Skocz do zawartości

Droga dojazdowa


Recommended Posts

Napisano

WITAM

Mam nadzieje że dobrze trafiłem, z moim pytaniem.

Szukam informacji lub porady jak wykonać dojazd do domu, z jakich materiałów aby był trwały, solidny i na długi czas.

Sytuacja jest trudna ponieważ droga którą dojeżdzam do domu ma długość ok. 150m i na całej długości jest dość stroma myślę około 40- 45 stopni.

droga jest utwardzana co roku klińcem/ zwirem lecz z racji pochylenia auta mają problemy z pokonaniem drogi, a po większych ulewach teren osiada pomimo ze wchłonął juz metry sześcienne 

różnego rodzaju materiałów utwardzających.

Przymierzam się do formowania pasów betonowych 60cmx12cm  szer.x grub.

Myślicie że to będzie dobre rozwiązanie na długi czas?

Gość mhtyl
Napisano

Płyty ażurowe i dobre odwodnienie drogi  powinno pomóc.

Napisano

Sądzę, że to nie wystarczy, ponieważ pod tym wszystkim gruzem który droga wchłonęła jest glina, i gdy osiada droga pobocze się podnosi.

Jestem praktycznie zdecydowany na beton, tylko zastanawiam się czy 12cm betonu wystarczy, jakie zbrojenie zastosować w środek aby wzmocnić beton, czy wystarczy siatka na spód czy też lepsza konstrukcja zbrojenia 8cm x 54cm. Co ile zrobić dylatacje? 

Może ktoś robił już coś takiego i może podzielić się doświadczeniami?

Gość mhtyl
Napisano

Jeżeli beton to nie taki zwykły bo nie wytrzyma. Jeżeli już to płyty betonowe najazdowe. Można jeszcze się pokusić na wyłożenie drogi podkładami kolejowymi struno-betonowymi z odzysku, widziałem takie rozwiązanie. Po takiej drodze jeżdżą ciężkie maszyny budowlane i rolnicze i nic sie nie dzieje.

Co do pobocza to podnosi się ponieważ nie jest wyprofilowane, znaczy się brak rowu odwodniającego.

Napisano

A może częściowe chociaż wykorytowanie i zasypanie grubą frakcją. Będzie sobie woda tamtędy swobodnie płynęła, a Ty będziesz miał mocny dojazd. Całość do korytowania i zasypania troszkę kosztowna (no bo 150 metrów) tak więc przynajmniej ten pas najazdu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...