Skocz do zawartości

Renowacja ścian wewnętrznych


Recommended Posts

Napisano

Praktycznie każda ściana wymaga co kilka lat odświeżenia. Renowacja może się ograniczyć do odmalowania, ale czasami niezbędny będzie poważniejszy remont – naprawa tynku bądź położenie zupełnie nowej okładziny. Warto wykorzystać te okazję, aby wyraźnie poprawić estetykę wnętrz.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/remonty-i-modernizacje/a/21369-renowacja-scian-wewnetrznych

Gość Marcin
Napisano
Na prawdę ciekawy poradnik! Przyda mi się, gdy będę chciał robić renowację ścian
  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Szanowni Państwo,
Stosowanie do remontu dobrych materiałów bezpośrednio przekłada się nie tylko na pożądany efekt końcowy, lecz również łatwość pracy. Aby zapewnić stabilność podłoża, warto stosować grunt polimerowy ACRYL-PUTZ® GP 40. Do wyrównania i wygładzania ścian służą gładzie szpachlowe ACRYL-PUTZ® – łatwe w aplikacji i obróbce, odporna na pękanie, tworzące idealne gładką powierzchnię.

                                                                                          

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Warto pamiętać, że jeśli ktoś ma zamontowane na ścianie nasze płytki (gipsowe lub betonowe) to w łatwy sposób może odświeżyć ich wygląd lub całkowicie zmienić klimat. Wystarczy płytki dokładnie oczyścić (najlepiej odkurzaczem lub szczotką) z kurzu i pyłu. Następnie należy płytki i fugi zagruntować "Gruntem STEGU". Po odpowiednim zagruntowaniu płytki można przemalować dowolną farbą i na dowolny kolor. W większości przypadków najlepszy efekt uzyskamy, wykorzystując metodę natryskową malowania :)

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Powłoka wykańczająca powierzchnię ścian, to ostatni etap prac. Bez względu na to co ostatecznie wybierzemy do udekorowania -farbę, płytki ceramiczne, okładzinę drewnianą, tapetę czy panele, remontowana ściana powinna być właściwie przygotowana i naprawiona. Pęknięcia, zagrzybienie czy łuszczące się powłoki, jeśli nie zostaną naprawione to dadzą o sobie znać wcześniej czy później. Bardzo przydatny artykuł.

 

Pozdrawiam serdecznie

E-rzecznik FFiL Śnieżka

  • 2 miesiące temu...
Gość Ciekawski
Napisano
Witam, dlaczego w artykułach o tynkowaniu, odnawianiu pomieszczeń nie wspomina się już o tynkach wapiennych i bieleniu wapnem. Na wsiach kiedyś bielono chałupę wapnem i robactwo uciekało, o grzybach też nikt nie wspominał. Teraz czytam, że najlepiej dać płyty G-K, zaszpachlować i pomalować. Szybko, tanio, nowocześnie. Czy tynki wapienne już zostały wyparte z rynku przez nowsze technologie?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Zaczynając nieco od końca pytania. Nie jest tak, że tynki oparte o wapno nie są częścią nowszych technologii oferowanych na rynku. Wyroby te musiano dostosować do wymagań techniczno - prawnych obowiązujących na rynkach UE. Czyli są one zazwyczaj workowane oraz w stanie, który wymaga dodania do nich jedynie wody w odpowiednich proporcjach.

Oczywiście najbardziej znane są tynki cementowo - wapienne, ale praktyczne ich stosowanie ogranicza się obecnie zazwyczaj do pomieszczeń mokrych. To ograniczenie wynika głównie z łatwości stosowania oraz szybkości wykonania, które są cechą tynków gipsowych. Tynki gipsowe są więc technologią, która ma najwięcej cech pożądanych dla wykonawcy robót budowlanych, lecz niekoniecznie dla przyszłego użytkowania pomieszczeń. Na tynku cementowo - wapiennym można wykonać gładź wapienną i korzystać z aseptycznych właściwości wapna. Należy jednak pamiętać, że wtedy należy dobrać odpowiednią farbę, która nie będzie niwelować charakterystycznej dla wapna dobrej paroprzepuszczalności.

Jednak pytanie dotyczyło tynków wapiennych więc teraz kilka słów o nowoczesnych  zaprawach wapiennych. Są one mniej popularne obecnie niż tynki cementowo - wapienne, ale są najczęściej oparte nie tylko o wapno wiążące powietrzne, czyli to wiązane z tradycją wiejską, ale także o wapno wiążące hydrauliczne. Dodatkowo w tych wyrobach są obecne domieszki i dodatki charakterystyczne dla współczesnej chemii budowlanej. Jednak te wyroby są dedykowane do zabytków lub specyficznych rodzajów nowoczesnego budownictwa, chociaż mogą być także stosowane na standardowe podłoża.

Nie tracą te wyroby pozytywnych właściwości wapna, ale ich stosowanie jest nieco bardziej czasochłonne i droższe niż wykończenie oparte na gipsie. Dodatkowo, aby zachować właściwości związane z wapnem trzeba stosować odpowiednie gładzie wapienne i farby, które nie będą tak łatwo zmywalne jak reklamowane w telewizji. Jest więc coś za coś.

Przechodząc do klimatów rustykalnych, wspomnianych na początku pytania to inny był wtedy rodzaj ściany, rodzaj tynku i oczekiwania eksploatacyjne. Ściany były drewniane, tynk oparty na wapnie powietrznym, te składowe razem dawały o wiele lepszą paroprzepuszczalność jak i właściwości aseptyczne. Jednak bielenie wapnem powtarzane co roku nie byłoby obecnie pożądaną czynnością. Jest zawsze coś za coś, ale nie jest tak, że zawsze trzeba stosować technologie standardowo używane na rynku.

 

Pozdrawiam,

Paweł Bałos

Ekspert SPW

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...