Skocz do zawartości

Remont piwnicy i pokoju w domu z kamienia wapiennego.


Recommended Posts

Napisano
Witam

Mam dom stary dom murowany z kamienia wapiennego z piwnicą chciałbym trochę go wyremontować. Dom ma piwnicę gdzie ściany są z kamienia piwnica jest częściowa pod około 1/3 budynku. Na początek chciałbym zdjąć podłogę w głównym pokoju od ulicy pod nim znajduje się najszersza część piwnicy jak wyżej mówiłem około 1/3, podłoga jest drewniana nie mam pojęcia, co się pod nią znajduje, ale w piwnicy wszystko z kamienia. Potem chciałbym powiększyć piwnicę przynajmniej o drugie tyle, aby zmieścił mi się w niej piec, CO i opał. Co planuję tak jak mówiłem chcę wybrać ze środka część gruntu nie wiem może kamienia następnie zrobić coś w rodzaju fundamentu pod nowe ściany, którymi chciałbym obmurować piwnicę (będę miał trochę cegły w dobrym stanie z rozbiórki) i zrobić wylewkę w niej może trochę mocniejszą wylewkę z jakimś zbrojeniem pod piec, CO następnie chciałbym zrobić strop metoda tradycyjną, czyli wylać płytę, bo będę miał całkiem dobre dechy z podłogi, więc będzie, z czego zrobić szalunki. Piwnica jak jest całkiem sucha nie jest źle pokuj ma około 20m2 szczerze to jeszcze nie mierzyłem, bo w sumie musiałem kupić śmieszne pieniądze a mi bardzo potrzebny kont do mieszkania icon_wink.gif i tak jakoś z marszu kupiłem.

I tak mam kilka pytań do praktyków (sam trochę bawiłem się w remonty, ale dobrych kilka lat temu i u kogoś, więc robiłem, co mi kazano, choć rzemiosła trochę liznąłem) jak ze stabilnością murów, gdy zacznę poszerzać piwnicę dodam, że mury są bardzo grube jak to z kamienia i w dobrym stanie nie popękane kilka lat wstecz poprzedni właściciel odnowił elewację tynkiem i pomalował tylko jedna rysa przy kominie na szczycie, ale widoczna tylko przy odpowiednim kącie padania światła, więc nic wielkiego na razie. Dodam, że nie mam zamiaru poszerzać bardzo tylko tak jak mówiłem 2/3 i może w jednym miejscu chciałbym dojechać do samego muru, bo chciałbym pociągnąć nowy przewód kominowy są dwa stare, ale do pieców kaflowych i jakoś dziwnie są wykonane, tzn. od pieca do góry a w piwnicy nie ma nic icon_wink.gif

Druga sprawa to izolacje, jakie można by było wykorzystać do odcięcia się do murów z kamienia chciałbym zmienić trochę mikroklimat a że zamierzam tam trochę pomieszkać to warto wydać kilka złotych zresztą może kiedyś się dorobię to sprzedam i na pewno nie stracę na tym. Nowy strop myślę wesprzeć na ścianach w piwnicy oraz myślę go zakotwić poprzez wpuszczenie elementów zbrojenia mur, ale nie wiem czy to dobry pomysł w razie siadania ścian w piwnicy i ogólnej pracy budynku. Czy może lepiej płytę nowego stropu odciąć od starych murów np. paskiem fizeliny przed wylaniem czy jakąś folią.

Piwnicę chciałbym zrobić izolowaną tzn. ciepłą bez jakiegoś hulania wiatru po niej może nawet jakiś mały grzejnik i tu mam pytanie czy na takim stropie np. 12cm dobrego betonu z betoniarni dać jeszcze jakieś ocieplenie, bo w sumie to już nie wiem w sumie zawsze na budowie ocieplaliśmy, ale czy w moim przypadku będzie to konieczne no chyba, że połowa ciepła ma mi uciekać przez ten beton icon_wink.gif

Reasumując mam takie pytania.

Jak bezpiecznie wykopać tą piwnicę czy robić to etapami jakoś stemplować jak to jest w praktyce.

Jakie izolacje cieplne i wodne można tu zastosować czy izolować fundament czy np. zastosować płytę z lanego betonu i zbrojenia jako fundament pod te ścianki w piwnicy i go od razu izolować folią do wylewek.

Jak zaizolować stare ściany przed wymurowaniem nowych i czy w ogóle to coś da.

