Skocz do zawartości

Impregnacja desek tarasowych z modrzewia europejskiego


jayp

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Zakupiłem deski z modrzewia europejskiego.
Chcę je wyłożyć na balkonie. 
I teraz pytanie. Czy można to zaimpregnować samym olejem czy pierw np. sadolin slassic (który zabezpiecza przed pleśnią, wykwitami, chłonięciem wody) + później olej (olejowanie)?

 

Jakie środki polecacie które można bez problemu kupić w Bricomarché lub PSB Mrówka?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zanim położę deskę muszę zabezpieczyć beton balkonu przed wsiąkaniem wody, grzybem itd.
Przy ścianie są szpary - co w nie dać - jakiś silikon?
Później jak już uszczelnie szczeliny to pójdzie na to taśma uszczelniająca firmy sopro + zaprawa uszczelniająca - ale jaka?
Co na resztę powierzchni balkonu-jakaś folia w płynie? Wcześniej trzeba czymś gruntować?

 

Zdjęcia jak to teraz wygląda:

foto1.jpg

foto2.jpg

foto3.jpg

foto4.jpg

foto5.jpg

foto6.jpg

Edytowano przez jayp (zobacz historię edycji)
Napisano

pomijając fakt że z tym betonem nie trzeba nic robić ......ale skoro się upierasz to zamazać wszystko dysperbitem na grubo , szczególnie na łączeniach ze ścianą i po kłopocie...

Napisano
  Dnia 9.06.2017 o 15:04, joks napisał:

pomijając fakt że z tym betonem nie trzeba nic robić ......ale skoro się upierasz to zamazać wszystko dysperbitem na grubo , szczególnie na łączeniach ze ścianą i po kłopocie...

Rozwiń  

A może tak -> Szczeliny uzupełnić uszczelniaczem dekarskim.
Na powierzchnię betonową i na folię uszczelniającą dwuskładnikowa izolacja np Cemizol 2EP, albo Mapei Mapelastic

Napisano

Szczeliny są i będą bo to dylatacja. Nie kombinuj bo przekombinujesz z ta chemią, to nie jest podkład betonowy na gruncie abyś musiał dobrze go zaizolować. Chcesz to jak pisał joks, daj dysprerbit, pierwsza warstwę pomaluj pół na pół z wodą to taki grunt a potem z dwa, trzy razy samym dysperbitem. Deski chyba nie będziesz kład bezpośrednio na beton tylko jakieś legary dasz.

Co do impregnacji desek to sam wosk by wystarczył, ale jak chcesz go dodatkowo zaimpregnować to tylko impregnatami bezbarwnymi.

Napisano
  Dnia 9.06.2017 o 20:27, mhtyl napisał:

Szczeliny są i będą bo to dylatacja. Nie kombinuj bo przekombinujesz z ta chemią, to nie jest podkład betonowy na gruncie abyś musiał dobrze go zaizolować. Chcesz to jak pisał joks, daj dysprerbit, pierwsza warstwę pomaluj pół na pół z wodą to taki grunt a potem z dwa, trzy razy samym dysperbitem. Deski chyba nie będziesz kład bezpośrednio na beton tylko jakieś legary dasz.

Co do impregnacji desek to sam wosk by wystarczył, ale jak chcesz go dodatkowo zaimpregnować to tylko impregnatami bezbarwnymi.

Rozwiń  

Czyli nie dawać nic w szczeliny? Bo ktoś na innym forum podpowiedział aby tam dać uszczelniacz dekarski.A na powierzchnię betonową i na folię uszczelniającą dwuskładnikowa izolacja np Cemizol 2EP, albo Mapei Mapelastic.


Czyli co - dysprerbit rozrobić pół na pół z wodą i użyć jakby gruntu. Potem na to sam dysprerbit i powinno być ok?
A ten dysprerbit to nie będzie zbyt szczelny? Beton też chyba musi trochę oddychać, co?

Napisano
  Dnia 9.06.2017 o 20:57, jayp napisał:

Czyli nie dawać nic w szczeliny? Bo ktoś na innym forum podpowiedział aby tam dać uszczelniacz dekarski.A na powierzchnię betonową i na folię uszczelniającą dwuskładnikowa izolacja np Cemizol 2EP, albo Mapei Mapelastic.


