Skocz do zawartości

Ogrzewanie gazowe


Recommended Posts

Napisano

Witam

Mam domek o powierzchni ok 100 metrów który jest bardzo stary, parter około 1900 rok zbudowany z kamienia, piętro z cegły z lat 60 ... dom ma ocieplony dach około 10 cm, ocieplony 15 steropianem, stoimy teraz przed wyborem ogrzewania. W tej chwili jest kocioł zasypowy węglowy, dół jest ogrzewany tylko okazjonalnie kominkiem. Chcemy poprowadzić ogrzewanie na parterze, normalne grzejniki tylko zastanawiamy się nad gazowym, znamy koszty założenia, niestety ciężko wyliczyć koszty ogrzewania.

wychodzi nam w programie wskaźnik zapotrzebowania 60 w m2, roczni 13960 kwg, roczni e na ogrzewanie gazem dałoby to około 3220 czy jest to możliwe?? Jesteśmy ciepłolubni zastanawiam się czy takie koszty są możliwe do osiagniecia prz y domu z kamienia... dla nas są to bardzo obiecujące... boję się że realnie wzrosną do 5000 ....

pozdrawiam

Napisano

Koszt 1kWh z węgla przyjmuje się ok 0.17gr, gazu 0.23. Dodatkowo spalane bylo w kotle zasypowym z nie wiadomo jaka sprawnością. Dlaczego koszt gazu ma być 2x jak gaz?

Napisano

No właśnie każde źródło mówi inaczej...tej zimy spaliliśmy 3 tony węgla, ale wiecie jak to jst z zasypowym..,.kiedy nas nie ma nie grzejemy potem temperatura w domu wysoka, w dodatku parter nie ma jeszcze pociągniętej instalacji, jak wspomniałem jest teraz okresowo ogrzewany kominkiem ...

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Mazi88 - To jest dalece idące uproszczenie tematu.

Rola ceny nośnika energii maleje wraz ze wzrostem energooszczędności budynku.

Wówczas nie liczy się cena nośnika ale koszty instalacyjne. Dlatego domy pasywne grzeje się najdroższym nośnikiem energii, prądem, który jest jednocześnie najtańszy w montażu.

Ja swój nowy dom gazem ogrzewam ok. 3 x taniej niż teściowa stary dom węglem. Powierzchnia mieszkalna domów podobna (bo teściowa ma jeszcze nieogrzewaną piwnicę).

 

Jednak w przypadku starego, nieocieplonego domu najtaniej wychodzi węgiel, drewno (lub inna biomasa).

PC to też dobra alternatywa, ale bardzo droga w montażu.

Napisano

tomekbijou, 

Jeżeli wprowadził Pan dobre parametry do programu, to przy zapotrzebowaniu na energię cieplną rzędu 13960 kWh i zastosowaniu kotła kondensacyjnego, roczne koszty ogrzewania powinny zawierać się w przedziale 3200-3500 PLN. Jeżeli zastanawia się Pan nad takim rozwiązaniem ważnym aspektem jest dobór nowych grzejników na parametry niskotemperaturowe. Wpłynie to na wyższy odzysk ciepła kotła z pary wodnej znajdującej się w spalinach. 
W sprawie doboru kotła, zachęcam do kontaktu z autoryzowanym instalatorem marki Junkers. Na stronie internetowej http://www.junkers.pl/ znajduje się wyszukiwarka instalatorów w zależności od miejsca zamieszkania. Można również skorzystać z całodobowej infolinii pod numerem telefonu: 801 600 801. Zachęcam również do odwiedzenia strony internetowej, na której znajdują się szczegółowe informacje odnośnie kotłów kondensacyjnych z rodziny Cerapur: http://www.junkers.pl/produkty/kotly/kotly-kondensacyjne/
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers
 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...