Skocz do zawartości

Kilka pytań przed zrobieniem tynków


Recommended Posts

Witam za kilka dni wchodzi ekipa od tynków cały czas myślę czy o czymś nie zapomniałem ( może nie :-) okaże się po tynkach ) chciałem was podpytać o cenne informacje  na które należy zwrócić uwagę podczas wykonywania tynków cementowo-wapiennych (bo na takie się zdecydowałem)

 

1 czy wszędzie gdzie jest połączenie materiałów  musi być dana  siatka wzmacniająca ? chodzi mi o takie połączenia :

a) nadproży z gazobetonem H+H

b) komina ze ściankami działowymi 

c) wieniec (tam nadmurowałem bloczkami przy murłacie ścianę kolankową) i będę chciał aby dali mi siatkę metalową w tynk czyli wzmocnia tą nadmurówkę szerokim pasem siatki 

d) miejsca gdzie idzie więcej kabli elektrycznych obok siebie

e) zapiankowane podejścia rur wodnych o kranów 

 

2 Teraz nasuwają mi się kolejne pytania:

a) czy w miejscach gdzie idzie jakiś peszel czy rura wkuta w ścianę też musi być siatka czy w takich miejscach nie ?

b) czy wszędzie gdzie są rogi ścian przy takich tynkach musi być dawany narożnik wzmacniający ? 

c) czy w miejscach gdzie będą otwory na drzwi tynk powinien być wykonany do przystawionej przez tynkarzy deski czy tez jakieś wzmocnienia ?

d) jak mają być przymocowane skrzynki rozdzielnic np elektrycznej czy rozdzielaczy wody czy mają być przymocowane po wypoziomowaniu jakimiś śrubami czy na piankę ?

 

3  jak nisko powinien być wykonany tynk czy do wysokości styropianu który będzie położony na chudziaku ? czy do wysokości wylewki która będzie lana na ten styropian? jak będzie lepiej dla wywinięcia folij izolacyjnej chudziaka ? 

 

czy tynk pod  parapet wewnętrzny powinien być na równo z zaczynającą się listwą pod okienna parapetową ?

 

5 czy do puszek elektrycznych pakować jakiś papier i na to zaślepki tynkarskie aby nie dostał się tynk do puszek i nie zachlapał przewodów ?

 

ktoś mi podpowiadał że na sufity powinna iść siatka wzmacniająca czy to prawda ? bo nigdy nie widziałem aby taką dawano na całe sufity 

 

PROSZĘ O PODPOWIEDZI NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS WYKONYWANIA TYCH PRAC TYNKARSKICH 

 

 

 

Link do komentarza

Ad. 1 Wszystkie ściany i sufity powinny być zagruntowane. Na to obrzutka i tynk. Wówczas połączenia nadproża i wieńca (beton zwykły) z betonem komórkowym nie trzeba wzmacniać siatką, o ile deskowanie było zrobione ze zwykłych desek i powierzchnia jest szorstka. W pozostałych przypadkach siatkę tynkarską trzeba dać.

Ad. 2

a) Nie ma takiej potrzeby. Jednak bruzdę najlepiej wypełnić (nawet zwykłą zaprawą) przed nałożeniem tynku na ścianę. Inaczej warstwa w tym miejscu może być bardzo gruba, a takiej lepiej nie kłaść na jeden raz.

b) Tak.

c) Wzmocnienia przy krawędziach płaszczyzny ściany z którą nie będzie licowana ościeżnica.

d) Zwykle na kołki rozporowe. Tak najłatwiej dobrze je wypoziomować i zlicować, jeśli są wpuszczane w ścianę.

Ad. 3 Do wysokości przyszłej wylewki. Na jakiej wysokości jest izolacja pozioma ścian? Izolacja podłogi i ścian powinna być połączona.

Ad.4 Do dolnej krawędzi otworu. I tak ostateczna obróbkę zrobi się po obsadzeniu parapetów.

Ad.5 Same zaślepki. Są szczelne.

Ad. 6 Przesada. Czasem na belkach stropowych daje się siatkę.

 

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Punkt 6 - dawało się siatkę ale w blokach budowanych za czasów Gierka. W największych pokojach przeważnie na środku wychodziło łączenie płyt i była taka bruzda, która nawet po tynkowaniu była widoczna. Dlatego ktoś wpadł na pomysł żeby to wyrównać podczas tynkowania i malowania. Bez siatki nie dało rady ponieważ tynk w tym miejscu pękał przeważnie i "od nowa Polska Ludowa".

Takie to były czasy :)

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tyle, że taką perforację (potrzebną przecież), bardzo lubią osy na przykład.  kilka lat temu musiałem czekać na zimę, żeby dostać się do lampy umieszczonej zbyt blisko takich dziurek.
    • Można również zastosować podbitkę z blachy trapezowej TP-7P z perforacją, która może być wykonana na dowolny wymiar. Więcej informacji na naszej stronie internetowej:  https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/podbitka/podbitka-z-blachy-trapezowej-tp-7p-z-perforacja/  
    • Przede wszystkim obróbka blacharska jest ewidentnie źle zrobiona, Chodzi o ten pas blachy nad rynną. On powinien kierować wodę do rynny, a chociażby na drugim zdjęciu widać, że woda spływa po nim na bok i dalej po ścianie . Bardzo możliwe, że akurat na tamtym rogu najlepszym wyjściem byłoby dodanie narożnika do rynny i przynajmniej jej kawałka na tej ścianie.  Na pozostałych zdjęciach widać zaś nawet zacieki na ścianie, na której jest rynna. Czyli ewidentnie pas nadrynnowy i rynna nie spełniają swojej roli. Ale patrząc na zdjęcia 3 i 4 nie ma się co temu dziwić. Czy tam krawędź obróbki rzeczywiście jest powyżej poziomu tarasu? Powinna być wpuszczona niżej, tak aby woda spływała po powierzchni tarasu, następnie na obróbkę i z niej do rynny.  Przecież tu nie ma żadnej skomplikowanej techniki. Warto wziąć  parę wiader wody i po prostu wylać je na taras przy krawędzi w tych krytycznych miejscach. Wtedy będzie bardzo dobrze widać którędy spływa woda i gdzie trafia w inne miejsca niż powinna. Dobrym przykładem jest ten kawałek obróbki ze zdjęcia 2. Przecież przy takim jej ukształtowaniu i braku rynny poniżej woda po prostu musi spłynąć z tej blachy na elewację. 
    • W przypadku drewna odległość pomiędzy punktami mocowania może być duża. To akurat istotna zaleta tego materiału. Podbitka z PVC jest natomiast dość wiotka i nie można przekraczać zalecanych odległości. W sytuacji, gdy ma to być podbitka pod całą wiatą prawdopodobnie trzeba będzie najpierw zrobić ruszt nośny z desek (w odstępach np. 0,5 m) i dopiero do niego mocować panele PVC. 
    • Muszę to sprawdzić . Aktualnie nie ma mnie w domu. Generalnie blacha była dodana tydzień temu. Oryginalnie dywan jest zakończony jak wskazane na strzałkach . Obawiam się że bez skucia i dostania się do pasa nadrynnowego się nie obejdzie . W pomieszczeniu użytkowym sucho . hydroizolacja i dywan ma już ponad 3 lata.    Co najlepiej zrobić czy faktycznie kuć czy można próbować to zrobić od spodu . Elewacja i tak do poprawek i malowania na tych dwóch ścianach więc jeśli jest jakiś sposób żeby to poprawić proszę o wskazówki ?  Kołki od balustrady były montowane i zatapiane w hydroizolacji a ta górna część jest tylko nałożona . 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...