Skocz do zawartości

Droga dojazdowa


Recommended Posts

WITAM

Mam nadzieje że dobrze trafiłem, z moim pytaniem.

Szukam informacji lub porady jak wykonać dojazd do domu, z jakich materiałów aby był trwały, solidny i na długi czas.

Sytuacja jest trudna ponieważ droga którą dojeżdzam do domu ma długość ok. 150m i na całej długości jest dość stroma myślę około 40- 45 stopni.

droga jest utwardzana co roku klińcem/ zwirem lecz z racji pochylenia auta mają problemy z pokonaniem drogi, a po większych ulewach teren osiada pomimo ze wchłonął juz metry sześcienne 

różnego rodzaju materiałów utwardzających.

Przymierzam się do formowania pasów betonowych 60cmx12cm  szer.x grub.

Myślicie że to będzie dobre rozwiązanie na długi czas?

Link do komentarza

Sądzę, że to nie wystarczy, ponieważ pod tym wszystkim gruzem który droga wchłonęła jest glina, i gdy osiada droga pobocze się podnosi.

Jestem praktycznie zdecydowany na beton, tylko zastanawiam się czy 12cm betonu wystarczy, jakie zbrojenie zastosować w środek aby wzmocnić beton, czy wystarczy siatka na spód czy też lepsza konstrukcja zbrojenia 8cm x 54cm. Co ile zrobić dylatacje? 

Może ktoś robił już coś takiego i może podzielić się doświadczeniami?

Link do komentarza
Gość mhtyl

Jeżeli beton to nie taki zwykły bo nie wytrzyma. Jeżeli już to płyty betonowe najazdowe. Można jeszcze się pokusić na wyłożenie drogi podkładami kolejowymi struno-betonowymi z odzysku, widziałem takie rozwiązanie. Po takiej drodze jeżdżą ciężkie maszyny budowlane i rolnicze i nic sie nie dzieje.

Co do pobocza to podnosi się ponieważ nie jest wyprofilowane, znaczy się brak rowu odwodniającego.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...