Skocz do zawartości

Dobra, zamykana kratka wentylacyjna do łazienki


Recommended Posts

Witam serdecznie,
chcę wymienić kratkę wentylacyjną w łazience na taką, która jest mechanicznie zamykana. Z obecnej kratki, którą mam strasznie wieje zimnym powietrzem i chcę ją szczelnie zamykać jak jest nie potrzebna. Im szczelniej tym lepiej - ograniczę w ten sposób straty ciepła.
Nie mam doprowadzonych przewodów elektrycznych, dlatego nie może być to kratka zasilana elektrycznie.
Otwór na kratkę ma fi 120. Kratka musi być koniecznie biała.
Jaką konkretnie kratkę polecacie, które zminimalizują straty ciepła? Macie jakieś doświadczenie?

Z góry dzięki za pomoc :D

PS zaznaczę jeszcze, że w łazience nie mam żadnego piecyka na gaz itp także mogę szczelnie zasłaniać i odsłaniać np tylko gdy chcę wywietrzyć po kąpieli.

Link do komentarza

Dlaczego wieje? Ta kratka powinna ciągnąć powietrze, a nie wywiewać!

Jak rozwiązaną masz wentylację? Mieszkasz w domku, czy w bloku?

Jeśli szczelnie zasłonisz kratkę zakłócasz obieg wentylacji, właściwie całkowicie ją zamykasz i likwidujesz!

 

Link do komentarza

Wentylacja wygląda w ten sposób: w łazience wybity jest otwór do kanału wentylacyjnego . Kanał wentylacyjny jest w kominie.

Mieszkam w budynku z lat 50-tych z czerwonej cegły, 6 mieszkań w jednym budynku, 3 kondygnacje. Kilka miesięcy temu kominiarz był, mierzył przepływ powietrza przy kratkach wentylacyjnych i nie powiedział, że coś jest nie w porządku.

Link do komentarza

- Typowy objaw braku nawiewu (wentylacji) w mieszkaniu - zapewne szczelne okna.

- Być może (jeśli jest lokal poniżej), ktoś podłączył w tym pionie wentylator.

- bez względu na przyczynę odradzam instalowanie kratki zamykanej na stałe przez użytkownika - raczej poszukać kratki z klapą/zaworem zwrotnym, np:

7be4b249eec9e387d8db01b989a8303d.jpgKratka_z_siatka_Vents_biala_190_x_190_mm

19 minut temu, xfr82 napisał:

Kilka miesięcy temu kominiarz był, mierzył przepływ powietrza przy kratkach wentylacyjnych i nie powiedział, że coś jest nie w porządku.

A co na ten fakt administracja ?

Ps. A inne kratki np. w kuchni działają prawidłowo ?

Link do komentarza

Opisałeś nie wentylację, tylko otwór wybity do kanału wentylacyjnego :icon_confused:...

grawKANALOWA.jpg.7a9b2a5f2ea38c3ac8e41312e816d709.jpg

 

wentylacja_mechaniczna_schemat_240615.jpg.6ceb3c7f10d9e14614cfe7b7ed90ccf2.jpg

U Ciebie nie ma zapewnionego NAPŁYWU świeżego powietrza, jego cyrkulacji wewnątrz mieszkania :bezradny:

 

 

I dmucha "pod prąd"...

4 minuty temu, bajbaga napisał:

Być może (jeśli jest lokal poniżej), ktoś podłączył w tym pionie wentylator.

Taki efekt również może wywołać mocniejszy wentylator zamontowany wyżej....

Link do komentarza
47 minut temu, xfr82 napisał:

Kilka miesięcy temu kominiarz był, mierzył przepływ powietrza przy kratkach wentylacyjnych

Jak to się odbywało?

Pewnie Ty stałeś w otwartych drzwiach łazienki, w którymś pokoju było otwarte okno i... było co mierzyć...

Czy w drzwiach łazienkowych na dole masz kratkę wentylacyjną - przepisy wymagają minimum 200 cm2, tzn taki otwór np. 40x5 cm  albo drzwi w łazience podcięte 3-4 cm nad podłogą?

Czy masz nawiewniki w oknach, albo - kiedyś, w tych latach, robiło się kratki pod oknami, niektóre miały przesuwane "zaślepki", ograniczające napływ zimnego powietrza?  Później ludzie i ekipy ocieplające te domy bezkrytycznie zaklejały te kratki :zalamka:  Moja ciocia-babcia ma taki otwór wentylacyjny głęboko w szafce pod oknem, oczywiście od zewnętrznej strony ten otwór został przy termomodernizacji zaklejony i zastyropianowany :bezradny:.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...