Skocz do zawartości

Front tyłem do wjazdu


Kozi

Recommended Posts

Napisano

Witam serdecznie. Chciałem zapytać o Wasze opinie o mojej koncepcji ustawienia domu na działce. Moja działka (20X40)graniczy od północy z droga powiatową a od południa z droga gminną dojazdową. MPZP nakazuje obsługę komunikacyjną drogami dojazdowymi i zakazuje wykonywania zjazdów bezpośrednio z działek na drogę powiatową. Do mojej działki prowadzi ślepa ulica, z której mam realizować zjazd (ulica graniczy od południa z moją działką na długość 5,5 metra od strony zachodniej, dalej jest działka sąsiada) . Obowiązująca linia zabudowy to 13 m od północnej granicy działki. I teraz pytanie. Chciałbym zbudować parterowy dom ok. 100 m2 (dach dwuspadowy – MPZP) tak, aby salon z tarasem i sypialnie zorientowane były na południe.  Czy uwzględniając położenie działki i dostęp do chodnika drogi powiatowej nie będzie błędem, jak wejście do domu zlokalizuję zorientowane na północ, pomimo że brama wjazdowa będzie od południa?  Domy sąsiadów mają takie „gospodarcze” wyjścia z domu od północy, jednak główne wyjście, bramę i furtkę mają od południa. Od północy mają dodatkowe furtki dzięki temu wychodzą bezpośrednio ze swoich działek na chodnik przy drodze powiatowej, co jest dość wygodne bo nie muszą brnąć w błocie idąc drogą dojazdową ,która i tak po 300 metrach włącza się w powiatową. Moja koncepcja jest taka, że chciałbym  od południa  umieścić  salon i sypialnie a kuchnię, łazienkę, spiżarnię i wiatrołap dać od północy. Wtedy od strony  drogi powiatowej asfaltowej widać byłoby front domu z furtką a przed nim przed ogród, a od strony południowej byłaby wypoczynkowa część ogrodu z tarasem plus miejsce parkingowe zaraz przy bramie.  Jedyny mankament tego ustawienia jaki na tę chwilę przychodzi mi do głowy,  to konieczność pokonania dość długiej drogi od i do miejsca parkingowego, które byłoby zlokalizowane zaraz za bramą wjazdową od południa.

 

Załączam mapkę.

 

Działka.JPG

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Witam ponownie. Temat wejścia już ogarnąłem. Ale nurtuje mnie sprawa związana z zapisem MPZP dotyczącą obsługi komunikacyjnej. Tak jak pisałem powyżej graniczę z drogą powiatową od północy i gminną dojazdową od południa, z której to mam zrobić zjazd na działkę. A co w sprawie dodatkowych furtek od północy umożliwiających wyjście z działki prosto na chodnik. W planie stoi zakaz lokalizacji zjazdów z drogi powiatowej (od północy) i obsługa komunikacyjna z dróg gminnych dojazdowych (od południa). Zjazdu nie mogę zrobić, a furtkę na drogę powiatową mogę?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...