jayp Napisano 9 czerwca 2017 #1 Napisano 9 czerwca 2017 (edytowany) Zakupiłem deski z modrzewia europejskiego. Chcę je wyłożyć na balkonie. I teraz pytanie. Czy można to zaimpregnować samym olejem czy pierw np. sadolin slassic (który zabezpiecza przed pleśnią, wykwitami, chłonięciem wody) + później olej (olejowanie)? Jakie środki polecacie które można bez problemu kupić w Bricomarché lub PSB Mrówka? --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Zanim położę deskę muszę zabezpieczyć beton balkonu przed wsiąkaniem wody, grzybem itd. Przy ścianie są szpary - co w nie dać - jakiś silikon? Później jak już uszczelnie szczeliny to pójdzie na to taśma uszczelniająca firmy sopro + zaprawa uszczelniająca - ale jaka? Co na resztę powierzchni balkonu-jakaś folia w płynie? Wcześniej trzeba czymś gruntować? Zdjęcia jak to teraz wygląda: Edytowano 9 czerwca 2017 przez jayp (zobacz historię edycji)
joks Napisano 9 czerwca 2017 #2 Napisano 9 czerwca 2017 pomijając fakt że z tym betonem nie trzeba nic robić ......ale skoro się upierasz to zamazać wszystko dysperbitem na grubo , szczególnie na łączeniach ze ścianą i po kłopocie...
jayp Napisano 9 czerwca 2017 Autor #3 Napisano 9 czerwca 2017 5 godzin temu, joks napisał: pomijając fakt że z tym betonem nie trzeba nic robić ......ale skoro się upierasz to zamazać wszystko dysperbitem na grubo , szczególnie na łączeniach ze ścianą i po kłopocie... A może tak -> Szczeliny uzupełnić uszczelniaczem dekarskim. Na powierzchnię betonową i na folię uszczelniającą dwuskładnikowa izolacja np Cemizol 2EP, albo Mapei Mapelastic
Gość mhtyl Napisano 9 czerwca 2017 #4 Napisano 9 czerwca 2017 Szczeliny są i będą bo to dylatacja. Nie kombinuj bo przekombinujesz z ta chemią, to nie jest podkład betonowy na gruncie abyś musiał dobrze go zaizolować. Chcesz to jak pisał joks, daj dysprerbit, pierwsza warstwę pomaluj pół na pół z wodą to taki grunt a potem z dwa, trzy razy samym dysperbitem. Deski chyba nie będziesz kład bezpośrednio na beton tylko jakieś legary dasz. Co do impregnacji desek to sam wosk by wystarczył, ale jak chcesz go dodatkowo zaimpregnować to tylko impregnatami bezbarwnymi.
jayp Napisano 9 czerwca 2017 Autor #5 Napisano 9 czerwca 2017 25 minut temu, mhtyl napisał: Szczeliny są i będą bo to dylatacja. Nie kombinuj bo przekombinujesz z ta chemią, to nie jest podkład betonowy na gruncie abyś musiał dobrze go zaizolować. Chcesz to jak pisał joks, daj dysprerbit, pierwsza warstwę pomaluj pół na pół z wodą to taki grunt a potem z dwa, trzy razy samym dysperbitem. Deski chyba nie będziesz kład bezpośrednio na beton tylko jakieś legary dasz. Co do impregnacji desek to sam wosk by wystarczył, ale jak chcesz go dodatkowo zaimpregnować to tylko impregnatami bezbarwnymi. Czyli nie dawać nic w szczeliny? Bo ktoś na innym forum podpowiedział aby tam dać uszczelniacz dekarski.A na powierzchnię betonową i na folię uszczelniającą dwuskładnikowa izolacja np Cemizol 2EP, albo Mapei Mapelastic. Czyli co - dysprerbit rozrobić pół na pół z wodą i użyć jakby gruntu. Potem na to sam dysprerbit i powinno być ok? A ten dysprerbit to nie będzie zbyt szczelny? Beton też chyba musi trochę oddychać, co?
Gość mhtyl Napisano 10 czerwca 2017 #6 Napisano 10 czerwca 2017 8 godzin temu, jayp napisał: Czyli nie dawać nic w szczeliny? Bo ktoś na innym forum podpowiedział aby tam dać uszczelniacz dekarski.A na powierzchnię betonową i na folię uszczelniającą dwuskładnikowa izolacja np Cemizol 2EP, albo Mapei Mapelastic. Czyli co - dysprerbit rozrobić pół na pół z wodą i użyć jakby gruntu. Potem na to sam dysprerbit i powinno być ok? A ten dysprerbit to nie będzie zbyt szczelny? Beton też chyba musi trochę oddychać, co? Jeżeli już tak bardzo chcesz to możesz dać ten uszczelniacz, w końcu to nie jest dużo koszt ale ta izolacja o której piszesz to już znaczny wydatek i to na dodatek niepotrzebny. Tak, najpierw pół na pół z woda a potem samą masą. Pytasz czy nie będzie zbyt szczelny, a izolacje jaką chciałeś zastosować to nie była by zbyt szczelna? zadaniem izolacji jest własnie szczelność. Deski w jaki sposób chcesz układać?