Czyli co - dysprerbit rozrobić pół na pół z wodą i użyć jakby gruntu. Potem na to sam dysprerbit i powinno być ok?
A ten dysprerbit to nie będzie zbyt szczelny? Beton też chyba musi trochę oddychać, co?

Rozwiń  

Jeżeli już tak bardzo chcesz to możesz dać ten uszczelniacz, w końcu to nie jest dużo koszt ale ta izolacja o której piszesz to już znaczny wydatek i to na dodatek niepotrzebny.

Tak, najpierw pół na pół z woda a potem samą masą. Pytasz czy nie będzie zbyt szczelny, a izolacje jaką chciałeś zastosować to nie była by zbyt szczelna?:icon_biggrin: zadaniem izolacji jest własnie szczelność.

Deski w jaki sposób chcesz układać?

Napisano
  Dnia 10.06.2017 o 06:05, mhtyl napisał:

Jeżeli już tak bardzo chcesz to możesz dać ten uszczelniacz, w końcu to nie jest dużo koszt ale ta izolacja o której piszesz to już znaczny wydatek i to na dodatek niepotrzebny.

Tak, najpierw pół na pół z woda a potem samą masą. Pytasz czy nie będzie zbyt szczelny, a izolacje jaką chciałeś zastosować to nie była by zbyt szczelna?:icon_biggrin: zadaniem izolacji jest własnie szczelność.

Deski w jaki sposób chcesz układać?

Rozwiń  

A środek nie powinien być paroprzepuszczalny?

Napisano
  Dnia 10.06.2017 o 09:12, jayp napisał:

A środek nie powinien być paroprzepuszczalny?

Rozwiń  

Jaki środek?

Pytałem dwa razy jak masz zamiar układać te deski bo to jest ważniejsze od tej izolacji.

Napisano
  Dnia 10.06.2017 o 12:38, mhtyl napisał:

Jaki środek?

Pytałem dwa razy jak masz zamiar układać te deski bo to jest ważniejsze od tej izolacji.

Rozwiń  

Środek który proponujesz.

Deski będą układane tak jak na zdjęciu - czyli tak aby swobodnie woda grawitacyjnie spadała.

unnamed.png

Napisano
  Dnia 10.06.2017 o 15:23, jayp napisał:

Środek który proponujesz.

Deski będą układane tak jak na zdjęciu - czyli tak aby swobodnie woda grawitacyjnie spadała.

unnamed.png

Rozwiń  

Coś z drewnochronu albo lepiej z Sadolina.

Pytając o ułożenie desek nie miałem na myśli w jakim kierunku tylko 

  Dnia 9.06.2017 o 20:27, mhtyl napisał:

Deski chyba nie będziesz kład bezpośrednio na beton tylko jakieś legary dasz.

Co do impregnacji desek to sam wosk by wystarczył, ale jak chcesz go dodatkowo zaimpregnować to tylko impregnatami bezbarwnymi.

Rozwiń  

i desek nie układa się na styk.

Napisano
  Dnia 11.06.2017 o 05:09, mhtyl napisał:

Coś z drewnochronu albo lepiej z Sadolina.

Pytając o ułożenie desek nie miałem na myśli w jakim kierunku tylko 

i desek nie układa się na styk.

Rozwiń  

Nikt na styk ich nie będzie układał. Pomiędzy deskami będzie przerwa 0,5 cm. Tak samo od ściany 0,5 cm.

 

A czy ten dysperbit nie śmierdzi jak się nagrzeje przez promienie słoneczne? Nie chcę aby uwalniał zapach alla asfalt.
Taki będzie dobry:

https://budujmy.eu/pol_pl_Dysperbit-DN-Hydroizolacja-20-kg-385_1.jpg

 

Na łączeniach płyty balkonowej ze ścianą trzeba wykonać tzw. Fasetę czyli wypełnienie tego połączenia materiałem (np. CX-5 ceresitu)? Czy nie jest to konieczne? Bo teraz tam jest kąt 90 stopni.


Co myślisz o Cemizol 2EP?

Napisano

Ok, jedno ustaliliśmy, desek nie będziesz układał na tyk, a na czym je będziesz układał, do czego je będziesz przymocowywał?

Ten dysperbit może być, nie będzie śmierdział bo jest on na bazie wody. Możesz zrobić probe gdzieś na boku aby się przekonać że po wyschnięciu nie śmierdzi.

