Skocz do zawartości

Recommended Posts

Program Baumit Sanova to tynki renowacyjne, przeznaczone na zawilgocone mury. Do stosowania na obiektach, które notują zwiększone zawilgocenie bez obecności soli, spowodowane krótkotrwałym zalaniem np. poprzez awarie wodociągowe lub powódź.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/chemia-budowlana/aktualnosci/7463-renowacja-zawilgoconych-murow

Link do komentarza
Gość Niedowiarek
Na czym polega to "cudowne" działanie tynków, którymi można pokrywać zawilgocone mury? Czy nie powinno się najpierw osuszyć, usunąć przyczynę i dopiero tynkować tym, co jest na rynku?
Link do komentarza
Dnia 6.06.2018 o 09:17, Gość Niedowiarek napisał:

Na czym polega to "cudowne" działanie tynków, którymi można pokrywać zawilgocone mury? Czy nie powinno się najpierw osuszyć, usunąć przyczynę i dopiero tynkować tym, co jest na rynku?

Dzień dobry!

 

Specjalna struktura tynku umożliwia krystalizację i gromadzenie związków soli w tynku bez powstawania jego uszkodzeń.

 

Oczywiście w pierwszej kolejności rekomendujemy usunięcie przyczyny zawilgocenia. Tynki renowacyjne mają określoną zdolność magazynowania związków soli i w przypadku zastosowania ich na murach bez izolacji wodochronnej, także dojdzie do ich uszkodzenia.

 

Tynki renowacyjne służą jako wyprawa tynkarska na zawilgocone, ale wysychające mury. Ich zadaniem (oprócz funkcji estetycznej) jest ew. gromadzenie związków soli z wysychających murów.

Pełną ofertę produktów do renowacji Weber można zobaczyć na stronie: https://www.netweber.pl/weber-technologia-deitermann/produkty/renowacja-murow.html 

 

Jak należy postępować z takim murem?

Prace renowacyjne przy zawilgoconych murach należy rozpocząć od usunięcia przyczyny zawilgocenia.
W przypadku braku lub uszkodzenia izolacji poziomej ścian należy wykonać wtórną izolację poziomą w postaci przepony (zhydrofobizowanej warstwy muru odcinającej kapilarne podciąganie wilgoci). Do tego celu służy krem iniekcyjny weber.tec 946 lub płynne preparaty weber.tec 940 E (koncentrat) i weber.tec 941 (gotowy roztwór).
Szczegółowe informacje dot. zastosowania i metod aplikacji znajdują się w poszczególnych Kartach Technicznych.


Jeśli uszkodzeniu uległa izolacja pionowa (lub nie została wykonana) możemy zastosować, w zależności od wymagań i preferencji, materiały mineralne lub bitumiczne.
Wykonanie lub naprawa izolacji pionowej wiąże się niestety z odkopaniem ścian fundamentowych.

 

W zakresie rozwiązań mineralnych mamy do dyspozycji mikrozaprawę uszczelniającą weber.tec 824 lub weber.tec Superflex D2.
W przypadku stosowania materiałów bitumicznych rekomendowanym rozwiązaniem jest materiał weber.tec Superflex 10.
Szczegółowe informacje dot. zastosowania i metod aplikacji znajdują się w poszczególnych Kartach Technicznych.

https://www.netweber.pl/weber-technologia-deitermann/produkty/izolacje-bitumiczne.html

 

Po wykonaniu izolacji poziomej i pionowej możemy przystąpić do aplikacji systemu tynków renowacyjnych.
Pierwszym etapem jest wykonanie na przygotowanym podłożu obrzutki z materiału weber.san 950.
Następnie należy wykonać warstwę tynku podkładowego (magazynującego) renowacyjnego przy użyciu materiału weber.san 952 lub weber.san 953.
Po wykonaniu odpowiedniej grubości tynku podkładowego należy wykonać warstwę wygładzającą przy użyciu weber.san 956.

 

Pozdrawiamy serdecznie!

W przypadku dalszych pytań, zachęcamy do kontaktu.
 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...