Skocz do zawartości

Sufit podwieszany - konstrukcja


LucaO

Recommended Posts

Napisano

Witam 
Mam do zrobienia dwa sufity podiweszane 
Jeden o powierzchni 20m2
Drugi o powierzchni 13m2 

Czy zastosowanie do tego typu powierzchni konstrukcji na ruszczie pojedynczym będzie odpowiednia ? 
Będzie to sufit w pokojach na parterze - wyżej poddasze jest użytkowe 

Dodatkowo chciałbym zrobić na środku wyspę coś takiego jak na zdjęciu - tylko potrzebowałbym wskazówek co do zrobienia stelaża pod tą wyspę 


 

sufit wyspa.jpg

Napisano

Czyli bez laserowej poziomicy się nie daO.o:icon_rolleyes:...

Jak ja to robiłem te dziesięć, piętnaście lat temu :icon_eek:, bez laserówki, a do tej pory wiszą :icon_eek:...

 

A co do wyspy - jak się przyjrzysz na to zdjęcie, które wstawiłeś, to właściwie wszystko widać po wkrętach mocujących płytę g/k do stelaża - nie na typowej metody - trzeba pogłówkować, poradników z netu (tak, jak radzi retrofood) pooglądać, stelaż na środku pomieszczenia podwiesić do stropu i będzie pan zadowolony :icon_mrgreen:

Napisano

To, to  ja wiem! Tylko kupować taką poziomicę na dwa pomieszczenia - to taki sobie pomysł...

Może uda mu się pożyczyć, kto wie...

A może JUŻ ma...

Napisano
1 minutę temu, uroboros napisał:

To, to  ja wiem! Tylko kupować taką poziomicę na dwa pomieszczenia - to taki sobie pomysł...

A kto powiedział że na DWA pomieszczenia? Nie każdy jest emerytem jak Ty czy ja. Ludzie jeszcze rosną a sprzęt się przydaje w wielu sytuacjach! Wiertarki na przykład też się nie kupuje do zrobienia JEDNEJ dziurki.

Napisano

Owszem, masz rację, alleeee - jak za to zapłacić, znaczy się czym, gdzie to wszystko, co się może przydać - składować...

 

Ale to oczywiście off top...

Napisano

Poziomica laserowa jest w moim posiadaniu , czyli jeżeli chodzi o wyspę to taka konstrukcja na wieszakach  jest prawidłowa ?embed.php-2.jpg.29d7d94020c6db9056fa26b94fb414db.jpg
Oczywiście bez profili przyścienych 
 

Napisano

Znalazłem jeszcze rozwiązanie , konstrukcji min wyspy że do istniejącego stelażu głównego sufitu ( w moim przypadku byłby to stelaż na ruszcie pojedynczym) dokręcamy profile ( ud30 które Tworzą obrys wyspy) a w nie wkładane są poprzecznie profile Cd60 
Ogólnie tak to jest pokazane 

Czy to rozwiązanie można zastosować ?
Mojawyspa ma mieć wymiary 2.5mx2m

embed.php-2.jpg

Napisano
29 minut temu, LucaO napisał:

 do istniejącego stelażu głównego sufitu ( w moim przypadku byłby to stelaż na ruszcie pojedynczym) dokręcamy profile ( ud30 które Tworzą obrys wyspy) a w nie wkładane są poprzecznie profile Cd60 
Ogólnie tak to jest pokazane 

Czy to rozwiązanie można zastosować ?
Mojawyspa ma mieć wymiary 2.5mx2m

Oczywiście, ze mozna. Problem jest tylko w tym, czy Twoja "wyspa" pokrywa się z występowaniem profili w suficie głównym. Bo przecież mocowanie profila wyspy nie robi się do płyty. Najwyżej przez płytę g/k. Ale pod spodem, pod płytą, musi być albo profil, albo trzeba wyciąć płytę i zrobić mocowanie do sufitu budowlanego.