Nie znam wymienionej chemii, więc nie wypowiem się czy to może czy nie może być.

Napisano
  Dnia 13.06.2017 o 08:47, mhtyl napisał:

Ok, jedno ustaliliśmy, desek nie będziesz układał na tyk, a na czym je będziesz układał, do czego je będziesz przymocowywał?

Ten dysperbit może być, nie będzie śmierdział bo jest on na bazie wody. Możesz zrobić probe gdzieś na boku aby się przekonać że po wyschnięciu nie śmierdzi.

Nie znam wymienionej chemii, więc nie wypowiem się czy to może czy nie może być.

Rozwiń  

Pierw pójdą podkładki 8 mm firmy spax. Na to legary. Na legary pójdzie specjalna taśma izolująca firmy spax. Następnie deski przykręcone do legarów odpowiednimi wkrętami ze stali nierdzewnej.

Czy ten konkretny produkt będzie odpowiedni Dysperbit Dn http://www.izolex.pl/pl/dysperbit_dn.php
bo akurat jest u mnie bricomarche

Napisano
  Dnia 13.06.2017 o 10:13, jayp napisał:

Pierw pójdą podkładki 8 mm firmy spax. Na to legary. Na legary pójdzie specjalna taśma izolująca firmy spax. Następnie deski przykręcone do legarów odpowiednimi wkrętami ze stali nierdzewnej.

Czy ten konkretny produkt będzie odpowiedni Dysperbit Dn http://www.izolex.pl/pl/dysperbit_dn.php
bo akurat jest u mnie bricomarche

Rozwiń  

Własnie chodziło mi o te legary, czy będziesz je dawał czy nie. Takie zamocowanie jakie opisałeś spokojnie może być i nic nie trzeba robić z powierzchnia balkonu.

Tak, ten dysperbit może być, nic nie będzie Ci śmierdziało, tylko pamiętaj aby pierwsza warstwę pomalować pół na pół  rozrobioną  z wodą, to taki grunt a potem już dwie, trzy warstwy gotową masą. Tylko nie kupuj go w wiaderku 20 l bo byś cale osiedle nim wymalował:icon_biggrin:  Są w mniejszych, chyba najmniejsze to 5 l i takie wiadereczko spokojnie Ci starczy.

Napisano
  Dnia 13.06.2017 o 10:31, mhtyl napisał:

Własnie chodziło mi o te legary, czy będziesz je dawał czy nie. Takie zamocowanie jakie opisałeś spokojnie może być i nic nie trzeba robić z powierzchnia balkonu.

Tak, ten dysperbit może być, nic nie będzie Ci śmierdziało, tylko pamiętaj aby pierwsza warstwę pomalować pół na pół  rozrobioną  z wodą, to taki grunt a potem już dwie, trzy warstwy gotową masą. Tylko nie kupuj go w wiaderku 20 l bo byś cale osiedle nim wymalował:icon_biggrin:  Są w mniejszych, chyba najmniejsze to 5 l i takie wiadereczko spokojnie Ci starczy.

Rozwiń  

Właśnie zadzwoniłem do producenta tego preparatu Dysperbit Dn i Pan z infolinii nie polecił mi stosować tego środka pod deski, legary, ogólnie na balkon. Powiedział, że lepszym środkiem będzie cemizol hsr. Chodzi szczególnie o odporność na uv i ewentualny zapach który jednak może się wydzielać przy wyższych temperaturach.

Napisano

Jeżeli o promienie uv to będzie przykryty deskami, jeżeli chodzi o zapach to jest to środek bezwonny na bazie wody, nie reaguje ze styropianem czyli nie zawiera żadnych substancji żrących, a czy faktycznie śmierdzi tak aby było czuć? wątpię ale i też nie powiem że nie. 

Ten Cemizol hsr być może jest dobry ale i cena tez jest wyższa od dysperbitu. Gdybyś miał np taras na gruncie z wylewka betonowa to izolacja była by jak najbardziej wskazana albo gdybyś chciał na tym balkonie położyć płytki to tez izolacja wskazana, ale Ty masz balkon w "powietrzu" więc nic nie będzie się działo.

Legary będą z pcv jak domniemywam, a mocować deski możesz za pomocą niewidocznych łączeń.

