Skocz do zawartości

Ścianka działowa w mieszkaniu


Recommended Posts

Radziłbym raczej zastosowanie murowanej, raczej klejonej ścianki z ytonga.

Przy starannym klejeniu masz w dwa dni gotową ściankę: kleisz, następnego dnia wyrównujesz gładzią gipsową i już...

Jaką masz podłogę w tym pokoju?

Link do komentarza

Taka ściana zajmie mniej miejsca w pokoju niż np. ściana z bloczków Ytong, a na tym na pewno Panu zależy.

Dla porównania, ściana działowa z bloczków Ytong 11.5 na zaprawie murarskiej do cienkich spoin, plus 2 x tynk cem-wap, plus 2 x gładź gipsowa ma szerokość około 15,7 cm, a koszt wykonania m2 (licząc wynajęcie fachowca), to około 120 zł. Ściana działowa z płyt gipsowo-kartonowych zwykłych o grubości 12,5 mm, z 2-stronnym, 1-warstwowym pokryciem, na rusztach z profili metalowych o szer. 50 mm, wypełnionych wełną mineralną do izolacji ścian działowych o grub. 50 mm ma szerokość około 7,5 cm. Koszt wykonania ściany jest porównywalny.

Szczegółowe informacje na temat konstrukcji ściany działowej w systemie Knauf W111 może Pan znaleźć na naszej stronie internetowej http://knauf.pl/systemy/w111pl-knauf-sciana-szkieletowa.

Link do komentarza

to nie jest tak do końca...

Po co stosować ytong 12,5 cm grubości??? Przecież można wziąć mniejszej grubości!!!

A po co tynkować 2x cem/ wap, kiedy wystarczy równo postawioną ściankę - po zagruntowaniu - zagipsować!!!

a oczywiście do ytonga trzeba brać fachowca, a ściana z płyt g/k postawi się sama...

Nie ładnie, ekspercie...

Link do komentarza
1 godzinę temu, stach napisał:

to nie jest tak do końca...

Po co stosować ytong 12,5 cm grubości???

 

 

1 godzinę temu, stach napisał:

Przecież można wziąć mniejszej grubości!!!

 

Oczywiście np 11,5 cm:D

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

@stach – Szanowny Panie, podaliśmy przykładowe dane dla porównania. Ściana w systemie suchej zabudowy też może być cieńsza/grubsza. Napisaliśmy też, że koszt wykonania jest niemal identyczny, w obydwu przypadkach uwzględniając zatrudnienie fachowca. Nie piszemy, które rozwiązanie jest lepsze, bądź gorsze – zawsze taką decyzję powinien podejmować inwestor, bo każdy ma inne preferencje i inne wymagania.

Link do komentarza
Dnia 18.04.2017 o 10:08, Pomocnik napisał:

Witam,
chcę przedzielić pokój w bloku ścianką z płyt g-k. Słyszałam, że jest to lepszy pomysł niż stawianie ściany z cegieł.

jeśli jest to  pokój z istniejącą podłogą i wytynkowany - wg mnie łatwiej jest zamontować tam ściankę z suchej zabudowy niż ją murować. Łatwiej osadzić, usztywnić i wykończyć -  i czystsza robota. Wg mnie. :14_relaxed:

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...