jayp Napisano 10 czerwca 2017 Autor #7 Napisano 10 czerwca 2017 3 godziny temu, mhtyl napisał: Jeżeli już tak bardzo chcesz to możesz dać ten uszczelniacz, w końcu to nie jest dużo koszt ale ta izolacja o której piszesz to już znaczny wydatek i to na dodatek niepotrzebny. Tak, najpierw pół na pół z woda a potem samą masą. Pytasz czy nie będzie zbyt szczelny, a izolacje jaką chciałeś zastosować to nie była by zbyt szczelna? zadaniem izolacji jest własnie szczelność. Deski w jaki sposób chcesz układać? A środek nie powinien być paroprzepuszczalny?
Gość mhtyl Napisano 10 czerwca 2017 #8 Napisano 10 czerwca 2017 3 godziny temu, jayp napisał: A środek nie powinien być paroprzepuszczalny? Jaki środek? Pytałem dwa razy jak masz zamiar układać te deski bo to jest ważniejsze od tej izolacji.
jayp Napisano 10 czerwca 2017 Autor #9 Napisano 10 czerwca 2017 2 godziny temu, mhtyl napisał: Jaki środek? Pytałem dwa razy jak masz zamiar układać te deski bo to jest ważniejsze od tej izolacji. Środek który proponujesz. Deski będą układane tak jak na zdjęciu - czyli tak aby swobodnie woda grawitacyjnie spadała.
Gość mhtyl Napisano 11 czerwca 2017 #10 Napisano 11 czerwca 2017 13 godzin temu, jayp napisał: Środek który proponujesz. Deski będą układane tak jak na zdjęciu - czyli tak aby swobodnie woda grawitacyjnie spadała. Coś z drewnochronu albo lepiej z Sadolina. Pytając o ułożenie desek nie miałem na myśli w jakim kierunku tylko Dnia 9.06.2017 o 22:27, mhtyl napisał: Deski chyba nie będziesz kład bezpośrednio na beton tylko jakieś legary dasz. Co do impregnacji desek to sam wosk by wystarczył, ale jak chcesz go dodatkowo zaimpregnować to tylko impregnatami bezbarwnymi. i desek nie układa się na styk.
jayp Napisano 11 czerwca 2017 Autor #11 Napisano 11 czerwca 2017 12 godzin temu, mhtyl napisał: Coś z drewnochronu albo lepiej z Sadolina. Pytając o ułożenie desek nie miałem na myśli w jakim kierunku tylko i desek nie układa się na styk. Nikt na styk ich nie będzie układał. Pomiędzy deskami będzie przerwa 0,5 cm. Tak samo od ściany 0,5 cm. A czy ten dysperbit nie śmierdzi jak się nagrzeje przez promienie słoneczne? Nie chcę aby uwalniał zapach alla asfalt. Taki będzie dobry:https://budujmy.eu/pol_pl_Dysperbit-DN-Hydroizolacja-20-kg-385_1.jpg Na łączeniach płyty balkonowej ze ścianą trzeba wykonać tzw. Fasetę czyli wypełnienie tego połączenia materiałem (np. CX-5 ceresitu)? Czy nie jest to konieczne? Bo teraz tam jest kąt 90 stopni. Co myślisz o Cemizol 2EP?
Gość mhtyl Napisano 13 czerwca 2017 #12 Napisano 13 czerwca 2017 Ok, jedno ustaliliśmy, desek nie będziesz układał na tyk, a na czym je będziesz układał, do czego je będziesz przymocowywał? Ten dysperbit może być, nie będzie śmierdział bo jest on na bazie wody. Możesz zrobić probe gdzieś na boku aby się przekonać że po wyschnięciu nie śmierdzi. Nie znam wymienionej chemii, więc nie wypowiem się czy to może czy nie może być.