Napisano
  Dnia 13.06.2017 o 12:36, mhtyl napisał:

Gdybyś miał np taras na gruncie z wylewka betonowa to izolacja była by jak najbardziej wskazana albo gdybyś chciał na tym balkonie położyć płytki to tez izolacja wskazana, ale Ty masz balkon w "powietrzu" więc nic nie będzie się działo.

Rozwiń  

To w końcu dać Dysperbit Dn czy nie... bo już się pogubiłem.

Napisano
  Dnia 13.06.2017 o 18:39, jayp napisał:

To w końcu dać Dysperbit Dn czy nie... bo już się pogubiłem.

Rozwiń  

Wg mnie nie widzę powodu aby robić izolacje na balkonie. Z drugiej strony jak dasz dysperbit czy Cemizol hsr nie zaszkodzisz.  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień Dobry,   Cześć, szukam właśnie sobie jakiegoś projektanta/firmy, która zaprojektuje mi mieszkanie. I interesuje mnie nadzór inwestorski. Mieszkanie w Warszawie - 67 metrów  - Firma 1 - projekt 19430 PLN(290 p m2) + nadzór 11250 PLN(4500 za miesiąc) - Firma 2 - projekt 13400 (200 m2) + nadzór 13400 PLN (200 za m2)   Waszym zdaniem - dużo - za mało? jak to stoi rynkowo w Warszawie.  
    • Naprawa podłogi olejowanej produktem Osmo jest stosunkowo prosta, ponieważ jedną z największych zalet olejowanych powierzchni (w przeciwieństwie do lakierowanych) jest możliwość miejscowej renowacji bez konieczności cyklinowania całej podłogi. Oto jak krok po kroku naprawić olejowaną podłogę Osmo: 1. OCENA USZKODZENIA Drobne zarysowania lub matowość – wystarczy odświeżenie powierzchni. Głębokie rysy lub plamy – konieczne będzie miejscowe szlifowanie i ponowne olejowanie. 2. CZYSZCZENIE PODŁOGI Użyj środka Osmo Wisch-Fix (koncentrat do czyszczenia i pielęgnacji podłóg olejowanych), by usunąć brud, tłuszcz i resztki poprzednich środków pielęgnacyjnych. 3. MIEJSCOWA NAPRAWA (punktowa renowacja) Jeśli masz do czynienia z lokalnymi uszkodzeniami (np. rysa, plama): Delikatnie zeszlifuj uszkodzone miejsce drobnym papierem ściernym (np. 180–240). Oczyść pył – najlepiej odkurzaczem lub ściereczką z mikrofibry. Nałóż cienką warstwę odpowiedniego oleju Osmo (np. Osmo TopOil, Osmo Olej do Podłóg lub Hardwax-Oil – ten sam, którym była wcześniej olejowana podłoga). Pozostaw do wyschnięcia (ok. 8–12 h). W razie potrzeby powtórz. Uwaga do w/w - nowość w ofercie Osmo 1. środek do usuwania plam 2. pasta do usuwania rys 4. ODŚWIEŻENIE CAŁEJ PODŁOGI (jeśli całość wygląda na zużytą) Użyj Osmo 8019 (do usunięcia trudnych plam) oraz Osmo Olej do Renowacji np. 3079: Umyj całą podłogę Intensywnym środkiem myjącym nr 8019. Nałóż cienką warstwę renowacyjnego oleju Osmo za pomocą pada lub szmatki np. 3081. Poleruj do równomiernego rozprowadzenia. Pozostaw do wyschnięcia. Nie ma potrzeby całkowitego szlifowania ani zdejmowania starych warstw, co oszczędza czas i materiał. Wskazówki: Zawsze wykonuj próbę na niewidocznym fragmencie. Używaj tylko oryginalnych produktów Osmo, ponieważ są one ze sobą kompatybilne. Unikaj stosowania zwykłych środków czystości – mogą zniszczyć powierzchnię olejowaną.
    • Bez przesady... Przecież to na pierwszy rzut oka ten "przepis utylizacji" wygląda nacytat/zrzut ekranu z FB...
    • Ale innym czytającym sugerujesz że ja manipuluję. To jest niezbyt uczciwe.
    • Nie ma żadnej zabudowy, również działka na sprzedaż lecz ona względem sąsiada tego z lewej strony jest jakieś 5 m poniżej bo myśleliśmy nad nią również ale niestety dla nas jest zbyt nisko.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...