Skocz do zawartości

Szczelina miedzy panelami i podłoga


Recommended Posts

Napisano

   Witam wszystkich!
Jestem nowym użytkownikiem forum i sprowadził mnie przypodłogowy problem. Omylkowo utworzylem juz watek, lecz zle wybralem kategorie. Wracajac do tematu, Już spieszę z wyjaśnieniem. 
Mam w pokoju panele, które położone zostały około rok temu. Standardowo zachowany zystał około centymety szczeliny, który zakryty jest listwą przypodłogową. Problem polega na tym że postanowiłem usunąć ze ścian boazerię, a ta jest położona na listwach przyściennych, więc szczelina między panelami a ścianą urośnie do około 5 cm. Jest to zbyt duży odstęp, by przykryć to listwą przypodłogową, a szkoda mi wymieniać panele na nowe, bo te są względnie nowe, a sam pokój dosyć duży. Czy może ktoś spotkał się z takim problemem i ma jakieś sprawdzone rozwiązanie, jak usunąć tą szczelinę?

Napisano

Problem polega na tym, ze pokoj ma 4 sciany. Nie jest skomplikowane, ze do 2 scian panele beda prostopadle, a do dwoch rownolegle, prawda retrofood? Ewentualnie rozwazalem juz polozenie listewek, zeby panel nie pracowal zbyt mocno, a nastepnie przykrecjc listwy odwrotnie, ale bedzie to wygladalo jak na melinie u cyganow. Myslalem tez o jakis ozdobnych cokolach z ledami, ale to bedzie kosztowalo tyle, co panele do polowy domu. Licze jednak na jakis inny ciekawy pomysl Panowie:) 

Ps. Swietne gole dzisiaj

Gość mhtyl
Napisano (edytowany)

Najprościej i bez kombinacji będzie jak dokupisz kilka/kilkanaście paneli, rozbierzesz  podłogę i złożysz ponownie. Na spokojnie zrobisz to w jeden dzień.

 

Duży masz ten pokój?

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
19 minut temu, Shanedm napisał:

Problem polega na tym, ze pokoj ma 4 sciany.

I co, pokój jest pusty? Wszystkie listwy były widoczne? No to rozbierz te panele, dołóż do długości i je przełóż! Wielki mi problem. Układałem swoje cztery lata temu i gdyby pokój był pusty to za dwie godziny bym to przełożył.  A skoro u Ciebie było to rok temu, to pewnie nawet nie zapomniałeś w jakim sklepie je kupowałeś i z jakiej serii.

Napisano

Oswój się z myślą, że będziesz mysiał poprawiać to co  niedawno układałeś. Kiedy rozsądek weźmie górę - bierz się za robotę. Jak pisali poprzednicy - dokup, rozbierz i ułóż na nowo - zgodnie z zasadami.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej wszystkim, Dołączam do grona budowlanców  jestem z całkowicie innej branży i i nie znam się na tym więc wybaczcie jeśli coś banalnego nie jest mi znane.   Zacząłem remontować dom z '88 roku. Sciągnąłem starą posadzkę z parteru - beton na wełnie mineralnej z papą - został chudziak (ok. 5cm). Już na tym etapie pojawiły się niepokojące objawy bo wełna była cała mokra. No ale ekipa od podłogówki zapewniała mnie, ze nie będzie problemu. Położyli folie, styropian i rury, pieniądze wzieli i do widzienia. Poźniej w jednym miejscu musiałem coś zmienić i okazało się, że na folii (od spodu) są strugi wody. Sciągnąłem wszystko i wody na folii jest naprawdę dużo. Sam chudziak nie jest mokry. Zmierzyłem wilgotnościomierzem i jest ok 5% na dłużej odkrytym betonie, 7-8% (a czasem poza ponad), tam gdzie na świeżo odkryłem. Tak przygotowana podłogówka leżała ok 3 miesiące (bez ogrzewania).   Grunt gliniasty, fundamenty 1,2m bez żadej izolacji. Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   Myślałem, żeby nałożyć hydroizolację. Żeby nie robić reklamy opisze składy tego co znalazłem: - szlam cementowy - jednoskładnikowy do niepracujących powierzchni: piasek (kwarc) 50-75%, cement portlandzki 25-50% lub - dwuskładnikowa (elastyczna): dyspersja żywic syntetycznych,  mieszanina cementu z wypełniaczami mineralnymi   Wystarczy to? Na próbę nałożyłem na fragment chudziaka 2x2m szlam i zrobię próbę z folią, ale wolę dopytać jak to widzą bardziej doświadczeni.
    • Dziękuję bardzo za odpowiedzi.   Za Panów radami zmniejszyłem na rotametrze przepływ do 2l przy zachowaniu tej samej temperatury na zasilaniu. Kocioł jest sterowany przez pogodówkę. Efekt? Zdjęcia chyba lepiej to oddadzą niż tysiąc słów. Przepraszam za niewyraźne pierwsze zdjęcie (na powrocie 28.2*C): To miejsce podłogi było zawsze najcieplejsze i miało ok 28*C.   Podsumowanie zdjęć: * belka zasilania: 38*C * belka powrotu: 28.2*C * temperatura podłogi w najcieplejszym miejscu: 24.6*C * temperatura w pokoju: 18.7*C   Rozumiem, że skoro teraz różnica temperatur pomiędzy zasilaniem a powrotem wynosi 9.8*C, to rura jednak oddaje ciepło w podłogę, tylko ta szybko się wychładza i nie jest w stanie zakumulować ciepła i zagrzać pomieszczenia? Żeby było lepiej konieczna jest termomodernizacja, ale podłogówka sama w sobie działa dobrze i normalnie? Tutaj nie ma żadnego problemu z wykonaniem?   Z uwagi, że to jest tylko jedna pętla, to tymczasowo pewnie mogę zwiększyć przepływ do 2.5 albo nawet 3l, co zwiększy temperaturę na powrocie, ale także temperaturę podłogi i powietrza - przynajmniej do czasu aż podłączony zostanie ponownie grzejnik, który też powinien poprawić sytuację?
    • Tak duże straty ciepła muszą zostać ograniczone poprzez przemyślaną i kompleksową termomodernizację budynku. Zarówno zakres prac ociepleniowych, jak i sam projekt instalacji ogrzewania podłogowego, muszą wynikać z precyzyjnych obliczeń i profesjonalnego projektu. Podejmowanie decyzji „na oko” w tej kwestii to prosta droga do poważnych błędów. .
    • Wszystko jest dobrze, (pokój narożny z dwoma ścianami zewnętrznymi), jeżeli temperatura na zewnątrz  jeszcze spadnie, to różnica temperatur jeszcze się zwiększy, Aby utrzymać obecną temperaturę w pokoju (19,5-20°C), system grzewczy będzie musiał pracować jeszcze ciężej, co może skutkować koniecznością podniesienia temperatury podłogi, dłuższym czasem pracy instalacji. W skrajnym przypadku, przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych, system może nie być w stanie utrzymać nawet  zadanej przez pana temperatury powietrza w pomieszczeniu.     Tak duże straty ciepła muszą zostać ograniczone poprzez izolację ścian zewnętrznych. W przeciwnym razie ogrzewanie podłogowe stanie się niekomfortowe, a temperatura płyty podłogowej może negatywnie wpływać na zdrowie mieszkańców.
    • Kierownik budowy może być niechętny do tego wpisu, ponieważ dokumentuje on błąd, którego on nie wyłapał.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...