jayp Napisano 13 czerwca 2017 Autor #13 Napisano 13 czerwca 2017 1 godzinę temu, mhtyl napisał: Ok, jedno ustaliliśmy, desek nie będziesz układał na tyk, a na czym je będziesz układał, do czego je będziesz przymocowywał? Ten dysperbit może być, nie będzie śmierdział bo jest on na bazie wody. Możesz zrobić probe gdzieś na boku aby się przekonać że po wyschnięciu nie śmierdzi. Nie znam wymienionej chemii, więc nie wypowiem się czy to może czy nie może być. Pierw pójdą podkładki 8 mm firmy spax. Na to legary. Na legary pójdzie specjalna taśma izolująca firmy spax. Następnie deski przykręcone do legarów odpowiednimi wkrętami ze stali nierdzewnej. Czy ten konkretny produkt będzie odpowiedni Dysperbit Dn http://www.izolex.pl/pl/dysperbit_dn.php bo akurat jest u mnie bricomarche
Gość mhtyl Napisano 13 czerwca 2017 #14 Napisano 13 czerwca 2017 10 minut temu, jayp napisał: Pierw pójdą podkładki 8 mm firmy spax. Na to legary. Na legary pójdzie specjalna taśma izolująca firmy spax. Następnie deski przykręcone do legarów odpowiednimi wkrętami ze stali nierdzewnej. Czy ten konkretny produkt będzie odpowiedni Dysperbit Dn http://www.izolex.pl/pl/dysperbit_dn.php bo akurat jest u mnie bricomarche Własnie chodziło mi o te legary, czy będziesz je dawał czy nie. Takie zamocowanie jakie opisałeś spokojnie może być i nic nie trzeba robić z powierzchnia balkonu. Tak, ten dysperbit może być, nic nie będzie Ci śmierdziało, tylko pamiętaj aby pierwsza warstwę pomalować pół na pół rozrobioną z wodą, to taki grunt a potem już dwie, trzy warstwy gotową masą. Tylko nie kupuj go w wiaderku 20 l bo byś cale osiedle nim wymalował Są w mniejszych, chyba najmniejsze to 5 l i takie wiadereczko spokojnie Ci starczy.
jayp Napisano 13 czerwca 2017 Autor #15 Napisano 13 czerwca 2017 7 minut temu, mhtyl napisał: Własnie chodziło mi o te legary, czy będziesz je dawał czy nie. Takie zamocowanie jakie opisałeś spokojnie może być i nic nie trzeba robić z powierzchnia balkonu. Tak, ten dysperbit może być, nic nie będzie Ci śmierdziało, tylko pamiętaj aby pierwsza warstwę pomalować pół na pół rozrobioną z wodą, to taki grunt a potem już dwie, trzy warstwy gotową masą. Tylko nie kupuj go w wiaderku 20 l bo byś cale osiedle nim wymalował Są w mniejszych, chyba najmniejsze to 5 l i takie wiadereczko spokojnie Ci starczy. Właśnie zadzwoniłem do producenta tego preparatu Dysperbit Dn i Pan z infolinii nie polecił mi stosować tego środka pod deski, legary, ogólnie na balkon. Powiedział, że lepszym środkiem będzie cemizol hsr. Chodzi szczególnie o odporność na uv i ewentualny zapach który jednak może się wydzielać przy wyższych temperaturach.
Gość mhtyl Napisano 13 czerwca 2017 #16 Napisano 13 czerwca 2017 Jeżeli o promienie uv to będzie przykryty deskami, jeżeli chodzi o zapach to jest to środek bezwonny na bazie wody, nie reaguje ze styropianem czyli nie zawiera żadnych substancji żrących, a czy faktycznie śmierdzi tak aby było czuć? wątpię ale i też nie powiem że nie. Ten Cemizol hsr być może jest dobry ale i cena tez jest wyższa od dysperbitu. Gdybyś miał np taras na gruncie z wylewka betonowa to izolacja była by jak najbardziej wskazana albo gdybyś chciał na tym balkonie położyć płytki to tez izolacja wskazana, ale Ty masz balkon w "powietrzu" więc nic nie będzie się działo. Legary będą z pcv jak domniemywam, a mocować deski możesz za pomocą niewidocznych łączeń.
jayp Napisano 13 czerwca 2017 Autor #17 Napisano 13 czerwca 2017 6 godzin temu, mhtyl napisał: Gdybyś miał np taras na gruncie z wylewka betonowa to izolacja była by jak najbardziej wskazana albo gdybyś chciał na tym balkonie położyć płytki to tez izolacja wskazana, ale Ty masz balkon w "powietrzu" więc nic nie będzie się działo. To w końcu dać Dysperbit Dn czy nie... bo już się pogubiłem.
Gość mhtyl Napisano 13 czerwca 2017 #18 Napisano 13 czerwca 2017 1 godzinę temu, jayp napisał: To w końcu dać Dysperbit Dn czy nie... bo już się pogubiłem. Wg mnie nie widzę powodu aby robić izolacje na balkonie. Z drugiej strony jak dasz dysperbit czy Cemizol hsr nie zaszkodzisz.
duda_info Napisano 19 czerwca 2017 #19 Napisano 19 czerwca 2017 Jeśli deski mają być zamontowane tak jak piszesz to nie trzeba dawać nic na powierzchnię betonu, bedzie on dobrze chroniony przez deski.
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się