Skocz do zawartości

Zrobienie wyspy na podiweszanym suficie


LucaO

Recommended Posts

Witam ,mam w salonie zrobiony sufit podwieszany , zwykły prosty bez żadnych wydziwień 
Jestem w fazie remontu pokoju i chciałbym go troche unowocześnić ,dodając do istniejącego już sufitu podiweszanego  wyspę która będzie znajdowała się na środku tegoż sufitu 
Jak najlepiej , najsolidniej można zrobić konstrukcję do istniejącego już sufitu ? 
W załączniku przesyłam zdjęcie o jaką dokładnie wyspę mi tutaj chodzi 

Pozdrawiam Łukasz

DSC_0017.JPG

Link do komentarza

W ostateczności mógłbym zdemontować stare płyty by odsłonić stelaż i zamontoważ pozniej nowe ,więc jak ew zamontować nowy stelaż pod wyspę ? tak to mniej więcej wygląda , jak na zdjęciu 

Sufit obecny ,zrobiłem sam bez kompletnej wiedzy , ucząc się właśnie z forum i filmików instruktażowych , 3 lata i nie działo się z nim nic i był wykonany bardzo dobrze  więc myślę że spróbuję swoje siły w dalszej części rozbudowy :)
 

m18-fpd-502x-milwaukee-fuel-akumulatorova-vrtacka-s-priklepom.jpg

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Jak będziesz miał już zaplanowane miejsce na tę wyspę - usuń płyty na powierzchni mniejszej niż wyspa i będziesz miał dostęp do stropu - wtedy zrobisz wystarczająco mocne umocowanie do stropu dla najcięższych nawet wysp... Podwiesisz do stropu na żądanej wysokości stelaż dokładnie na wyspę!

Link do komentarza
8 minut temu, LucaO napisał:

Sufit obecny ,zrobiłem sam bez kompletnej wiedzy , ucząc się właśnie z forum i filmików instruktażowych , 3 lata i nie działo się z nim nic i był wykonany bardzo dobrze  więc myślę że spróbuję swoje siły w dalszej części rozbudowy :)
 

m18-fpd-502x-milwaukee-fuel-akumulatorova-vrtacka-s-priklepom.jpg

To co zaoszczędziłeś na fachowcu wydałeś na pancerną konstrukcję... niewłaściwe instruktaże czytałeś.

Link do komentarza

Tak jak napisałem wyzej , że mój stelaż wygląda tak jak ten , jest to zdjęcie przykładowe 
Lubię się uczyć i majsterkować , gdybym chciał wydać kase na fachowca to bym tutaj nikomu głowy nie zawracał , a kolejną spraa jest to że przez trzy lata ze sufitem nie stało się kompletnie nic , mieszkając 400 m od szlaku torów gdzie przejezdzają pociągi raz na 30-40 min

Powracając do tematu , czyli może dobrze rozumiem że do stropu kotwie wieszaki obrotowe z prętami i do tego wszystkiego mocuje stelaż z wyspy ?

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
30 minut temu, LucaO napisał:

Sufit obecny ,zrobiłem sam bez kompletnej wiedzy , ucząc się właśnie z forum i filmików instruktażowych , 3 lata i nie działo się z nim nic i był wykonany bardzo dobrze  więc myślę że spróbuję swoje siły w dalszej części rozbudowy

To zadaj sobie pytanie ile waży taki sufit i jak rozkłada się ciężar na taki stelaża ile wazy wyspa i na jaka powierzchnię ona będzie oddziaływać? Wtedy może dostrzeżesz problem.

Link do komentarza

Wyspę można zamocować na kilka sposobów zależnie od jej wielkości i rozmieszczenia istniejących profili. Wersja ciężka  to zamocowanie dodatkowego stelaża do sufitu na długich zawiesiach - wymaga zdjęcia fragmentu istniejącego opłytowania lub wywiercenia dużych otworów  umożliwiających  mocowanie uchwytów do sufitu. Wersja "lekka" to wykorzystanie istniejących profili i przykręcenie za pomocą np. kołków typy molly   uchwytów pozwalających na zamocowanie obniżonych profili nośnych.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...