Skocz do zawartości

Gres 60x60 - jak układać?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Zwojowałem samodzielnie 2 łazienki od a do z i przyszła pora na posadzki. Robię przymiarki do kładzenia gresu 60x60 40m2 na nierównej posadzce i dumam jak ugryźć temat fachowo. Pierwszą myślą było układanie "kombinowane", czyli podłoże grzebieniem (jaki rozmiar, 10mm?) + cienko płytka klejem klasy C2TE S1. Po obejrzeniu filmiku na yt: https://www.youtube.com/watch?v=0erDIQ7gwiA

mam wątpliwości, czy nie utrudniłbym sam sobie roboty skoro zamiast wylania masy poziomującej mógłbym zastosować klej samorozpływny Atals Plus Mega, który jednocześnie równa podłoże. Faktycznie tego typu klejem można smarować tylko podłoże? Pracuje ktoś z kolegów takim systemem? Fachowiec na filmiku stosuje dodatkową warstwę kleju nakładając kielenką, to norma, czy po prostu sam sobie wypracował taki system? Po co pod koniec filmiku na poziomnicę kładzie kolejną, krótszą?

Edytowano przez Ermenegildo (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 4.05.2017 o 19:03, Ermenegildo napisał:

 Fachowiec na filmiku stosuje dodatkową warstwę kleju nakładając kielenką, to norma, czy po prostu sam sobie wypracował taki system? Po co pod koniec filmiku na poziomnicę kładzie kolejną, krótszą?

Wszystko zależy od tego jak duże są nierówności tego podłoża. W jednym miejscu może kłaść bardzo mało kleju a w miejscu gdzie jest obniżenie będzie dokładać kielnią. Nie jest to żadna norma, ale też przy idealnie równym podłożu można tak robić, przez co uzyskujemy większy zakres regulacji. czy jakoś tak.

Kładzenie poziomicy jednej na drugą można chyba tylko tłumaczyć tym że tę dłuższą ma spieprzoną i niedokładnie pokazuje.

Zauważ też że na tym filmiku on pracuje z systemem poziomowania płytek zwanym z niemiecka nivelliersystem, który fajnie wspomaga robotę właśnie przy kładzeniu na grubą warstwę kleju. Jak to działa widać na tym filmie:

 

Gość stach
Napisano

Klej tylko metodą kombinowaną!

Jak nierówna jest ta Twoja posadzka? Atlas Plus Mega faktycznie może mieć warstwę ok 20 mm, ale wbrew pozorom nie jest tak łatwo utrzymać poziom, nawet przy użyciu systemów pozioujących.... To będzie widoczne szczególnie przy płytkach z połyskiem...

Napisano (edytowany)

Na całości różnica poziomu jest poniżej 2cm. Gres nie będzie całkowicie z połyskiem tylko z powłoką lappato, rektyfikowany, optycznie najbardziej podoba mi się kładzenie na fugę 1mm, kupiłem system poziomowania Kubala. Z niewielkiego doświadczenia wyniesionego z układania płytek w łazienkach wiem już, że w pewnym momencie płytki mogą się "sklinować" przy tak niewielkiej fudze i trzeba kontrolować podparcie płytek klejem przy zastosowaniu tych systemów. Mądre strony w sieci radzą, żeby większe powierzchnie pod płytki wielkoformatowe"dzielić" na 4-5m2 z zastosowaniem dylatacji, koniecznie?:icon_biggrin:

Na jaki grzebień kłaść? Zakładam, że wyleję masę samopoziomującą jednak i będę układał metodą kombinowaną.

 

Co do systemu poziomowania to nie jest tak, ze np. przy fudze 1mm trudno pozniej "wybic" te dystanse tak, zeby kawalki plastiku nie zostawały w fudze i nie utrudniły pozniej fugowania?

Edytowano przez Ermenegildo (zobacz historię edycji)
Gość stach
Napisano

Przy zrywaniu elementów systemów poziomujących plastik powinien pękać poniżej poziomu powierzchni płytki...

Użyj grzebienia z półokrągłymi zębami...

Napisano

Paca typu U? Domyślam się, że chodzi o inne rozkładanie się kleju pod płytką? Średnio mnie przekonują te systemy poziomowania, np. na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=7tMxMf5RtGE jak przewiniemy do 2:39 wyraźnie widać, że płytka zamiast "siadać" na klej to unosi się do góry, jak fachowiec zaciskarką dociąga klinik. A te plastiki nie powinno się przypadkiem zatapiać w kleju, żeby "siadły" maxymalnie na posadzkę tylko trzeba je kłaść na klej jak na tym filmiku?

Gość stach
Napisano

Wyrównaj podłoże i nie zawracaj sobie głowy systemami poziomującymi...

Gość stach
Napisano

Te półokrągłe to mają rozmiar jeszcze większy - ok 15mm, ale ten Atlas Plus Mega pięknie się rozkłada...

Napisano (edytowany)

Uprzątnąłem pomieszczenie od którego chciałem zacząć układać gres i po wyniesieniu wszystkich "gratów" zauważyłem, że w jednym miejscu była dolana posadzka, która pękła i jak na nią się stanie to "poddaje się", tzn. lekko ugina. Wydłubałem w rogu jej kawałek i widzę, że ktoś kiedyś położył styropian-folia-beton. Nie znam się na budownictwie, ale na moje oko został zastosowany zwykły, elewacyjny styropian, a nie posadzkowy i podejrzewam, że to on nie wytrzymał ciężaru betonu. Załączam zdjęcia jak to wygląda. Jak ten kawałek posadzki przygotować do układania gresu?

Na pierwszym zdjęciu w miejscu połączenia dolanej posadzki, a zarazem pęknięcia stała kiedyś ściana, została wyburzona i przesunięta, żeby powiększyć pokój. I tylko w tym dolanym miejscu się "poddaje".

 

IMG_1344.JPG

IMG_1342.JPG

Edytowano przez Ermenegildo (zobacz historię edycji)
Napisano

Szanowny Panie, radzimy zacząć od wzmocnienia podłoża – powinno być stabilne. Następnie, tak jak radził już inny forumowicz, najlepiej będzie wyrównać podłoże i dopiero przejść do klejenia gresu. Z naszej oferty możemy do tego celu polecić dwa produkty: masę naprawczo-wyrównującą http://knauf.pl/produkty/knauf-m1-repair-, którą można nałożyć warstwą o grubości 3-50 mm oraz klej klasy C2TES1 - K4 Elastyczny Plus http://knauf.pl/produkty/knauf-k4-elastyczny-plus-.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...