Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
tomasz132435

Dojazd z kostki z formy sposobem gospodarczym

Recommended Posts

Witam serdecznie expertów.

 

Przymierzam się w najblizszym czasie do zrobienia 210m2 podjazdu na terenie mojego ogrodu. Szerokośc 7m 30m. Jednakże że papierów NBP mam mało chciałem cos przyoszczędzić i zrobic całość z formy wylewanej. Robiłem dzisiaj próby z forma kostki i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. W zwiazku z tym że niechciałbym popełnic podstawowych błędów prosze o pomoc i odpowiedzi:

 

1. Jakie proporcje cementu, piasku i zwiru uzyc zeby sie nierozpadła kosta po kilku latach. W zeszłym roku jak i również dzisiaj zastosowałem zwirek o ziarnistosci ok 2 mm w proporcji 1 wiadro cementu i 4 wiadra żwirku z Wisły. Miałem kilka kostek wystawionych na zewnątrz i po roku nic sie nie stało. Czy takie proporcje i ten materiał bedzie odpowiedni lub moze standardowo uzyć cement+piach+żwir i spróbowac w betoniarce ukręcić b15?

 

2. Po wykorytoaniu chciałem przelecieć zagęszczarka i potem na to ze 4cm suchego betonu i na to foremka i wylewanie. Docelowo bede śmigal po nawierzchni osobówkami wiec mysle że nietrzeba wygrzebywac głębiej tylko zagęścic to co mam i na to 4cm suchego betonu. Proszę o opinie

 

Zdjecia w załączniku:

- pokazałem ile udało mi sie zrobic z jednego worka (proporcje 1worek cementu i 4 żwirku)

- pokazałem ziarnistość żwirku

- pokazałem kostke po wyschnieciu po 1 roku na zewnątrz

 

Będę wdzięczny za fachową pomoc i wskazówki

 

Pozdrwiam 

 

Tomasz

zapytanie kostka.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fabryczna kostka robiona jest na wibroprasach i zapewnia wysoką mrozoodporność, ta robiona sposobem chałupniczym może wytrzyma 4 - 5 zim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ubezpieczyciel, po zgłoszeniu, przyśle swojego agenta, który na miejscu oceni i oszacuje stratę, albo poprosi o przysłanie emailem zdjęć i opisu szkody, oszacuje ją i wyśle propozycję wielkości odszkodowania - jeśli ją przyjmiesz, to dopiero wtedy pryskaj i maluj. Zrób fotki po malowaniu.  Jak ponownie woda wylezie - natychmiast zgłoś ponownie.
    • Wszystko prawda. U mnie priorytetem było to, że mój dom zawsze jest otwarty dla zwierząt. Kafle muszą być odporne na ich szpony i dość łatwe w utrzymaniu czystości.   Nauczona doświadczeniem: wszystkie matowe lub półmatowe.
    • Po co? Już sam spamerze poleciłeś  i głupio się jeszcze pytasz.
    • Nie ma w ogóle czy ten teren gdzie chciałabyś sie wybudować nie jest ujęty w planie, bo to kolosalna różnica. Bo pisałaś wcześniej Jeżeli dla tego terenu nie ma MPZP to występujesz o WZiZT O odrolnienie wystąpisz gdy będziesz miała już PnB, kwestia odrolnienia wiąże się jaka klasa ziemi jest na tej działce, np powyżej klasy IV odrolnienie następuje że tak się wyrażę z urzędu. Co do podziału działek to musisz sie już określić przy wystąpieniu o WZ. O podatek od nieruchomości nie musisz sie martwić bo uzależniony jest on od klasy ziemi i o ile będziesz płacić podatek to będzie to podatek rolny, od nieruchomości będziesz płacić jak się wybudujesz. Nie ma znaczenia czy to pastwiska czy gruntu orne, ważne jest jaka klasa ziemi znajduje sie na tej działce.
    • Coś w tym jest szczególnie biorąc pod uwagę twardość. Też mam jedne taniutkie a twarde jak diabli.          Ja to mam alergię na tzw. pół-polery bo te miejsca niepolerowane potrafią się tak paskudnie brudzić i do tego brud jest bardzo trudno usunąć.  Dobrze wziąć taką kaflę do domu, usmarować czymś brudnym i tłustym i sprawdzić jak brud schodzi. Ostatnio swoje pół-polery czyściłem cifem i szlifierką oscylacyjną.    
  • Popularne tematy

×