Skocz do zawartości

tynk wewnetrzny


Recommended Posts

Napisano
icon_biggrin.gif witam jestem na etapie wyboru tynku i do konca niewiem jaki wybrac czy tradycyjny czy gipsowy icon_confused.gif:
czytalem juz pare opini na te tematy i bardziej jestem za tradycyjnym no ale kto wie bo i tradycyjne tez jada z agregatu i powiedzieli ze do 2 tygodni sie wyrobia no niewiem POMOCY
Napisano
To jak z wyższością świąt Bożego Narodzenia ...
Tak samo co wybrać na ściany: gazobeton czy pustaki ceramiczne? To wszystko zależy jakie bardziej Ci się podobają. My wybraliśmy gipsowe bo są gładkie i nie trzeba już robić gładzi lub innych wygładzających czynności; łatwiej się uszkadzają, ale bez śladu wszystko samemu można naprawić; kąty są idealne. To z grubsza zalety. Jeżeli ktoś lubi chropowate to wybiera tradycyjne.
Napisano
Witam
to co mam folie na sciane zalozycz sciany mam suche bo minie dokladnie rok w polowie sierpnia na dach to podstawa ale tego nierozumiem no ale mam prawo bobym tu niepisal ale dzieki za pomoc i prosze o wyjasnienie jesli mozesz

a co do tynkow gipsowych to mam obawy i wydaje mi sie ze lepiej polozyc tradycyjne i na to gladz widzialem u znajomego jak mu sie to w scianach kisilo gips trzimie wilgoc a po drugie jakie kolwik zadrapanie robi sie rysa i jest to widoczne PO 3 to i tak po gipsowych trzeba szlifowac no i czasami som poprawki no chyba ze ktos placi za metr z materialem 30 zeta to moze jest to idealnie ale czy warto icon_confused.gif:


POZDRAWIAM
Napisano
Jeżeli suchej ściany (podobnie jak suchego dachu) nie zabepieczysz folią paraizolacyjną, to po każdej zimie jej wilgotność będzie rosła. Nawet 4%-towe zawilgocenia to 50% izolacyjności. Po to wymyślono tynki suche (fermacell , rygips czy g/k) by zabezpieczać rónież ściany przed zgubnym działaniem wody na izolacje termiczne. W czasach gdy ściana była betonowa czy z cegły (ciepła na zwnątrz) a powietrze zimą przesuszone (zupełnie nieszczelne , mocno "wiejące" okna ) problemu nie było. Ale teraz, gdy są technologie, by ściany też izolować, czemu nie skorzystać???!
Napisano
Cytat

Jeżeli suchej ściany (podobnie jak suchego dachu) nie zabepieczysz folią paraizolacyjną, to po każdej zimie jej wilgotność będzie rosła. Nawet 4%-towe zawilgocenia to 50% izolacyjności. Po to wymyślono tynki suche (fermacell , rygips czy g/k) by zabezpieczać rónież ściany przed zgubnym działaniem wody na izolacje termiczne. W czasach gdy ściana była betonowa czy z cegły (ciepła na zwnątrz) a powietrze zimą przesuszone (zupełnie nieszczelne , mocno "wiejące" okna ) problemu nie było. Ale teraz, gdy są technologie, by ściany też izolować, czemu nie skorzystać???!





WITAM

Dieki za rady a mam jeszcze jedno pytanie co ty proponujesz

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry,   Pytanie o to, czy lepiej wybrać blachę w macie czy w połysku, wraca bardzo często i nic dziwnego, bo to decyzja, która wpływa nie tylko na wygląd domu, ale też na późniejsze użytkowanie dachu. Matowe wykończenie daje efekt spokojniejszy i bardziej elegancki, świetnie komponuje się z otoczeniem i nie odbija tak mocno światła. Dzięki swojej strukturze lepiej znosi drobne zarysowania i skuteczniej maskuje kurz czy pyłki, co sprawia, że dach dłużej prezentuje się schludnie. Połysk natomiast ma zupełnie inny charakter – dach błyszczy w słońcu i przyciąga uwagę, a gładka powierzchnia sprawia, że łatwiej jest go oczyścić i trudniej, by osadził się na nim mech.   Warto jednak podkreślić, że sam wybór matu albo połysku nie decyduje jeszcze o trwałości. Kluczowa jest powłoka ochronna zastosowana przez producenta. To ona odpowiada za odporność na promieniowanie UV, korozję czy utratę koloru. W ofercie są różne warianty – od standardowych powłok poliestrowych, które zapewniają solidną ochronę na kilkanaście lat, po trwalsze systemy poliuretanowe (np. PURMAT), które oferowane są z gwarancją do nawet 50 lat i lepiej radzą sobie w zmiennych polskich warunkach pogodowych.   Dlatego wybierając dach, warto najpierw zastanowić się nad oczekiwaniami estetycznymi – czy bliższy jest spokojny mat, czy wyrazisty połysk – a dopiero później dobrać do tego odpowiednią powłokę, która zagwarantuje trwałość. Ostatecznie wygląd to kwestia gustu, ale jakość powłoki to kwestia praktyczności i bezpieczeństwa inwestycji. Więcej o powłokach => https://pruszynski.com.pl/produkt/powloki-ochronne/ ________________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa
    • Komentarz dodany przez Tadek: retruś, ja sie nie zesrałem ale za to Ty to jesteś cały obesrany od tych wulgaryzmów na forum. jedynie co potrafisz to głupio i po chamsku dosrywać innym. Miało być Tadek a nie Tedek to tak gwoli wyjaśnienia (literówka się wkradła)
    • Najskuteczniejszy jest środek o nazwie WYMIANA na nową. Na naprawę pęknięć w ceramice szkoda czasu i atłasu. Można by się bawić gdyby to coś było starożytne (czyli bardzo cenne), a po naprawie stało w hermetycznej gablocie. Jednak umywalka będzie zawsze, jak wyżej wspomniano, narażona na zabrudzenia i te rysy ponownie się ujawnią. Dlatego taniej jest wymienić na nową i nie zawracać sobie rzyci.   PS. Kiedyś pęknięcie szklanki naprawiałem sokiem z czosnku, ale w użytkowaniu to wszystko się wypłucze i rysa znowu będzie.
    • Na dłuższą metę nic tu nie zadziała. W pęknięcia szkliwa zawsze wejdzie nieco brudu. Świeżo po wyszorowaniu będą mało widoczne, jednak szybko się to zmieni. 
    • Można spróbować gotowymi zestawami naprawczymi dostępnymi w różnych sklepach internetowych. Pewnie cały proces przypomina pastowanie rys na karoserii samochodu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...