Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
LucaO

Zrobienie wyspy na podiweszanym suficie

Recommended Posts

Witam ,mam w salonie zrobiony sufit podwieszany , zwykły prosty bez żadnych wydziwień 
Jestem w fazie remontu pokoju i chciałbym go troche unowocześnić ,dodając do istniejącego już sufitu podiweszanego  wyspę która będzie znajdowała się na środku tegoż sufitu 
Jak najlepiej , najsolidniej można zrobić konstrukcję do istniejącego już sufitu ? 
W załączniku przesyłam zdjęcie o jaką dokładnie wyspę mi tutaj chodzi 

Pozdrawiam Łukasz

DSC_0017.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do podwieszonego sufitu a raczej do jego konstrukcji podwieszanej wyspy nie umocujesz solidnie, musi ona być przytwierdzona bezpośrednio do stropu i to za pomocą porządnych mocowań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W ostateczności mógłbym zdemontować stare płyty by odsłonić stelaż i zamontoważ pozniej nowe ,więc jak ew zamontować nowy stelaż pod wyspę ? tak to mniej więcej wygląda , jak na zdjęciu 

Sufit obecny ,zrobiłem sam bez kompletnej wiedzy , ucząc się właśnie z forum i filmików instruktażowych , 3 lata i nie działo się z nim nic i był wykonany bardzo dobrze  więc myślę że spróbuję swoje siły w dalszej części rozbudowy :)
 

m18-fpd-502x-milwaukee-fuel-akumulatorova-vrtacka-s-priklepom.jpg

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał już zaplanowane miejsce na tę wyspę - usuń płyty na powierzchni mniejszej niż wyspa i będziesz miał dostęp do stropu - wtedy zrobisz wystarczająco mocne umocowanie do stropu dla najcięższych nawet wysp... Podwiesisz do stropu na żądanej wysokości stelaż dokładnie na wyspę!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, LucaO napisał:

Sufit obecny ,zrobiłem sam bez kompletnej wiedzy , ucząc się właśnie z forum i filmików instruktażowych , 3 lata i nie działo się z nim nic i był wykonany bardzo dobrze  więc myślę że spróbuję swoje siły w dalszej części rozbudowy :)
 

m18-fpd-502x-milwaukee-fuel-akumulatorova-vrtacka-s-priklepom.jpg

To co zaoszczędziłeś na fachowcu wydałeś na pancerną konstrukcję... niewłaściwe instruktaże czytałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wyzej , że mój stelaż wygląda tak jak ten , jest to zdjęcie przykładowe 
Lubię się uczyć i majsterkować , gdybym chciał wydać kase na fachowca to bym tutaj nikomu głowy nie zawracał , a kolejną spraa jest to że przez trzy lata ze sufitem nie stało się kompletnie nic , mieszkając 400 m od szlaku torów gdzie przejezdzają pociągi raz na 30-40 min

Powracając do tematu , czyli może dobrze rozumiem że do stropu kotwie wieszaki obrotowe z prętami i do tego wszystkiego mocuje stelaż z wyspy ?

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, LucaO napisał:

Sufit obecny ,zrobiłem sam bez kompletnej wiedzy , ucząc się właśnie z forum i filmików instruktażowych , 3 lata i nie działo się z nim nic i był wykonany bardzo dobrze  więc myślę że spróbuję swoje siły w dalszej części rozbudowy

To zadaj sobie pytanie ile waży taki sufit i jak rozkłada się ciężar na taki stelaża ile wazy wyspa i na jaka powierzchnię ona będzie oddziaływać? Wtedy może dostrzeżesz problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyspę można zamocować na kilka sposobów zależnie od jej wielkości i rozmieszczenia istniejących profili. Wersja ciężka  to zamocowanie dodatkowego stelaża do sufitu na długich zawiesiach - wymaga zdjęcia fragmentu istniejącego opłytowania lub wywiercenia dużych otworów  umożliwiających  mocowanie uchwytów do sufitu. Wersja "lekka" to wykorzystanie istniejących profili i przykręcenie za pomocą np. kołków typy molly   uchwytów pozwalających na zamocowanie obniżonych profili nośnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.11.2017 o 19:33, mhtyl napisał:

Do podwieszonego sufitu a raczej do jego konstrukcji podwieszanej wyspy nie umocujesz solidnie, musi ona być przytwierdzona bezpośrednio do stropu i to za pomocą porządnych mocowań.

