Skocz do zawartości

Paroizolacja a pręty wieszakowe


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Problem z płytą OSB rozwiązał się, wełnę wymieniłem także dzięki za pomoc z poprzedniego razu.


Nie mogłem znaleźć jednak podobnej sytuacji na forum - mianowicie muszę od jętek obniżyć sufit o prawie 50cm. Ocieplenie zrobione jest między jętkami (15cm) oraz tuż pod nimi (10cm) Isover Supermata. I tu nasuwa mi się pytanie - chciałbym paroizolację ułożyć zaraz za wełną (przed podwójnym rusztem stalowym). Ułatwiłoby mi to montaż dalszych części (np. prowadzenie kabli do lamp w suficie itp.). Czy jest dozwolona taka konstrukcja? Ewentualnie jak Wy drodzy forumowicze byście to rozwiązali? Musiałbym przecież tą paroizolację przekłuć prętami wieszakowymi. Czy można by było ja póżniej uszczelnić wokół tych prętów?

Wiem że tu zawsze służycie dobrą radą :)

Z góry dziękuję za wszystkie porady.
Pozdrawiam

Napisano

Paroizolacja jak i każda izolacja powinna być ciągła. Producenci przewidzieli taśmy, które służą do łączenia "arkuszy" na spoinie nawet jeśli jest to na zakład, czasami na dachu też się może przytrafić "wpadka" i ktoś uszkodzi folię/membranę etc. Podobna rolę pełnią też specjalne taśmy paroizolacyjne stosowane do ciepłego montażu okien. Paroizolacja ma za zadanie chronić izolację termiczną przed wilgocią z wewnątrz.  Rozumiem, że chcesz docisną paroizolację rusztem do wełny???

 

Napisano (edytowany)

Teorię znam :)

Nie, nie - konstrukcja miałaby być trochę inna tzn. kolejno od jętek (między jętkami oczywiście wełna 15cm):

1. wełna 10cm
2. ruszt stalowy który "trzyma" wełnę (oczywiście jest też związana sznurkami)
3. paroizolacja

Lecz przez tą wełnę 10cm i paroizolację (pomiędzy pierwszym rusztem) miałyby przechodzić pręty wieszakowe i na nich zamontowana podwójna konstrukcja pod sufit podwieszany. Czyli między paroizolacją i pierwszym rusztem (który spełnia tylko zadanie podtrzymania wełny) byłaby przestrzeń około 35cm.

 

Pozdrawiam

Edytowano przez bear1991 (zobacz historię edycji)
Napisano

Można, to nie jest problem - ale później itak pręt wieszakowy musiałby przejść przez paroizolację i wełnę żeby zawisnąć na haku który wkręcony jest do jętki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Może raczej - jaki będziesz miał taras - jak zdecydujesz się na zakup TEGO domu NA TEJ działce...
    • dżwięk z drogi odbija się od domu, dzięki czemu jest głośno na tarasie - znaczy głośniej - bo masz dwa dźwięki - bezpośredni i odbity. Jeśli masz taras zadaszony, to tym bardziej hałas się nawarstwi. Nie wiem, jaki masz taras - ale spróbuj zasłonić go od strony tego dźwięku bezpośredniego z drogi i sprawdź natężenie dźwięku. Jeśli będzie ciszej, to spróbuj odsłonić go, ale wytłumić - nawt jakąś plandeką czy kocami powieszonymi przed ścianą, od której może się odbić ten dzwięk (jesli jest zadaszony, może odbijać się od sufitu czy co tam masz nad nim). A jak sprawdzisz - to będziesz wiedział, czy warto zrobić wytłumienie sciany tarasu bezodbiciowe. Lub sufitu nad tarasem. Loggie otwarte ażurowe balkonowe -  są np. świetnymi zbieraczami i wzmacniaczami dźwięku z ulicy.   Taras nakryty jest takim odpowiednikiem loggii.
    • Pamiętam swoją pierwszą i ostatnią noc w Nowej Hucie, jak kombinat szedł pełną parą całą dobę i tramwaje też jeździły całą dobę, nie spałem chyba do 3ciej w nocy. Także jak człowiek się przyzwyczai do ciszy, to potem w drugą stronę raczej sporo gorzej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Chodzi o usztywnienie konstrukcji. Nasza więźba ma już 60 lat i jest z cienkiego drewna ciosanego, odpornego na złamania, ale jest bardziej elastyczna niż z krokwi np 7×22cm. Koszt niewielki, bo na pokój 28m2 to raptem 600zł, a jak się mam martwić, że za parę lat spękają połączenia na płytach, to uważam to za słuszne rozwiązanie. Poza tym jak z tych krokwi wystają tylko haki, to dużo łatwiej jest najpierw połączyć wszystkie OSB i na to przykręcić GK, bo bez tego to już wyższa szkoła jazdy i ja w swoim przypadku sobie takiego rozwiązania bez OSB nie wyobrażam, gdzie obydwa skosy są w inną stronę krzywe, a ściany się rozchodzą na prawie 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Oraz pory dnia i roku, godziny, pogody, ciśnienia atmosferycznego itd., itp., etc. W sumie zgadzam się, że takich danych nie ma. Nigdzie. Bo takie badanie kosztują krocie, a każde wyniki da się podważyć, wiec nikt nie ryzykuje.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...