Skocz do zawartości

Jak wykonać stabilne ogrodzenie na pochyłym terenie?


Recommended Posts

Napisano

Budując ogrodzenie na pochyłym terenie należy dołożyć szczególnej staranności, aby poprawnie wykonać ławy fundamentowe. Trzeba zwrócić szczególną uwagę na rodzaj gruntu, na którym posadowione będzie ogrodzenie. Jeżeli teren narażony jest na ruchy ziemi lub osunięcia – koniecznie należy wykonać ekspertyzę geologiczną i skonsultować cały projekt budowy ogrodzenia z konstruktorem. Może to zapobiec przykrym następstwom, np. przechyleniu lub całkowitemu obsunięciu się ogrodzenia.

 

W przypadku ogrodzenia, które będzie posadowione w poprzek wzniesienia bardzo ważne jest, aby wykonać dobry jego drenaż. Spływająca ze stoku woda musi być odprowadzona tak, aby nie wnikała w fundament i ogrodzenie. Zapobiegnie to nasiąkaniu betonu, a co za tym idzie powstawaniu wykwitów wapniowych i pękaniu rdzenia betonowego i elementów ogrodzenia.

 

Na terenach pochyłych można budować ogrodzenia na dwa sposoby: jeśli linia budowanego ogrodzenia pokrywa się z linią terenu, wówczas bloczki układamy zgodnie ze spadkiem terenu; jeśli ogrodzenie budowane jest kaskadowo, wówczas nierówności terenu niwelujemy wykonując podmurówkę w linii poziomej tworząc schodkowe uskoki. W celach wizualnych zaleca się wykonanie stopni dostosowanych do wysokości bloczka lub wielokrotności wysokości bloczka.

Napisano
22 godziny temu, Eksperci Joniec napisał:

W przypadku ogrodzenia, które będzie posadowione w poprzek wzniesienia bardzo ważne jest, aby wykonać dobry jego drenaż. Spływająca ze stoku woda musi być odprowadzona tak, aby nie wnikała w fundament i ogrodzenie. Zapobiegnie to nasiąkaniu betonu, a co za tym idzie powstawaniu wykwitów wapniowych i pękaniu rdzenia betonowego i elementów ogrodzenia.

A to pierwsze słyszę, żeby drenować ogrodzenia. A co z terenem podmokłym - tam się ogrodzenie nie uda bez drenów?

I jeszcze - przy posadowieniu ogrodzenia w poprzek stoku najważniejsze jest zniwelowanie sił naporu ziemi z góry zbocza i zrównowazenie jej odpowiednim fundamentem i utwardzeniem ziemi - oraz odwodnienie powierzchniowe.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę jeszcze Sz. Kolegów o wskazanie jakie konkretnie drzwi wybrać (linki?). Rozumiem, że będą tańsze niż drzwi wejściowe, ale zależy mi by były b. dobrze ocieplone. A może ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki montażowe?
    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...