Napisano

Okej rozumiem ,jeszcze proszę o potwierdzenie czy ilośc materiału który wyliczyłem zgadza się z metrażem oraz czy czegoś nie pominąłem

sufit główny 20m2 
 

1. Płyta G-K:25 [m2] (5m2) zapas

2. Profil główny CD 60 - 50 [m]

3. Profil przyścienny UD 27 - 24 [m]

4. Element mocujący ES:55 [szt]

5. Kołek rozporowy: 80 [szt]

6. Kołek rozporowy:80 [szt]

7. Blachowkręt tex 9,5 mm:110 [szt]

8. Taśma z włókna szklanego:20.6 [m]

Proszę również o poradę ,czym najlepiej skręcić stelaż wyspy ze stelażem głównym sufitu podiweszanego by był stabilny i sztywny

Jeśli chodzi o montaż stelaża wyspy do sufitu budowlanego to oczywiście na robi się go na wieszakach  

 

Napisano

Jakie - z grubsza są wymiary pokoju? obwód może mieć od 42m (teoretycznie przy wymiarach 20x1m) do 18 m (przy wymiarach 4x5m)... I to rzutuje na ilość przede wszystkim profilu przyściennego... na inne też...

Napisano

Dwie ściany po 5m (długość) i dwie po 4m (szerokość ) 

 

Dodatkowo mam jedną ścianę z pustaka żużlowego który jest dość kruchy , jakie kołki zastosować do tego typu ściany? Boje się że normalne mogą wypadać i się nie trzymać , może są jakieś specjalne do trudnych powierzchni?

Napisano
Dnia 21.11.2017 o 12:21, LucaO napisał:

Dwie ściany po 5m (długość) i dwie po 4m (szerokość ) 

 

Dodatkowo mam jedną ścianę z pustaka żużlowego który jest dość kruchy , jakie kołki zastosować do tego typu ściany? Boje się że normalne mogą wypadać i się nie trzymać , może są jakieś specjalne do trudnych powierzchni?

kup po prostu dłuższy. Profile UD przymocowane do ścian nie będą wyrywać kołków, raczej siła działa w dół, na ścinanie. Do tego masz też wieszaki na suficie.

Sam sobie przeliczam sufit, który mam podwiesić i tak myślę, czy nie bezpieczniej montować na kołkach rozporowych ale stalowych. Co by w razie tfuu pożaru na głowę nie spadało wszystko :icon_rolleyes:

I o taśmie ślizgowej nie zapomnij

Dnia 20.11.2017 o 18:30, LucaO napisał:

Czy to rozwiązanie można zastosować ?
Mojawyspa ma mieć wymiary 2.5mx2m

Plus kolejna uwaga. W ten sposób zademonstrowany na obrazku nie zrobisz raczej wyspy z obrazka wcześniejszego. Będziesz musiał boki wyspy zrobić pełne, a nie tak jak wyżej, z wnęką. Sam wnęk nie lubię, zbiera się tam z czasem multum kurzu...

Napisano

Tak też myślę by boki zrobić w wyspie pełne , a co tych kołków to gdzieś obiło mi się o uszach o jakiś specjalnych do tego typu ściany ,wiesz ściana ma 4m więc wyjdzie mnie parę kołków a wolę się lepiej zabezpieczyc , a czy możliwość łączenia profili nitami ma jakiś wpływ na konstrukcję/płyty ? ,Chodzi mi tylko o połączenie stelaża wyspy ze stelażem głównym , gdzies widziałem takie zastosowanie w poradniku ale jak to się ma w praktyce?

Napisano
6 godzin temu, LucaO napisał:

Tak też myślę by boki zrobić w wyspie pełne , a co tych kołków to gdzieś obiło mi się o uszach o jakiś specjalnych do tego typu ściany ,wiesz ściana ma 4m więc wyjdzie mnie parę kołków a wolę się lepiej zabezpieczyc , a czy możliwość łączenia profili nitami ma jakiś wpływ na konstrukcję/płyty ? ,Chodzi mi tylko o połączenie stelaża wyspy ze stelażem głównym , gdzies widziałem takie zastosowanie w poradniku ale jak to się ma w praktyce?

