Skocz do zawartości

Wykończenie otworu okiennego w mieszkaniu


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich,

 

Jestem w sytuacji jak na ponizszym zdjeciu i chcialbym wykonczyc glif okienny w taki sposob aby zrownac go z oscieznica okienna. Myslalem aby w tym celu na oscieznice nakleic profil przyokienny dylatacyjny z siatka, a miedzy siatke i sciane wkleic styropian XPS. Calosc obrobic klejem do styropianu i na koniec gladz.

Co sadzicie o takim rozwiazaniu?

IMG_20170828_182953_jpg_300x300_q85.jpg

 

Mam tylko 2 pytania:

1) Czy wybrac profil z gumowa uszczelka czy bez niej?

1) Czy ta biala obramowka widoczna na zdjeciu ponizej, to wlasnie gumowa uszczelka, czy ten bialy plastikowy element korytka na tynk?

IMG_0045_jpg_300x300_q85.jpg

 

A moze zdecydowalibyscie sie jeszcze inaczej to rozwiazac?

Napisano

Dzieki za odpowiedz. Mam tak zrobione w 1 pokoju no i w 1 miejscu "peklo" - ten akryl odpada. Dlatego myslalem aby wykonczyc to w inny sposob? Chyba ze popelniony zostal jakis blad przy takim wykonczeniu, ktorego moge sie teraz ustrzec?

Napisano

Ktoś źle wymierzył okno? Jeśli to od wewnątrz to styropianu nie dawaj, gk i gładź jeśli masz dobrze wentylowane pomieszczenie to będzie ok. profil z gumka lub dobrej jakości akryl

Napisano

W jakim sensie zle wymierzyl okno?

Jezeli zdecydowalbym sie na taki profil z gumka i siatka, to mam tylko 1 pytanie: czy ten bialy element widoczny na zdjeciu powyzej to jest wlasnie gumka (uszczelka), czy moze plastikowy fragment rowka na tynk?

A gdybym chcial jednak dac akryl, to jaki polecicie? W 1 pokoju mam jakis Soudala i niestety odpada miejscami.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 27.09.2017 o 06:39, Belliash napisał:

W jakim sensie zle wymierzyl okno?

Jezeli zdecydowalbym sie na taki profil z gumka i siatka, to mam tylko 1 pytanie: czy ten bialy element widoczny na zdjeciu powyzej to jest wlasnie gumka (uszczelka), czy moze plastikowy fragment rowka na tynk?

A gdybym chcial jednak dac akryl, to jaki polecicie? W 1 pokoju mam jakis Soudala i niestety odpada miejscami.

Napisałeś że jestes w sytuacji jak na zdjęciu, jak dla mnie to za małe okno tam jest co do wiekości otworu okiennego.

Tak, właśnie tak widać tą gumkę z profilu. W rowek idzie tynk lub gładź.

Fachowcy z reguły polecają akryl lekki szpachlowy, ale czy będzie najlepszy to nie wiem. Ja osobiście stosowałem kupiony w LM firmy Jeger, sufit podwieszany i przy ramach okiennych. Ponad 2 lata żadnych rys i pęknięć nie widać.

 

Tak wygląda profil.

 

profil_przyokienny_bezsiatki_opis.jpg.59db282c1335bd8cd1018534d9a5aa52.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...