego styropianu o grubości 21 cm .  Rekomendowana grubość styropianu grafitowego to 15 cm. Dokładną informację o grubości styropianu można  uzyskać wykonując dokładne obliczenia w postaci audytu energetycznego. Jaki tynk ? - wariantów jest wiele, ale najbardziej odpornym na zabrudzenia jest tynk silikonowy Termo Organika GOLD ze specjalną formułą samoczyszczącą DUST CLEAN.  Każdy tynk z czasem ulega zabrudzeniu podobnie jak inne elementy budynku (najlepiej widać to po szybach w oknach).   Warto pamiętać, że ocieplenie domu, powinno być wykonane przy użyciu kompletnego systemu ociepleń, pochodzącego od jednego producenta, objętego Aprobatą Techniczną. Termo Organika w swojej ofercie posiada   kompletny system, w skład którego wchodzą: styropian, tynki, farby, kleje, siatki. Więcej informacji odnośnie materiałów i szerokiej palety kolorów znaleźć można na www.termoorganika.pl

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...