Skocz do zawartości

Ocieplana rura do wentylacji - problem


tgumienny

Recommended Posts

Witam,

postanowiłem wreszcie, po kilku latach mieszkania w domu, podłączyć kratki wentylacyjne z poddasza do kominków wentylacyjnych na szczycie dachu.

W tym celu zakupiłem oryginalne rury ocieplane wełną, typu termoflex bez perforacji, czyli rura wewnętrzna -> warstwa wełny->rura zewnętrzna. Rury biegną przez nieocieplony strych, gdzie panuje temperatura prawie jak na zewnątrz domu. Po kilku dniach, będąc na strychu, zauważyłem, że dół każdej rury jest mokry. Po bliższym przyjrzeniu się się okazało się że skrapla się woda w warstwie ocieplenia, tj. woda znajduje się w wełnie, pomiędzy warstwą wewnętrzną a zewnętrzną i spływa na sam dół. Woda na pewno nie dostała się z zewnątrz, przy kominkach przewód jest szczelnie zamontowany i oklejony taśmą.

Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem, co może być przyczyną pojawiania się wody pomiędzy warstwami przewodów?

 

Pozdrawiam Tomek.

Link do komentarza

Rury termoflex należy traktować jako rury preizolowane. One z założenia bez dodatkowej izolacji służą do przesyłu gorącego powietrza w otoczeniu temperatury pokojowej.

W twoim przypadku dochodzi do wykraplania pary wodnej.

Musisz je dodatkowo zaizolować co najmniej 5-cio centymetrową warstwą wełny, a wełnę owinąć folią stretch.

Link do komentarza

No własnie też zadaję sobie to pytanie, wydawało mi się ze jeśli rura jest słabo ocieplona to najwyżej będzie się skraplać wewnątrz kanału i kapać przez anemostat w  dół, a tu skrapla się pomiędzy rurami. 

 

Rurę mam zamontowaną jak na rysunku, wewnętrzna rura nachodzi z góry na anemostat i z dołu na kominek wentylacyjny

 

 

Bez tytułu.png

Link do komentarza

Wywiewka na pewno wchodzi w środkową rurę, wiem bo sam montowałem, dodatkowo rura jest zaciśnięta opaską,  podobnie na górze, kominek wchodzi w środkową rurę i rura jest zaciśnięta opaską. Dodatkowo zewnętrzna rura jest zaizolowana taśmą do kominka więc ewentualne skropliny powinny spływać na zewnątrz po rurze a nie do warstwy ocieplenia. 

Kominek i końcówkę rury pod dachem zaizolowałem resztkami wełny, nad dachem jest nieocieplony.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...