Skocz do zawartości

Recommended Posts

Okna drewniane czy z PVC? Taki dylemat ma wielu inwestorów. A przecież obecnie produkowane okna – niezależnie od materiału profili – są trwałe, ładne, wygodne w użytkowaniu i niewymagające zbyt uciążliwej konserwacji. I to niezależnie od materiału, z jakiego wykonane są ramy. Dlatego, oprócz poznania cech obu materiałów, warto starannie wybrać miejsce zakupu okien, gdyż w tym przypadku trzeba przede wszystkim postawić na jakość ich wykonania.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/okna-i-drzwi/a/865-okna-drewniane-czy-z-pvc

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Gość Krzysztoff
Budując dom kilka lat temu postawiłem na energooszczędne okna pcv i muszę przyznać, że był to bardzo dobry wybór. Izolacja ciepła i hałasu, oszczędności i estetyka - wszystko ma się jak najlepiej.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Gość Basia Duraj

U nas od razu odpadły okna drewniane, ja nie chciałam. Mieliśmy w rodzinnym domu, bo kiedyś tylko takie się robiły i jedyne co pamiętam to dziury od korników. Nie ma jak temu zaradzić mimo konserwacji nie da rady. Trochę z mężem walczyłam ale mnie nie dał się namówić, dopiero jak zaprowadziłam go do salonu z oknami, to tam sprzedawca mu wszystko wyjaśnił i przystał na moją decyzję. Dzisiaj jest z tego zadowolony. Ja chciałam okna z PCV. Rozmawiałam kiedyś z moim szefem o tym, jakie radzi okna i zarówno w biurze jak i w swoich dwóch domach montował PCV. W dzisiejszych czasach technologia jest tak rozwinięta, że okna mogą na prawdę mocno izolować, a nasze świetnie się sprawdzają.

Link do komentarza

Serdecznie polecamy artykuł, w którym zostały podsumowane czynniki, decydujące o zadowoleniu z wybranego okna:

https://www.homebook.pl/artykuly/4532/jak-kupowac-okna-7-czynnikow-ktore-sprawia-ze-bedziesz-zadowolony-z-wyboru

Warto się zapoznać. :) Wiemy, że często mnogość pojęć, współczynników i liczb działa dezorientująco, warto się dowiedzieć, które czynniki brać pod uwagę porównując wyceny.

Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Podpowiecie na jaką firmę postawić. Buduje dom i muszę się na coś zdecydować... A już mnie głowa od tego boli. Byłem we wszystkich salonach w okolicy: Oknoplast, Krispol, Drutex, Budvar, Fakro, Krispol i jeszcze kilku innych. Wstępnie jestem zdecydowany na Budvar, ze względu na dobry stosunek jakości do ceny i konkretną rozmowę w punkcie. Dajcie znać czy macie jakieś doświadczenia z tą firmą. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy wyjazd pod namiot osoby z entomofobią może się udać? Odpowiedź: musi się udać, gdyż namiot już zakupiony, a termin urlopu zaklepany. Przeszkodą jest tylko lęk przed owadami Wnętrze namiotu przed komarami zabezpieczy mi urządzenie zwane elektrofumigatorem turystycznym. Niewielkie, z wbudowanym wiatraczkiem i paskowym wkładem, nasączonym środkiem odstraszającym komary. Działa na baterie, co jest cennym rozwiązaniem na polu namiotowym z utrudnionym dostępem do prądu w gniazdku. Mam nadzieję, że da radę.   Ale co z owadami, dostającymi się do namiotu po ziemi? Mrówki, kleszcze ... i inne pełzające potwory. Wymyśliłam, że kupię granulat na mrówki i rozsypię w trawie dookoła namiotu, tworząc zaporę przed wszystkim, co pełza. Powstaje pytanie - czy to się sprawdzi, i co najważniejsze - czy to jest bezpieczne? Czy nie zatruję się?   Może ktoś podzieli się sprawdzonymi sposobami na owady na biwaku?  
    • Tyle, że taką perforację (potrzebną przecież), bardzo lubią osy na przykład.  kilka lat temu musiałem czekać na zimę, żeby dostać się do lampy umieszczonej zbyt blisko takich dziurek.
    • Można również zastosować podbitkę z blachy trapezowej TP-7P z perforacją, która może być wykonana na dowolny wymiar. Więcej informacji na naszej stronie internetowej:  https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/podbitka/podbitka-z-blachy-trapezowej-tp-7p-z-perforacja/  
    • Przede wszystkim obróbka blacharska jest ewidentnie źle zrobiona, Chodzi o ten pas blachy nad rynną. On powinien kierować wodę do rynny, a chociażby na drugim zdjęciu widać, że woda spływa po nim na bok i dalej po ścianie . Bardzo możliwe, że akurat na tamtym rogu najlepszym wyjściem byłoby dodanie narożnika do rynny i przynajmniej jej kawałka na tej ścianie.  Na pozostałych zdjęciach widać zaś nawet zacieki na ścianie, na której jest rynna. Czyli ewidentnie pas nadrynnowy i rynna nie spełniają swojej roli. Ale patrząc na zdjęcia 3 i 4 nie ma się co temu dziwić. Czy tam krawędź obróbki rzeczywiście jest powyżej poziomu tarasu? Powinna być wpuszczona niżej, tak aby woda spływała po powierzchni tarasu, następnie na obróbkę i z niej do rynny.  Przecież tu nie ma żadnej skomplikowanej techniki. Warto wziąć  parę wiader wody i po prostu wylać je na taras przy krawędzi w tych krytycznych miejscach. Wtedy będzie bardzo dobrze widać którędy spływa woda i gdzie trafia w inne miejsca niż powinna. Dobrym przykładem jest ten kawałek obróbki ze zdjęcia 2. Przecież przy takim jej ukształtowaniu i braku rynny poniżej woda po prostu musi spłynąć z tej blachy na elewację. 
    • W przypadku drewna odległość pomiędzy punktami mocowania może być duża. To akurat istotna zaleta tego materiału. Podbitka z PVC jest natomiast dość wiotka i nie można przekraczać zalecanych odległości. W sytuacji, gdy ma to być podbitka pod całą wiatą prawdopodobnie trzeba będzie najpierw zrobić ruszt nośny z desek (w odstępach np. 0,5 m) i dopiero do niego mocować panele PVC. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...