Skocz do zawartości

Która młotowiertarka


XandriX

Recommended Posts

Siemanko, 

kupiłem sobie wiertarko-wkrętarkę Ryobi bez udaru. Z tym udarem to trochę żałuję ale też nie do końca. Przynajmniej jest lżejsza. 
Teraz chcę kupić młotowiertarkę. W zasadzie będzie to do domowego użytku. Planuję między innymi poprowadzić elektrykę w betonie i dorobić ze 2 gniazdka elektryczne a także skuć płytki i ewentualnie terakotę. Jak również trochę otworów porobić. Standardowo do domowego użytku. Zastanawiam się nad dwiema opcjami. 

1. Młotowiertarka Skil 850W 1036 AK - w zestawie są 3 wiertła do betonu i 2 dłuta oraz walizka oraz adapter do normalnych wierteł w cenie 465zł 

2. Młotowiertarka Ryobi RSDS680-K 680 W sieciowa - w zestawie 1 wiertło do betonu i walizka oraz adapter do wierteł w cenie 418 zł 

No tak wygląda jakby ta młotowiertarka firmy Skil była dużo lepsza pod każdym względem oprócz wagi i taniej wychodzi. Wiem, że Ryobi jest lżejsza od Skila (na stronie jest błąd co do wagi Ryobi). 

Jeszcze z tego co zauważyłem do Skil ma regulację prędkości co wydaje mi się byłoby dobrym rozwiązaniem przy wierceniu w cegle, żeby za dużo nie roztrzaskać cegły. Nie wiem czy z Ryobi można podobnie. Ale od biedy zawsze chyba mogę użyć wiertarko-wkrętarki. 

Moglibyście udzielić mi rady ? 

Pozdrawiam !

Link do komentarza
Gość mhtyl

W tamtym temacie o ile go czytałeś jest trochę na temat wyboru.

 Jeżeli chcesz kupić do domowego użytku i nie wiesz która wybrać (ale widzę że skłaniasz się  ku temu Skilowi) to mogę Ci doradzić abyś udał się do sklepu gdzie występują te dwa modele (najprędzej znajdziesz je w dużych hipermarketach budowlanych) i wypróbować, wsiąść do ręki i się "pobawić" zobaczysz wtedy sam która lepiej leży Ci w rekach. Wiesz, która byś nie kupił może posiadać jakąś wadę fabryczną a  wtedy będziesz psioczył że to szajs. która byś nie kupił na pewno spełni swoje zadanie.

Link do komentarza
Gość mhtyl
1 godzinę temu, XandriX napisał:

No właśnie Skila nie mam tutaj ani w Castoramie ani w Liroy. Może w jakimś mniejszym sklepie. A orientujesz się czy tym sprzętem mogę spokojnie skuć terakotę na balkonie czy już by tylko młot udarowy wchodził w grę ?

Skil ma energie udaru 2,7 J a Ryobi 2 J odpowiedz jednoznaczna bierz mocniejszą. Skil i Ryobi ma opcje samego kucia a im większa energia udaru tym lepsza. Spokojnie podołasz swojemu zadaniu tą maszyną.

Jeżeli masz już na wyposażeniu swoim wiertarkę to może kup młot udarowy np coś takiego, niedrogiego https://www.google.pl/aclk?sa=l&ai=DChcSEwjYiLeJ97DVAhXMFdMKHQymBbsYABAMGgJ3Yg&sig=AOD64_1UD7S2fYsbeiYvZIvWSHfqekHgaw&ctype=5&q=&ved=0ahUKEwiGgLWJ97DVAhXoAsAKHWeUAtwQpysILA&adurl=

energie udaru ma 4,2  J a kosztuje wg podanej ceny 200 zł.

Link do komentarza

No właśnie dlatego w kierunku Skila przychylniejszym okiem i jeszcze niby jest regulacja obrotów co też na plus. Dzięki za podpowiedź z tym młotem. Nie mam niestety wiertarki z udarem. No to w takim razie będzie Skil chyba, że znasz jeszcze coś z tej serii wartego zwrócenia uwagi ?

Jeszcze mam pytanie opcji blokady obrotów do lekkich prac wymagająycych kucia z ruchem osiowym dłuta. Rozumiem, że jest to mocniejsze kucie np. do terakoty?

Edytowano przez XandriX (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl

Ta młoto wiertarką przy użyciu futerka z redukcją na sds-a małymi wiertłami nie powiercisz (ma lekkie bicie), ale masz już wkrętarkę to może zastąpić wiertarkę od biedy. Jeżeli chciałbyś kupić wiertarkę z udarem to tylko taką która ma wrzeciono w obudowie aluminiowej i jest na łożyskach, wszelakie wiertarki udarowe z obudową plastykowa i udarem nie nadają się do pracy ciągłej z udarem bo przeważnie wrzeciono w takich wiertarkach jest na tulejce i pod wpływem wstrząsów się wyrabia obudowa plastykowa i wrzeciono ma bicie.

Masz trzy opcje pracy wrzeciona, wiercenie bez udaru, wiercenie z udarem i samo kucie, czyli po zamontowaniu przecinaka lub płetwy narzędzie skuwa. Regulacja obrotów to przy takiej młoto wiertarce uważam za zbyteczną rzecz, lepsza była by gdyby miała dwa biegi.

Co więcej? trudno mi coś teraz podpowiedzieć nie znając dokładnie do czego chcesz używać tych elektronarzędzi.

