Skocz do zawartości

Jakie właściwości ścian są najważniejsze?


Recommended Posts

Gość nibylandia
Napisano

Co do akustyczności to niby racja, że kluczowe są dobre okna. Tak, ale to nie pomoże w dobrej izolacyjności akustycznej wewnątrz domu. Ściany wewnętrzne często muruje się z byle czego i potem ludzie narzekają na kiepską izolacyjność. Najlepsze na ściany wewnętrzne są ciężkie materiały murowane - silikat albo ceramika. Ściany betonowe albo z płyt GK to potencjalne źródło frustracji w domu :)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Moim zdaniem najważniejsze są dobre parametry docelowe ścian (po ociepleniu i zatynkowaniu) nie ma sensu porównywać tylko parametrów materiałów nośnych, bo to nie miarodajne. Możemy się tylko zastanawiać z jakim materiałem najtaniej będzie dojść do oczekiwanych parametrów. Ja to sprawdzałem na swoim przykładzie i wychodziło mi, że ceramiką... ceramika generalnie ma dobre wszystkie parametry (nie wybitne, ale nie ma właściwie słabych punktów). O betonie komórkowym czy o silikacie tego niestety nie można powiedzieć.

Napisano (edytowany)
  Dnia 29.08.2017 o 13:25, Gość nibylandia napisał:

Co do akustyczności to niby racja, że kluczowe są dobre okna. Tak, ale to nie pomoże w dobrej izolacyjności akustycznej wewnątrz domu. Ściany wewnętrzne często muruje się z byle czego i potem ludzie narzekają na kiepską izolacyjność. Najlepsze na ściany wewnętrzne są ciężkie materiały murowane - silikat albo ceramika. Ściany betonowe albo z płyt GK to potencjalne źródło frustracji w domu

Rozwiń  

Skuteczność izolacji  zależy od rodzaju dźwięku i rodzaju izolacji. W domu często lepiej wytłumi dźwięki scianka warswowa typu płyta + wełna + płyta, niż sama ceramika - ale oczywiście do ceramiki można dodać inne warstwy. Tak więc nie ma jednego antidotum na dźwięk. Mało - to b. niekiedy skomplikowane. Np. beton jest b. przydatny w budowie przegrody akustycznej :14_relaxed: ale nie wszystkich częstotliwości.

 

A ogólnie też nie ma panaceum - różne rodzaje materiałówi ścian będą pasować do różnych celów.

 

I jeszcze - b. dobry artykuł - wg mnie, oczywiście. Dlatego dalem punkcik :14_relaxed:

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ściany zewnętrzne muszą spełniać kilka różnych parametrów, nie tylko być dobrą przegrodą termoizolacyjną. Gdyby tak było wszyscy budowaliby domy ze styropianu :P Biorąc pod uwagę wszystkie kluczowe parametry (termika, akustyka, odporność na ściskanie) to najlepszym wyborem wydaje się być ściana dwuwarstwowa z elementem nośnym z materiału dobrego akustycznie (ceramika poryzowana, silka). Ściany 1W w zdecydowanej większości nie są w stanie spełnić wszystkich tych trzech parametrów w zadowalającym poziomie.

Napisano (edytowany)
  Dnia 21.12.2017 o 12:27, Gość kipex napisał:

Biorąc pod uwagę wszystkie kluczowe parametry (termika, akustyka, odporność na ściskanie) to najlepszym wyborem wydaje się być ściana dwuwarstwowa z elementem nośnym z materiału dobrego akustycznie (ceramika poryzowana, silka).

Rozwiń  

Bardzo dobrym akustycznie i konstrukcyjnie materiałem jest lite drewno. Niestety jest łatwopalne i ma słabą akumulację ciepła w porównaniu do ceramiki. 

Nie ma idealnego - jak na razie  - jednorodnego materiału konstrukcyjnego na ściany.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...