Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Ocieplenie fundamentów w domu energooszczędnym

Recommended Posts

Fundament to jeden z najtrudniejszych do dobrego ocieplenia elementów. Równocześnie ma zasadnicze znaczenie dla trwałości i wytrzymałości budynku. Na nim spoczywa ciężar ścian, stropów i dachu. To niemałe obciążenie musi przekazać na grunt. Równocześnie fundament ma za zadanie oddzielić resztę domu od podłoża - uniemożliwić podciąganie wilgoci gruntowej oraz ograniczyć straty ciepła.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/fundamenty-i-piwnice/a/19210-ocieplenie-fundamentow-w-domu-energooszczednym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość K. Surowiec

Masakra. Wszystkim chętnym wyślemy zdjęcie styropianu po przygodzie z mrówkami. Podpowiedź: rozpuścił się. Fundament nie może stać na materiale który podlega niszczeniu. Albo beton (wodoszczelny), albo szkło spienione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Niedowiarek
Mam 2 pytania: czy mając budynek niepodpiwniczony też muszę ocieplać fundament? Czy w przypadku braku zagrożenia wodami gruntowymi nie wystarczy zwykły styropian zamiast XPS?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę obok tematu

Na wewnętrzne docieplenie w budynku podpiwniczonym mogę spokojnie polecić tynk na bazie perlitu - Perlit Therm CS II. Załatwiony jest wtedy problem kondensacji na styku ze ścianami (o ile ona zajdzie) ponieważ kondensat zostanie odparowany do wnętrza (para będzie musiała być oczywiście wytransportowana na zewnątrz, ale to problem tylko wtedy, kiedy jest jej dużo) oraz termoizolacji tejże ściany.

Oczywiście rozważam tylko budynek bez problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ocieplenie fundamentu należy wykonywać zarówno w budynkach podpiwniczonych, jak i niepodpiwniczonych. Płytko posadowione budynki mają również straty ciepła do gruntu. W tym przypadku można jak najbardziej zastosować styropian EPS, jednak o odpowiednich parametrach odporności na ściskanie CS, optymalnie na poziomie 100 kPa i wytrzymałości na zginanie BS, np. na poziomie 150 kPa. Najlepiej, by miał jak najniższy współczynnik przenikania ciepła i zwiększoną odporność na nasiąkanie. Nawet przy ogólnie niskim poziomie wód gruntowych ziemia wokół budynku okresowo przyjmuje duże ilości wody opadowej, która może się utrzymywać w gruncie, szczególnie jeśli jest on nieprzepuszczalny. Do takich zastosowań polecamy np. styropian Knauf Therm Expert Hydro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Bo się ten szerszeń, ...uj już nalatał i chciał dalej iść na piechotę.    Wyjąłeś żądło?   Powinieneś być poddany 48-godzinnej obserwacji. Jesteś tam? Obkładaj sobie lodem. Bo kalosza nie założysz. 
    • No właśnie chyba poproszę kierownika budowy (który był współautorem projektu) żeby mi wysłał bądź przedstawił rozwiązanie na papierze, z jego sygnaturą bo póki co przedstawił rozwiązanie słownie. W projekcie nie ma narysowanego rozwiązania, ani nawet opisu jak łączyć oba budynki. Dlatego chcę tutaj się dowiedzieć jak poprawnie to zrobić żebym mógł mu ewentualnie przedstawić i bym wiedział czy kierownik nie wrzuca mnie na minę, a w razie jakichś problemów będzie chroniony i powie: "panie, a gdzie ja coś takiego narysowałem w projekcie?" i wtedy dupa blada. Brak przedstawionego rysunku i opisu daje zarówno mu jak i mi pole do popisu, tak mniemam.  Odnośnie dylatacji czy to może być na grubość styropianu hydro (10cm) czy jakaś cieńsza warstwa styropianu w miejscu łączenia ścian np. 2cm, czy po prostu warstwa papy którą położę na ścianach piwnicy? Dylatacja rozumiem powinna iść przez całą wysokość łączenia ścian garażu czyli kończąc na parterze w okolicach stropu? Myślałem może nad oparciem na stropie parteru wieńca garażu no ale wtedy dylatacji nie będzie. Z kolei nie wydaje mi się żeby budynki osiadało nierównomiernie skoro ławy garażu w większości będą oparte wgłąb jakieś 80-100cm na gruncie rodzimym (czyli glinie z podsypką zagęszczoną bądź warstwie chudziaka, bo jak wiadomo glina jest gruntem wysadzinowym) a tylko jakieś 100-150 cm ławy po obu stronach będzie zawieszona czy też osiadła na sztucznie zagęszczonym gruncie/podsypce/chudziaku/suchym betonie.
    • Użądlił mnie szerszeń w duży paluch u nogi; skurwesyn-szerszeń siedział w kaloszu! Jakby tego było mało, kwadrans wcześniej widziałem go jak lata - tu wlata, tu wylata, a po kwadransie taka sytuacja. p-i-e-r-d-o-l-o-n-y-s-z-e-r-s-z-e-ń! Ale jestem żywy, nie mam uczulenia, jak widać.
    • Witaj. Jestem laikiem w tych sprawach i postaram się dopytać ale z tego co pamiętam to instalator mówił że: Są to 2 sterowniki pracujące niezależnie. Co do modulacji to widzę na stronie http://pl.documents.junkers.com/download/pdf/file/6720863377.pdf że jest coś na temat modulacji więc chyba ok. Dowiem się i dam znać....
    • Gość Rysiek
      Ostatnio montowałem folie cheapheat.pl i jestem zadowolony. Zamontowałem w garażu i łazience. Ekipa konkretna sprawna. Z terminami są w miarę elastyczni. Co ważne kładą również panele i linoleum. Także kompleksowo. Polecam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...