Skocz do zawartości

Wyprowadzenie rurociągu dla powietrznej pompy ciepła na przyszłość


Recommended Posts

Witam,

ostatnio w mojej Gminie był program dofinansowanie na OZE, m.in. na powietrzne pompy ciepła. Niestety dla mojej Gminy zabrakło pieniędzy. W przyszłości, gdy pojawi się podobny program, planuję wziąć w nim udział.

Montaż takiej pompy ciepła wymaga fizycznego połączenia jednostki zewnętrznej z wewnętrzną rurociągiem miedzianym i przewodami zasilająco-sterującym. Identycznie jak w klimatyzacji.  W najbliższym czasie zamierzam wykończyć frontowe wejdzie ze schodami a w tej okolicy umieścił bym jednostkę zewnętrzną. Kotłownię mam przy samym wejściu.

Jako, że mam w rodzinie montażystę klimatyzacji, to podsunął mi pomysł, by teraz wpuścić rurociągi o popularnych średnicach, nabić azotem, obok położyć przewody i niech to wszystko sobie czeka w ziemi.

Długość tego wszystkiego to było by z 5m. Co o tym sądzicie? 

Link do komentarza

pomysł dobry...na pewno robili tak ludzie, którzy planowali w przyszłości robić DZ pod PC - na etapie fundamentów robili przepusty i wkładali rurę o odpowiedniej średnicy, żeby na późniejszym etapie budowy oszczędzić sobie pracy. Nie wiem tylko, czy jest konieczność nabijania tego azotem(no ale twój przypadek jest inny niż przy DZ).

Twoja sytuacja jest trochę inna, ale skoro jesteś na 100% zdecydowany, to po co w przyszłości dewastować teren....
Aha, jak chcesz kłaść już rury na gotowo, to gdzieś  wyczytałem, że do PC stosuje się inne otuliny niż do klimatyzacji (czytaj - droższe) - i że różnie z tym bywało u wykonawców ;)

 

Link do komentarza

Pomysł jak najbardziej słuszny. Nawet nie trzeba wypełniać rurek azotem, wystarczy je szczelnie zaślepić na obu końcach. Tak przy okazji, to z jakiego względu jednostka zewnętrzna ma być oddalona o kilka metrów od budynku?

Do izolacji rurociągów pomp ciepła faktycznie są stosowane otuliny o lepszych parametrach, np. kauczukowe zamiast typowych pianek. Są np. bardziej odporne na zawilgocenie.

Link do komentarza
Dnia 16.06.2017 o 19:11, aaaa napisał:

pomysł dobry...na pewno robili tak ludzie, którzy planowali w przyszłości robić DZ pod PC - na etapie fundamentów robili przepusty i wkładali rurę o odpowiedniej średnicy, żeby na późniejszym etapie budowy oszczędzić sobie pracy. Nie wiem tylko, czy jest konieczność nabijania tego azotem(no ale twój przypadek jest inny niż przy DZ).

Pierw myślałem o peszlu, Arot albo podobnym, ale powiedziano mi, że przy takiej odległości są potem problemy i lepiej położyć rurociąg.

2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Pomysł jak najbardziej słuszny. Nawet nie trzeba wypełniać rurek azotem, wystarczy je szczelnie zaślepić na obu końcach. Tak przy okazji, to z jakiego względu jednostka zewnętrzna ma być oddalona o kilka metrów od budynku

Dzięki za utwierdzenie mnie w tym. Azotem wolę nabić, by w przyszłości być pewnym, że nie doszło do żadnego rozszczelnienia. Poza tym jak ew. przyszły wykonawca ma korzystać z tego, czego sam nie położył i potem dać na to gwarancje, to wolę zrobić takie coś niż nie zrobić.

2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Tak przy okazji, to z jakiego względu jednostka zewnętrzna ma być oddalona o kilka metrów od budynku?

To jest frontowa strona, najbliżej kotłowni, są tam szerokie schody i kawałek trawnika na którym chcę ew. potem położyć symboliczny fundament na to. Rurociąg musiał bym przeciągnąć teraz przez te schody zanim je dokończę.

Jest to południowa strona domu, więc więcej słońca i energii do zabrania. Najdalej od sypialni, więc akustycznie najlepiej. Dodatkowo schowana od strony ulicy za świerkiem, więc nie szpeci ani nie przyciąga niepotrzebnego wzroku :) 

2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Do izolacji rurociągów pomp ciepła faktycznie są stosowane otuliny o lepszych parametrach, np. kauczukowe zamiast typowych pianek. Są np. bardziej odporne na zawilgocenie.

Dzięki, właśnie obawiałem się wilgoci i warunków jakie panują w ziemi, w sumie jeszcze o tym nie doczytałem.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...