Link do komentarza

Nie masz czego żałować, ten udar w we wkrętarce to nic cudownego, ot kolejny dodatek aby szybciej coś się zpsuło.:icon_biggrin:

Zdaj relacje z pracy tym Skilem,w szczególności jak daje rade udar.

Link do komentarza

Siemanko. No na razie nic szczególnego nie zrobiłem. Wywierciłem 4 otwory pod kołki 6. Wierciłem zwykłymi wiertłami do betonu bez udaru. Bałem się, że płytki odpadną jak dam udar. Wolałem nie ryzykować. Ku mojemu zdziwieniu wiertło wchodziło elegancko bez problemów. Chciałem dać na początku bez udaru a później udar, ale poszło do końca.... Znajdę gdzieś kawał mocnej ściany w piwnicy  i przetestuję i dam znać ;p

A zapytam jeszcze o jedno:

Chciałem wkręcić wkręty fi5  w kołki moją wiertarko-wkrętarką i nie wkręciło praktycznie nic.... musiałem ręcznie. Zastanawiam się czy wkrętarka nie jest walnięta czy to normalne ? Mam wiertarko wkrętarkę 18 V Ryobi... zawsze ręcznie dokręcałem i nie mam odniesienia ... ;/

Edytowano przez XandriX (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
11 godzin temu, XandriX napisał:

Chciałem wkręcić wkręty fi5  w kołki moją wiertarko-wkrętarką i nie wkręciło praktycznie nic.... musiałem ręcznie. Zastanawiam się czy wkrętarka nie jest walnięta czy to normalne ? Mam wiertarko wkrętarkę 18 V Ryobi... zawsze ręcznie dokręcałem i nie mam odniesienia ... ;/

a jakie masz ustawienia na futerku ???

znaczy kiedy sprzęgło ma zadziałać przy jakim oporze ?

Link do komentarza
17 godzin temu, XandriX napisał:

Siemanko. No na razie nic szczególnego nie zrobiłem. Wywierciłem 4 otwory pod kołki 6. Wierciłem zwykłymi wiertłami do betonu bez udaru. Bałem się, że płytki odpadną jak dam udar. Wolałem nie ryzykować. Ku mojemu zdziwieniu wiertło wchodziło elegancko bez problemów. Chciałem dać na początku bez udaru a później udar, ale poszło do końca.... Znajdę gdzieś kawał mocnej ściany w piwnicy  i przetestuję i dam znać ;p

A zapytam jeszcze o jedno:

Chciałem wkręcić wkręty fi5  w kołki moją wiertarko-wkrętarką i nie wkręciło praktycznie nic.... musiałem ręcznie. Zastanawiam się czy wkrętarka nie jest walnięta czy to normalne ? Mam wiertarko wkrętarkę 18 V Ryobi... zawsze ręcznie dokręcałem i nie mam odniesienia ... ;/

W płytkach zawsze wierci się bez udaru, w innym razie płytki by popękały.

Ta Ryobi ma kilka ustawień siły docisku aż do pozycja "wiercenie" to pokrętło między korpusem wkrętarki a futerkiem. Czy jak [próbowałeś dokręcić to coś strzelało we wkrętarce?

Link do komentarza

Przyczyn niepowodzenia z wkręceniem wkrętów może być wiele. Niestety mamy zbyt mało informacji, aby jednoznacznie określić co było bezpośrednim powodem właśnie w Pana przypadku. Wkrętarka 18 V powinna sobie z takim wkrętem swobodnie poradzić. Dla przykładu wkrętarka BOSCH typu GSR Mx 2 Drive osiąga moment obrotowy 10 Nm, a ma akumulator tylko 3,6 V. Parametry te w zupełności wystarczają do wkręcania 5 mm wkrętów.

Link do komentarza

No właśnie próbowałem różnych ustawień. Od małego momentu obrotowego  do dużego.  Wkrętarka przeskakiwała.. Teraz przypomniałem sobie, że główka wkrętu była na PZ2 a ja użyłem bitu PZ1 może dlatego... nie mogę sobie teraz cholera  przypomnieć jak się zachowywała wkrętarka przy dużym momencie ... czy sprzęgło czy bit się ślizgał po główce... Bo jak się bit ślizgał to może rzeczywiście kwestia źle dobranego bitu...

Link do komentarza
2 godziny temu, XandriX napisał:

No właśnie próbowałem różnych ustawień. Od małego momentu obrotowego  do dużego.  Wkrętarka przeskakiwała.. Teraz przypomniałem sobie, że główka wkrętu była na PZ2 a ja użyłem bitu PZ1 może dlatego... nie mogę sobie teraz cholera  przypomnieć jak się zachowywała wkrętarka przy dużym momencie ... czy sprzęgło czy bit się ślizgał po główce... Bo jak się bit ślizgał to może rzeczywiście kwestia źle dobranego bitu...

Nie musisz sprawdzać poprawności działania sprzęgiełka przy wkręcaniu, jest prostszy sposób. Jeżeli ustawisz sprzęgiełko na pozycje od jak najmniejszej wartości do pozycji "wiercenie" to trzymając/ściskając futerko wkrętarki przy najmniejszej wartości utrzymasz futerko a sprzęgło będzie przepuszczać co będzie objawiało się charakterystycznym terkotaniem, przy pozycji "wiercenie" ręką nie utrzymasz futerka. Jeżeli ta wkrętarka ma biegi to rób próbę na I biegu.

Może być jeszcze winna bateria, nie trzyma "mocy" i pod obciążeniem nie ma siły aby podołać dużemu poborowi prądu.

Zrób próbę, jak coś nie tak to jeżeli masz na nią jeszcze gwarancję, reklamuj ją.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...