skręcasz wkrętami czarnymi do metalu. Nie wiem jak z nitam, wydaje mi się, że profile będą się poddawały. Nity same chyba też bardziej na ścinanie niż na rozrywanie pracują. Ewentualnie od razu przedłuż stelaż wyspy do sufitu i tam na UD złap.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Powłoka poliuretanowa to obecnie najlepszy stosunek ceny do jakości dla osób, które chcą mieć dach  w prawie niezmienionej postaci "na lata". Pamiętaj, że  robocizna też jest ważna, chyba że sam pokryjesz  ten dach. Dodać trzeba też, że blacha blasze nierówna. Blachodachówka zazwyczaj teraz produkowana jest z blachy stalowej ocynkowanej o grubości niecałe 0,4 mm, a jeszcze parę lat temu  najczęściej spotykanym rozmiarem było 0,55 mm 
    • Herezja. Ch-ki B, C, czy D w zakresie zwarciowym są identyczne. Polecam Ci ten tekst z linku powyżej..  Selektywności nie da się uzyskać stosując klasyczne automaty nadprądowe.  Dla osiągnięcia selektywności trzeba by stosować zabezpieczenia selektywne na zasilaniu, ale energetyka się na to nie godzi. 
    • Masz "szybszy" B16 w tamtej skrzynce.     Zwarcie było na tyle silne, że "wybiło" wcześniej wyłącznik (B16 w skrzynce głównej), zanim ten w domowej skrzynce  zareagował Wyłączniki nadprądowe działają zarówno na przeciążenie, jak i zwarcie. Zadziała ten, który pierwszy wykryje przekroczenie granicy prądu zwarciowego — i ma najszybszy czas reakcji.   Jeśli tamten B16   był bliżej źródła zasilania (np. w skrzynce licznikowej lub głównej), to on mógł szybciej zareagować, przy zwarciu prąd "idzie do źródła", i pierwszy bezpiecznik, który to wykryje, wyłącza zasilanie.     Jeśli dwa bezpieczniki B16 są szeregowo, to nie ma gwarancji, że zadziała ten "bliżej zwarcia". Zadziała ten, który zareaguje szybciej — a czas reakcji bywa różny (nawet w identycznych modelach).       Gdy ten B16   wyłączył się, (najprawdopodobniej zabezpiecza całą instalację domową), zostało  odcięte zasilanie wszystkich obwodów — zarówno światła, jak i gniazd.       Jeśli ten B16 wyłącza się jako pierwszy przy zwarciu również w innych obwodach, prawdopodobnie, zabezpieczenia nie są dobrane selektywnie, główne zabezpieczenie powinno  mieć wyższy prąd lub charakterystykę C/D, a domowe np. B10., albo trzeba zastosować  C16 lub D16.      
    • 🏡 Szukasz sprawdzonego partnera w nieruchomościach w Polsce lub marzysz o własnym apartamencie w Turcji? Poznaj HEIM Estate – agencję, która przeprowadzi Cię przez cały proces zakupu, wynajmu lub inwestowania w nieruchomości w kraju, gwarantując indywidualne podejście i najlepszą, starannie wyselekcjonowaną ofertę rynku pierwotnego. https://heimestate.com/   A dla miłośników słońca i wakacyjnego klimatu polecamy Nieruchomości TURCJA – ekspertów w zakupie domów i apartamentów nad Morzem Śródziemnym. Zapewniają kompleksową obsługę i bezpieczeństwo transakcji, pomagając Ci spełnić marzenie o wyjątkowej nieruchomości w Turcji.   👉 Zaufaj profesjonalistom i zrealizuj swoje plany z najlepszymi! Sprawdź też Biuro Cypr Północny Nieruchomości – ekspertów w nieruchomościach na Cyprze. Dzięki ich wsparciu kupisz apartament lub willę w jednej z najpiękniejszych lokalizacji nad Morzem Śródziemnym, bezpiecznie i bez zbędnych formalności.   Cypr to nie tylko wspaniała pogoda przez cały rok, ale i atrakcyjne ceny, rosnąca wartość inwestycji i łatwość procesu zakupu dla obcokrajowców.   Skontaktuj się z CyprPółnocny.com.pl i spełnij swoje marzenie o kawałku raju pod palmami! 🌴
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...