I jak połączyć stare ściany z nową płytą stropową piwnica pokój.



A cha domek nie ma dużej powierzchni, ale całkiem ładnie położony, choć w granicy z sąsiadem mój jest zaraz przy samej ulicy a jego jest w głębi działki. Do czego zmierzam chciałbym adaptować na dodatkowy pokuj dość wysokie poddasze i przy tej okazji chciałbym trochę odciążyć mór i trochę w miarę możliwości zmniejszyć energochłonność budynku. Wpadłem na taki pomysł, aby rozebrać ścianę a właściwie jej część na szczycie budynku do poziomu mocowania belek stropowych następnie wyrównać mór kamienny i odizolować go w poziomie a następnie wylać belkę, do której przymocowałbym nośną konstrukcję drewnianą z zewnątrz wykończyłbym gontem a w środek izolacja z wełny mineralnej. Teraz moje pytanie czy ma to sens to dość poważna ingerencja w konstrukcję budynku, ale myślę, że warto. Jakie potrzebne będą zezwolenia i jak myślicie ile będzie kosztował plan takiej przebudowy i najważniejsze czy będzie wymagane zezwolenie sąsiada, bo w końcu w granicy a i jeszcze jedno chciałbym zamocować w tej ścianie luksfery czy muszę mieć zgodę sąsiada na to, bo na okno słyszałem, że tak, ale to przecież nie okno icon_wink.gif



Wielkie dzięki za wszelkie wskazówki.
Napisano
Przeprowadzenie remontu związane ze zmianami w konstrukcji budynku wymaga uzyskania pozwolenia na budowę. Konieczny więc będzie projekt, w którym powinny znaleźć się rozwiązania konstrukcyjne poszczególnych elementów domu wymagających przebudowy.
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Szanowny Panie,   Pański przypadek wymaga głębszej analizy, ponieważ z opisu wynika dość duży stopień skomplikowania. Możemy domyślać się, że w pewnych obszarach połaci dachowych lub bezpośrednio do nich przyległych znajdują się ściany budynku, które planuje Pan ocieplić warstwą termoizolacji. W takim przypadku sugerujemy wykonać minimum w postaci ocieplenia fragmentów ścian w obszarze styku z dachem. Należy pamiętać, że każda aktywność na dachu po jego ułożeniu może skutkować zniszczeniem pokrycia dachowego lub jego trwałym uszkodzeniem wymagającym wymiany. Wszelkiego rodzaju zaprawy, kleje i tynki mogą uszkodzić powłokę lakierniczą doprowadzając do jej zniszczenia. Powstałe na późniejszym etapie prac dociepleniowych uszkodzenia mechaniczne profilu do nieszczelności. Jest wiele zagrożeń wynikających z czynnika ludzkiego, które należy brać pod uwagę. Jest więc możliwe wykonanie docieplenia a w późniejszym czasie pokrycia dachowego, wiąże się to jednak z dużym ryzykiem jego uszkodzenia i/lub z niemożliwością jego wykonania. Rekomendujemy w pierwszej kolejności wykonanie docieplenia na całym obszarze ścian, a w kolejnym etapie dopiero montaż pokrycia dachowego. ___________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Ok  tak to wygląda . Jednym słowem mówiąc bajazol . Chciałem zdystansować podłogę od wełny o jakieś 3 centymetry. Natomiast nie wiem, co z tymi ścianami szczytowymi. ? Zdejmować to robić najpierw jakiś stellarz. Na ścianie też mu chciały mieć jakąś półkę, a popakanie niespodzianka myślałem, że zostawią je gołe.
    • Komentarz dodany przez Mciek: Zdecydowanie odradzam
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
    • Cześć Wszystkim .Potrzebuje od Was porady od podstaw w sprawie naprawie ja pęknieć na płytach GK w moim pokoju .Powiem Wam że jest w paru miejscach na suficie przez całą długość oraz na ścianach bocznych .Chce się zabrać za to już na spokojnie po Świętach tylko teraz tak .Najpierw nożykiem naciąć to wszystko ,wyczyścić zagruntować i żeby później nie pękało dać siatkę zbrojeniowa i to zaszpachlować Cekolem bo to już drugi raz wyszło ?Dodam że później cały pokój będzie do malowania także chce to zrobić konkretnie aby nie wychodziło już .  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...