Potwierdzam, miałem już kiedyś podobny pomysł i się nie sprawdziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Znam pana Józka, który z każdego nietypowego otworu potrafi zrobić absolutnie typowy. Nawet jeśli trzeba to w piramidzie. Podać do niego telefon? Zbereźnik...
    • Taka googlowa jakaś...
    • Dzień dobry. Posiadamy w ofercie blachodachówkę płaską IRYD. Swoim nowatorskim kształtem doskonale wpisuje się w nowoczesną i przemysłową zabudowę. Prosta i szybka w montażu. Ekonomiczna, do koniecznego minimum ograniczona ilość odpadów. Produkowana jest w trzech rodzajach powłok zabezpieczających: PURMAX 40um, PURLAK 50um, PURMAT 50um. PURMAX to połączenie dwóch warstw poliestru+poliuretanu. Występuje ona w czterech kolorach: cegła, brąz, czerń oraz ciemny grafit i jest to połączenie 25 µm powłoki poliestrowej na 15 µm warstwie poliuretanu. Na taki rodzaj powłoki udzielana jest 20-letnia gwarancja producenta. PURLAK i PURMAT to powłoki poliuretanowe z grubą 50-mikronową warstwą lakieru poliuretanowego, co chroni pokrycie nie tylko przed korozją ale również przed szkodliwym działaniem promieniowania UV. Występuje w 6 kolorach - PURLAK i 7 kolorach PURMAT. Udzielana jest 30-letnia gwarancja na te powłoki. Tutaj więcej o powłokach: https://pruszynski.com.pl/powloki-ochronne.php    
    • Zastosowanie odpowiedniej warstwy styropianu w żadnym wypadku nie spowoduje zawilgocenia ściany. Z kolei przyklejanie bardzo cienkiej warstwy jest trudne w realizacji, dość pracochłonne  i przynosi małe korzyści z tytułu poprawy cieplnej ścian zewnętrznych. Jeżeli inwestor życzy sobie elewację bez dodatkowego ocieplenia wówczas  elewację można zrobić poprzez wyrównanie podłoża, następnie wykonanie warstwy zbrojonej (siatka zatopiona w warstwie kleju) następnie gruntowanie gruntem sczepnym, który poprawia  przyczepność tynku do podłoża i separuje ewentualne wzajemne oddziaływanie mineralnych podłoży na warstwę tynku. Drugi sposób może okazać się  bardziej racjonalny, ponieważ wykonując prace związane z elewacją, niewielkim nakładem finansowym można poprawić izolacyjność ścian zewnętrznych, co w perspektywie dalszej eksploatacji powinno przynieść korzyści z tytułu mniejszego zużycia energii na potrzeby grzewcze. W sytuacji kiedy już jesteśmy zdecydowani na zwiększenie ochrony cieplnej, najbardziej adekwatnym materiałem jaki powinien zostać użyty do ocieplenia jest styropian grafitowy Termo Organika z linii TERMONIUM, który ma znacznie lepsze właściwości izolacyjne niż zwykły biały styropian przy takiej samej grubości. W przypadku budynków docieplanych grubość stosowanej izolacji zazwyczaj jest kompromisem wynikającym z pewnych ograniczeń architektonicznych (zamontowane okna, obrys dachu, itp.) Na koniec warto podkreślić fakt, iż osiągniecie najwyższych jakościowo standardów będzie możliwe przy zastosowaniu kompletnego systemu, gdzie wszystkie składniki pochodzą od jednego producenta, co daje gwarancję kompatybilności danego rozwiązania i w połączeniu z odpowiednim wykonawstwem będą stanowić o trwałości elewacji.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...