Skocz do zawartości

POROTON-T 8 i POROTON-S 11


Recommended Posts

POROTON-T 8 i POROTON-S 11
Czy ktoś z Państwa spotkał się z takim materiałem ? Jestem ciekaw, czy w Polsce można to gdzieś kupić, ile ewentualnie kosztuje.
Mam zamiar w przyszłym roku rozpocząć budowę, teraz jestem na etapie projektu i zastanawiam się na takim rozwiazaniem.
Proszę o rady.
Link do komentarza
Jakto nikt nie wpadł!!! Od dawna (17 lat) piszę o bezsensowności ocieplania ścian na zewnątrz, o konieczności izolowania od środka czyli zamknięciu izolacji podłogi i ściany. Lecz dopiero teraz ceny energii i ograniczenia emisji CO2 oraz odejście od centralnych systemów ogrzewania zmusiły producentów materiałów budowlanych do dopasowania się do wymogów. Przyznam, że już T-8 nie spełnia najnowszych norm. 0.1W/m2xK Podobnie jest z YTONGIEM czy SILKĄ proszę porównać www.xella.pl a www.xella.de
czy www.isover.pl a www.isover.se
Link do komentarza
[quote name='T. Brzęczkowski' post='12248' date='Jun 20 2007, 08:26']
Możesz dać stary poroterm stelaż i 30 cm wełny od środka + folia i np fermacell. Pięknie się sprawdza i obniża koszty budowy, Bo w domach izolowanych nie stosuje się centralnych systemów ogrzewania.





Wiem, że jest pan zwolennikiem izolacji (i wykonawcą), ale pomijając ten fakt i nie biorąc go na chwilę pod uwagę, jakie jest Pana zdanie w tej konkretnej sprawie:T8 lub T9.[i]

Konstrukcja wydaje mi sie kompromisem pomiędZy ocieplaniem a izolacją. Co Pan myśli?
Link do komentarza
Dlaczego kompromis? To normalna izolacja od środka, pozwala zamknąć izolację ściany ze styropianem w podłodze. Szczerze, to izolacja termiczna z punktu widzenia fizyki (proszę nie mylić z "fizyką" budowli) nie toleruje kompromisów, średnich, itp. Termos to izolacja, a częściowy termos, jest poprostu nieskuteczny.
Jedyna moja uwaga dotyczy izolacyjności. Od kilkunastu lat obracam się w tym temacie i mogę zapewnić , że 0.1W/m2xK nie jest przesadą i, tak już podają dyrektywyUE np BBR 2006 Rt 2000.... W/w wyrób ma 0.18W/m2xK, więc jeszcze bym go doizolował, oczywiście nie zapominając o minimum 30cm styropianu w podłodze. Pamiętajmy na ile lat budujemy dom, oraz popatrzmy na ceny nośników energii, ich tendencje wzrostowe, oraz skąd są:
ceny z 1996 m3 gazu - 0.40zł litr oleju opałowego 0.60 zł kWh prędu 0.25 zł.
jeżeli tendencja się utrzyma a przyrost zapewnie będzie wyższy to za 10 lat ciężko będzie utrzymać domy zużywające powyżej 40kwh/m2 rocznie .
Link do komentarza
Są jeszcze inne rozwiązania, które mnie interesują, np. system Fortis JS łódzkiej firmy Sukiennik [www.sukiennik.pl], lub Leier. Co sądzicie o podobnych rozwiązaniach w keramzycie.
BRAMERA proszę o podesłanie na priv informacji o porotonie, które udało się znaleźć.
Link do komentarza
  Cytat

Są jeszcze inne rozwiązania, które mnie interesują, np. system Fortis JS łódzkiej firmy Sukiennik [www.sukiennik.pl], lub Leier. Co sądzicie o podobnych rozwiązaniach w keramzycie.
BRAMERA proszę o podesłanie na priv informacji o porotonie, które udało się znaleźć.

Rozwiń  



Tu masz kolego stronke niemiecką z tą cegłą

http://www.schlagmann.de/kontakt/profi.html

ale na południu Polski mozna ją zamówić, cena będzie chyba niższa nawet. W tej chwili materiału na "surowy" w bród, i ceny nie ida w górę, szkoda, że nie chcą ruszyć w DÓŁ.

Ciężko będzie, oj ciężko, ale cóż...

Chyba lepiej ze zwykłego suporka albo maxa postawic i zainwestować w izolację fundamentu i grubsze ocieplenie dać + reku.
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
witam,
jesli niema pan zamiaru zadnych mebli ani karniszy do sciany przymocowywac to polecam panu t9. To jest bardzo dobra cegla poniewaz utrzymuje cieplo. T9 ma tez swoje wady: trzeba odpowiednich fachowcow ktorzy sie na tym znaja ( t9 niemozna uszkodzic- po uszkodzeniu wypada to wypelnienie ktore jest w cegle t9 i wtedy nieutrzymuje ona ciepla), po drugie jest t9 bardzo trudna w wykonaniu i nabyciu.
Lepiej jest kupic normalna cegle w ktora kazdy gwozdz wejdzie i nietrzeba sie obawiac ze mozna cegle uszkodzic. W przypadku normalnej cegly mozna tez kazdego muraza zamuwic. Normalna cegla nieutrzymuje tak dobrze ciepla jak t9 ale takze normalna cegla nieposiada chemii (t9 posiada chemiczne substancje).
Mam nadzieje ze moglem Panstwu pomoc
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...